Kvalmestillende medisin?

Aruna

Blir kjent med forumet
Jeg fungerer bare ikke.. Jeg er kvalm 24-7 og vil helst bare ligge på et mørkt rom og vekkes om en måneds tid når dette forhåpentligvis er over. Er 10 uker nå og klarer ikke å se lyset i enden av tunnelen.

Dere som tar medisin for dette, hva heter den og hjelper det? Jeg er desperat.

Jeg brukte phenergan. Eneste som funket. Du må gå resept av legen. Prøvde alt annet.

Jeg bruker postafen, har også fått utskrevet phenergan, men usikker på om de hjelper, enten så fikk jeg spysyken akkurat dagen etter første tablett, eller så virket de ikke på meg, evt reagerte jeg på dem, kastet i hvertfall opp alt jeg spiste så har ikke prøvd igjen.

Postafen hjelper i så måte at jeg ikke spyr like ofte, men jeg er fremdeles konstant kvalm, jeg tar en halv om kvelden og en halv om morgenen, vurderer å øke med en halv for å se om det hjelper bedre. Ellers prøver jeg akupunktur nå, var der andre gang i dag og håper det skal være en mirakelkur ;) men har ikke kjent særlig effekt enda.

Sleit med oppkast jeg også og fikk Afipran av legen. Måtte opp i max dose for at de skulle virke.

Takk for svar jenter :) Jeg har ikke fått time til lege før torsdag, så jeg må holde ut til da. Håper at han kan hjelpe meg og at medisinen har effekt.
Jeg begynner i ny jobb på fredag, ingen vet at jeg er gravid og skal heller ikke vite det med det første, så det blir veldig vanskelig når jeg omtrent ikke kan gå oppreist. Og hjemme venter to små som også vil ha sin del av mamma.
Jeg synes synd på oss som må gå gjennom dette, men jeg vet så inderlig godt at det er verdt det :)

Har du prøvd ingefær eller ingefær tabletter? Det funket for meg

Back
Topp