Kvalmestillende?

håperpånrto

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Er det noen her som har blitt nødt til å ta kvalmestillende medisin? Som Postafen, Afipran el.l.
Da jeg skulle ha sønnen min kastet jeg opp daglig i mange uker før legen min sa at jeg kunne prøve Postafen eller Afipran, så brukte det en liten stund. Postafen virket noe bedre på meg enn Afipran mener jeg å husker.
Er så fryktelig kvalm at jeg stort sett er sengeliggende, må tvinge i meg litt drikke og litt knekkebrød. Blir det som sist gang blir det bare verre fremover, men jeg er engstelig for å ta noe som er skadelig for frøet i magen. :sorry:

Med første fikk jeg afipran, denne gangen prostataen. Sies at begge deler er trygt men tar det minst mulig :)

Brukte afipran sist og har akkurat begynt på det nå. Funker så jeg klarer å få i meg noe mat uten at alt kommer opp igjen :/

Bruker prostataen og zofran som smeltes under tunga. I tillegg til det får intravenøs flere ganger i uka .

Først når du skrev "prostataen" så jeg at jeg hadde skrevet det samme, haha :p

Håper du blir bedre snart :)
Hehehe går i et her med skriving og telefon skriver hvordan passer den :p
Takk , ble sykehuset igjen her . Tror den kroppen her tar alt det ikke koselige med svangerskapet :wacky:
Gleder meg til den dagen jeg kan nyte det :)

Prøvd ingefær tabletter? :) skader ikke å prøve

Ja, har prøvd Sea Bands (akupressur), ingefærkapsler, salte kjeks, tørre kjeks, salt snacks, hyppige små inntak av drikke og "mat", sove mye/slappe av. Prøvde alt dette i mitt første svangerskap også (i tillegg til fersk ingefær i te), men kastet opp og var veldig kvalm frem til ca. uke 15 uansett. :sorry:

Tror ikke min type svangerskapskvalme blir bedre av ulike kjerringråd dessverre, føler jeg har prøvd mye allerede. Nå har jeg tatt en halv Postafen, så håper det hjelper. Er ikke bare uggen eller kvalm på morgenen, jeg er kvalm hele dagen og sliter med å presse i meg litt kjeks og saft/vann. Det rumler i magen hele tiden, men jeg klarer ikke å spise. Vil gjerne være i stand til å snakke med sønnen min i løpet av dagen, og gjerne klare å lage litt mat til ham.

Tror ikke min type svangerskapskvalme blir bedre av ulike kjerringråd dessverre, føler jeg har prøvd mye allerede. Nå har jeg tatt en halv Postafen, så håper det hjelper. Er ikke bare uggen eller kvalm på morgenen, jeg er kvalm hele dagen og sliter med å presse i meg litt kjeks og saft/vann. Det rumler i magen hele tiden, men jeg klarer ikke å spise. Vil gjerne være i stand til å snakke med sønnen min i løpet av dagen, og gjerne klare å lage litt mat til ham.
hypermesis du har?
:( jeg hadde det i første svangerskapet mitt...
i så fall så vil jeg anbefale at du snakker med sykehuset også ber om å bli oppvæsket og gjerne få noe sterkere kvalmestillende enn postafen..

Back
Topp