Kvalmestillende

Mymlen

Glad i forumet
Er det noen som sliter mye med kvalme her som har fått kvalmestillende av lege? Må man til fastlege for å få utskrevet dette eller kan man få fra legevakta? Jeg har nattevakt i helga og akkurat nå kjennes det fryktelig håpløst ut. Jeg kaster ikke opp, men er ekstremt kvalm og på randen til oppkast. Jeg hater å spy så gjør alt jeg kan for at dette ikke skal skje akkurat nå. Jeg sliter med å få i meg både mat og drikke. Eneste jeg klarer å putte i munnen uten å få brekninger er salt potetgull. Ikke optimalt men akkurat nå må jeg bare få i meg noe.
Kvalmen har vært tilstede ganske lenge men de siste dagene har den bare blitt verre og verre. Det er helt grusomt og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom helga her :/

Jeg fikk utskrevet av fastlegen. Du kan jo evt ringe legevakt å høre?

Leste også her inne at noen har brukt reisesyketabletter, og det får du jo kjøpt på fler Narvesen og noen bensinstasjoner, evt matbutikker :)

Jeg fikk utskrevet av fastlegen. Du kan jo evt ringe legevakt å høre?

Leste også her inne at noen har brukt reisesyketabletter, og det får du jo kjøpt på fler Narvesen og noen bensinstasjoner, evt matbutikker :)

Ja, jeg får nesten ringe å høre. Problemet med reisesyketablettene er at jeg blir så utrolig trøtt av de og det er dårlig kombinasjon med nattevakt :/

Hei! Jeg har fått resept på kvalmestillende på sykehuset. :) Det er det samme som reisesyketabletter: prostafen. Så bivirkningen med tretthet får du nok dessverre på kjøpet uansett. De pleier å prøve dette først fordi det er de som har blitt brukt lengst av flest uten at man har funnet ut at fosteret tar skade av det, og dermed er det tryggest. Man kan bare gå og kjøpe det på apoteket eller andre steder uten resept, men når man tar det mot svangerskapskvalme skal man egentlig få det av legen sin.

Skjønner veldig godt hvordan du har det, det er helt forferdelig :( hørtes lurt ut å ringe og høre med legevakten j :)

Foruten postafen kan legen skrive ut afipran i starten av svangerskapet

Hei! Jeg har fått resept på kvalmestillende på sykehuset. :) Det er det samme som reisesyketabletter: prostafen. Så bivirkningen med tretthet får du nok dessverre på kjøpet uansett. De pleier å prøve dette først fordi det er de som har blitt brukt lengst av flest uten at man har funnet ut at fosteret tar skade av det, og dermed er det tryggest. Man kan bare gå og kjøpe det på apoteket eller andre steder uten resept, men når man tar det mot svangerskapskvalme skal man egentlig få det av legen sin.

Skjønner veldig godt hvordan du har det, det er helt forferdelig :( hørtes lurt ut å ringe og høre med legevakten j :)

Nå fikk jeg heldigvis ordnet fri i natt, så får jeg dra til legen på mandag og høre hva hun syns. Jeg kjenner at jeg kan ikke leve slik i minst en mnd til, da ender jeg nok opp som et skjelett :o :p

Jeg har fått afipran av fastlegen... Blir heldigvis ikke så trøtt av de som postafen

Jeg har fått afipran av fastlegen... Blir heldigvis ikke så trøtt av de som postafen

Er litt greit å ta noe der man kan kjøre bil etterpå. Sånn som reisesyketabletter har jo rød trekant så kan liksom ikke ta de før jobb. Håper legen min kan skrive ut noe og at det virker for meg og :)

Fikk snakka med legevakta men de hadde ingenting de kunne gi ut som ville hjelpe så må vente til mandag og ta kontakt med fastlegen da. Får håpe jeg bare kan sove gjennom resten av helga så slipper jeg å kjenne så mye på denne kvalmen :(

Nå fikk jeg heldigvis ordnet fri i natt, så får jeg dra til legen på mandag og høre hva hun syns. Jeg kjenner at jeg kan ikke leve slik i minst en mnd til, da ender jeg nok opp som et skjelett :eek: :p

Så bra at det ordnet seg på kort sikt hvertfall! :) får håpe dere finner frem til noe som funker bra for deg hos fastlegen :)

Back
Topp