Kvalmestillende medikament?

mikkia

Flørter med forumet
Noen som bruker det på resept?
Har aldri brukt før, vært kvalm i de 3 forrige svangerskapene også. Kan ikke huske legen har nevnt det heller når jeg har vært for å få sykemelding. Så det skal kanskje mye til?
Holder vertfall på å bli gal av denne kvalmen nå. Og med 3 barn som også krever sitt ser jeg med gru fremover om jeg skal være slik i 5-6 uker til (er 6+3 nå).
Har på seaband hele dagen, tygger ingefærtabletter, men hjelper ikke godt nok :(

Jeg fikk afipran (kvalmestillende) av legen uten å spørre forrige svangerskap, han sykemeldte meg for kvalme/oppkast og skrev ut resept. Bare si at du ikke kan ha det sånn, og foreslå om du kan få afipran.

Jeg kaster sjelden opp, og er derfor redd legen ikke syntes det er grunn nok.. Har alltid vært sånn, veldig høy terskel for å kaste opp. Men er så kvalm at jeg er sengeliggende store deler av dagen.

Sniker fra mars: Jeg har vært kvalm og kastet opp masse. Tidligere denne uken fikk jeg afipran på resept og jeg har fått en ny hverdag! :) Anbefales!

de der sjøsjuke tabelettene skal være ganske trygge å bruke ( fikk bedskjed sist sv.skap at det var de dem brukte å gi på sykehuset til ekstremt svangerskapkvalme intravenøst) brukte det et par ganger sist men funka bare første ganga og fikk veldig vondt i magen ( en av bivirkning av å ta det ) :) men mange jg har hørt de funker for :)

Postafen virker kvalmestillende, men man blir sykt trøtt av de.. Så anbefaler å høre om Afipran istede!

Takk for råd. Kjøpte Postafen som jeg tok i dag. Hjelper bra. Så får jeg se hva legen sier i morra☺

Har fått afipran - nytt liv! SÅ takknemlig :-) Postafen tok nesten livet av meg - haha - jeg ble så trøtt at jeg trodde oppriktig talt jeg ikke skulle klare å bevege en finger. Var så slapp at jeg ikke husker om det hjalp på kvalmen engang ;-)

Fikk Afipran fra legen, så tar det fra i morgen :)

Back
Topp