Kvalmestillende.

Kulemage i 2014

Blir kjent med forumet
Noen som har fått det av legen? Funker det? Kjenner jeg er på tur til å gi opp snart. Alt kommer opp igjen. Har ikke krefter til å dusje en gang å den dårlig samvittigheten kommer heletiden når jeg ikke klarer å underholde lillemor.

hei! Nei, men kjenner jeg burde få det.
kaster ikke like mye opp som deg, men blir gaaaal av å være kvalm konstant!!:angry

Jeg har vært innlagt på sykehus og fått intravenøs behandling, hadde de holdt på meg litt lenger enn bare noen timer så hadde jeg sluppet denne kvalmen. Fikk med afipran tabletter, men føler ikke at de hjelper. Så det blir vel snart en tur på sykehuset igjen. De sa at jeg måtte komme igjen om kvalmen ikke avtok. Jeg klarer heller ikke å ta med av jenta mi nesten, er så dårlig. Så skjønner veldig godt hvordan du har det. :-(

Jeg fikk postafen av legen forrige svangerskap, og brukte det de dagene jeg ikke hadde mulighet til å være hjemme å slappe av.

afripan og prostafen er to midler som kan hjelpe. men for min del blir jeg ikke mindre kvalm av det, men blir kjempe trøtt og sovner. så slipper unna noen timer med kvalme ved at jeg heller sover. men hjelper ikke om jeg skulle vært på jobb. :-P

Sniker meg inn her fra Aprilforumet.
Jeg er på sykehus nå og får afipran intravenøst, og det hjelper veldig. Da kan jeg i det minste beholde maten :)

jeg fikk Afipran først,men den funket ikke noe særlig..Nå tar jeg postafen og den funker litt bedre..men jeg er fortsatt svimmel og uggen i formen..men ikke oppkast heldigvis...

Er også konstant kvalm... Prøvde å holde ut lengst mulig uten kvalmestillende, men i dag måtte jeg til legen. Får ikke i meg mat eller drikke :( Har gått ned 3 kg de siste to ukene. Skal prøve postafen et par dager, håper det hjelper!! :)

Jeg har vært innlagt på sykehus og fått intravenøs behandling, hadde de holdt på meg litt lenger enn bare noen timer så hadde jeg sluppet denne kvalmen. Fikk med afipran tabletter, men føler ikke at de hjelper. Så det blir vel snart en tur på sykehuset igjen. De sa at jeg måtte komme igjen om kvalmen ikke avtok. Jeg klarer heller ikke å ta med av jenta mi nesten, er så dårlig. Så skjønner veldig godt hvordan du har det. :-(

Hvordan var formen din når du ble innlagt? Legen vurderte å ringe sykehuset i dag, men sa at jeg burde prøve postafen noen dager først. Jeg lurer liksom på hvor grenser går på å bli innlagt/ikke innlagt..?

Hvordan var formen din når du ble innlagt? Legen vurderte å ringe sykehuset i dag, men sa at jeg burde prøve postafen noen dager først. Jeg lurer liksom på hvor grenser går på å bli innlagt/ikke innlagt..?
Jeg var veldig kvalm og brakk meg hele tiden. Fikk i meg lite mat og drikke. Men grunnen til at jeg ble lagt inn var fordi sist svangerskap fikk jeg ikke hjelp. kastet opp 2,5 måned og var utkjørt helt frem til fødsel. Jordmoren min var overgitt over at jeg ikke hadde blitt lagt inn. Legen jeg hadde da forstod ikke så godt norsk og forstod ikke alvoret med det. Så etter den tid har jeg blitt lovet av nye legen at vi ikke skal la det gå så langt denne gangen. Så da la han meg inn med en gang, og jeg skulle bare kontakte han igjen og få lenger opphold om det ikke virket :-)

Jeg fikk phenergan på resept. Livredder for min del. Var fortsatt kvalm, men var mye verre uten phenergan.

Gutt 2012 ❤
Venter en gutt i november 2013 ❤

Huff, tror vi er mange i mai-gruppa som sliter med ekstremkvalme. :(
Jeg bruker prostafen. To stk om dagen. Den tar i det minste toppene, men kvalmen er der fremdeles.
Anbefaler seaband i tillegg. Jeg har de på dag og natt.
Har begynt å ta akupunktur for å se om det hjelper.
Denne kvalmen og oppkasten er til å gi seg over ende over.

Fikk postafen igår! Og i går spiste jeg faktisk mat uten å brekke meg!! Kjempestolt :)

Back
Topp