Kvalmestillende tabletter?

Hønemoor1

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Noen som har fått dette av legen og har erfaring med dette? I ren desperasjon teller jeg ned timene til fastlegekontoret åpner og jeg kan spørre etter kvalmestillende. Kvalmen startet 04.10 i dag, så tanken om å unngå alt av medikamenter i graviditeten er definitivt skrinlagt :o

Usj, ikke godt når det blir så ille.. Her holdes kvalmen i sjakk med småposer med Ritz og blåbærsaft. Masse lykke til hos legen, krysser fingrene for at dere finner noe som fungerer for deg ❤️

Jeg fikk Postafen og noen andre tabletter hos legen. Jeg har kun prøvd Postafen, som jeg ikke følte hjalp i tillegg til at det gjorde meg helt neddopet. Jeg blir trøtt bare av en ibux, så for meg fungerte det overhodet ikke. Jeg endte opp med akupressur-armbånd, og drikker litt pepsi max når jeg blir altfor kvalm. Så langt er det dette jeg har funnet ut fungerer for meg, men det kan jo være kvalmestilliende er supert for deg :)

Fått afipran i første svangerskap som har hatt god effekt på meg. Postafen kan gjøre en sløv, så den tok jeg til kvelden for å få sove rett og slett.

Jeg fikk skrevet ut afipran forrige svangerskap. Men så sa noen at jeg ikke burde ta de så prøvde de ikke. (Det er bare tull har jeg skjønt) fikk også postafen da og se prøvde jeg. Hjalp de første gangene jeg tok de men ikke senere så droppet det... Krysser fingrene for at du får noe og at det hjelper. Har hørt mange si at afipran har gjort underverker :)

Om dere er i tvil til medikamenter, så fungerer tryggmammamedisin.no :) der får dere gode trygge svar/råd å forholde dere til. De er oppdaterte i forhold til enkelte utdaterte legekontor som driver skremselspropaganda

Afipran har gjort underverker meg! Startet på onsdag og klarer nå å gjøre ting i stedenfor å ligge hele tiden å brekke meg og føle at jeg har vært på tidenes fyllekule :p

Jeg fikk afipran i forrige svangerskap da jeg spydde og spydde i 25 uker... Håper dette svangerskapet blir annerledes [emoji173]

Back
Topp