Kvalmestillende

lillafrue

Glad i forumet
Jeg ringte til legevakta i dag for å sjekke om det var noe jeg kunne ta mot kvalmen, men da fikk jeg klar beskjed om at det ikke var noe jeg kunne ta. Synes det er veldig rart.. Søstra mi gikk på noe kvalmestillende de første 3 månedene..

Noen her som har fått høre noe annet enn meg?
 
Ringte legen nå. Får ikke lov til å ta noe uten å ha hatt en legetime først.. Så skal inn om en times tid. Håper jeg får noe jeg kan ta de verste dagene.
 
Jeg ringte til legevakta i dag for å sjekke om det var noe jeg kunne ta mot kvalmen, men da fikk jeg klar beskjed om at det ikke var noe jeg kunne ta. Synes det er veldig rart.. Søstra mi gikk på noe kvalmestillende de første 3 månedene..

Noen her som har fått høre noe annet enn meg?

Afipran er noe du kan få av legen.
 
Trodde afipran var bedre (som i mindre skummelt), enn prostafen, for gravide?
 
Afipran og zofran :) zofran er dog veldig sterkt, så legen vil nok at du prøver prostafen eller afipran først vil jeg tro.

Kan nok hende det var Zofran som var det tredje hun sa ja. Men blir postafen i første gang og eventuelt afipran hvis postafen ikke funker.
 
Trodde afipran var bedre (som i mindre skummelt), enn prostafen, for gravide?
Og jeg står fremdeles for dette etter å ha lest på felleskatalogen.
 
På postafen står det at det ikke bør brukes.
På afipran står det at det kan brukes. Bør dog unngås siste trimester.
 
Jeg tok postafen to ganger om dagen hele sist svangerskap og det fikk jeg skrevet ut av gyn på sykehuset når jeg var innlagt der :) helt trygt for gravide!!
 
Kan nok hende det var Zofran som var det tredje hun sa ja. Men blir postafen i første gang og eventuelt afipran hvis postafen ikke funker.
Stemmer, fikk samme beskjed i uke 9. Etter innleggelse fikk jeg beskjed om å kun bruke zofran i siste trimester.. Afipran er greit frem til og med 3. Tri. Iflg sykehuset :) (men har hørt om noen som har brukt det hele veien og det har gått veldig bra).
 
Jeg fikk også utskrevet postafen fra fertilitetsseksjonen (IVF) inne 6 grunnet kraftig kvalme, fordi dette var såpass mildt. Gikk på 1 tablett om dagen fra uke 6 til uke 13. Så en halv om dagen til uke 14. Nå har jeg endelig sluttet men har fortsatt mange dårlige dager, men ikk sånn som i begynnelsen heldigvis.

Haha..beklager at jeg svarer her altså....aner ikke hva som skjedde, men dette innlegget dukket opp på oppdateringen min så trodde det tilhørte generelt ;) hører selv til desember 2015
 
Last edited:
Jeg fikk postafen i forrige svangerskap.. det hjalp ikke litt engang, så jeg lot tilslutt Være å ta de.
 
Jeg fikk også utskrevet postafen fra fertilitetsseksjonen (IVF) inne 6 grunnet kraftig kvalme, fordi dette var såpass mildt. Gikk på 1 tablett om dagen fra uke 6 til uke 13. Så en halv om dagen til uke 14. Nå har jeg endelig sluttet men har fortsatt mange dårlige dager, men ikk sånn som i begynnelsen heldigvis.

Haha..beklager at jeg svarer her altså....aner ikke hva som skjedde, men dette innlegget dukket opp på oppdateringen min så trodde det tilhørte generelt ;) hører selv til desember 2015

Bare fint med erfaringer!;)
 
Back
Topp