Kvalmestillende og hyperemesis

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Dere som har slitt med hyperemesis, og kvalme/oppkast generelt, hvilken type kvalmestillende fungerte best hos deg?

Her har jeg prøvd Afipran og Postafen som absolutt ikke hadde virkning, mens Phenergan har hatt minimal effekt. Det eneste som har funket skikkelig, er Zofran som injeksjon rett i blodet :hungover:

Postafen fungerte ikke alene, men med phenergan så fungerte de utrolig bra! Largactil er vel den som har fungert best, men man kan ikke ligge med drypp hele svangerskapet heller :)
Jeg har prøvd afipran både som stikkpille og vanlig, stemetil, marzine, postafen og phenergan.
Jeg går fortsatt daglig på phenergan og postafen for å overleve er nå over 30 uker på vei!
Så håper du finner noe som kan fungere for deg!

Zofran er eneste med effekt her. Tar fortsatt 8mg hver morgen. Er 18+0 i dag...

Fikk ikke lov å prøve noe annet enn postafen og afipran. De funket ikke

Slik var det for meg også i 1. svangerskap. Men denne gangen fikk jeg tilbud om Zofran alt fra uke 7.

Jeg var heldig, afipran funket for meg. Ble jo ikke 100% bra, men gikk fra å kaste opp mange ganger i døgnet til å bare være litt "småuggen", tålte plutselig lukten av mat og kunne bevege meg ute blant folk igjen.

Sånn opplevde jeg det også i de to forrige svangerskapene mine. Hadde hypermesis da også, men denne gangen var det mye verre.
Og det gikk utover babyen i magen, så denne gangen har jeg fått god hjelp! De har endelig begynt å forske på dette så håper når barna våre får barn så vil de få hjelp mot dette, det er jo arvelig også :( Det er forferdelig at vi må gå slik uten hjelp!

Jeg var heldig, afipran funket for meg. Ble jo ikke 100% bra, men gikk fra å kaste opp mange ganger i døgnet til å bare være litt "småuggen", tålte plutselig lukten av mat og kunne bevege meg ute blant folk igjen.

Åh, det hørtes jo veldig behagelig ut om jeg hadde fått sånn funk av Afipran, men neeida :sorry:

Eg brukte 3 stykker kvalmestillende parallelt. Den eine fikk eg beskjed og kun bruke i nødstilfeller...

Sånn opplevde jeg det også i de to forrige svangerskapene mine. Hadde hypermesis da også, men denne gangen var det mye verre.
Og det gikk utover babyen i magen, så denne gangen har jeg fått god hjelp! De har endelig begynt å forske på dette så håper når barna våre får barn så vil de få hjelp mot dette, det er jo arvelig også :( Det er forferdelig at vi må gå slik uten hjelp!
Her hadde jeg vekstestimering hver mnd pga tidligere sf. Hun vokste som hun skulle så da gikk det heldigvis bare utover meg. Men helt jævlig ja.

Her hadde jeg vekstestimering hver mnd pga tidligere sf. Hun vokste som hun skulle så da gikk det heldigvis bare utover meg. Men helt jævlig ja.

Er godt med oppfølging da ja, da slipper man å bekymre seg for barnet også. Vi får håpe det blir bedring i årene fremover! Forske litt på dette og ikke minst opplyse helsepersonell, det trengs!

Back
Topp