Kvalmestillende medikament

Chello

Forelsket i forumet
Vet at det finnes mye, men er det trygt for gravide? Jeg er kvalm hele dagen lang, og små brekker meg. På tirsdag skal jeg tilbake på jobb og som sykepleier i hjemmesykepleien syns jeg det er dårlig å kombinere kvalme med jobb :/ .. Med de to andre var jeg kvalm med oppkast til den dagen de kom til verden, var student da og hadde sjangs til rolige dager, men det er det slutt på nå, har d1 vakt på tirsdag, 7 til 16, uff:/ så kjære april jenter, er det noe jeg kan gjøre?

Tror kanskje jeg hadde prøvd meg på en sykemelding i stedet..

Ikke lett det der! En del kvalmestillende har lite effekt hos gravide. Postafen som er reseptfritt skal visst være trygt,men en blir til gjengjeld uendelig søvnig..så ikke lett å kombinere med jobb det heller nødvendigvis. Ellers så er det endel som har en viss effekt av sånne armbånd...seabands. føler med deg!! Venter i spenning her på om jeg også blir like ille som sist..

Får ta en tur til legen i morgen å høre hva han kan tilby;) takk for tips jenter:) kvalme er e veldig bra symptom, jo mer kvalm man er desto bedre ...men det er forferdelig slitsomt :/

Får ta en tur til legen i morgen å høre hva han kan tilby;) takk for tips jenter:) kvalme er e veldig bra symptom, jo mer kvalm man er desto bedre ...men det er forferdelig slitsomt :/

Var forfærdelig kvalm i dei forrige svangerskapa, å ja det er slitsomt. Ble anbefalt ingefær tabeletter, men det var ikke lett å få dei ner når eg brakk meg av alt. Løsningen ble sykemelding å slappe mye av. Ble verre av å stressa. Nå er eg litt kvalm, det kommer i bølger, brekker meg litt, men spyr ikke. Så det går fint å jobbe ennå. Går egentlig bare å venter, gruer til det blir verre. Kan jo håpe eg slipper å være like dårlig denne tredje gangen. Håper legen har en grei løsning til deg.

Hihihi, må le. Kunden fikk nok som fortjent :D

Jeg tok postafen forrige svangerskap, var kvalm fra uke 6 til ca uke 20. Det hjalp, men det beste var å ta det med ro. Stress var det verste. Var det travelt på jobb en dag, måtte jeg garantert være hjemme den neste. Jeg ble aldri sykemeldt, men brukte det jeg kunne av egenmeldinger og hadde tilrettelagt med at jeg kunne komme litt senere!

Vært til legen og funnet noen "løsning"?

Kom ikke gjennom på telefonen :/ får prøve igjen i morgen. Er vist stengt i dag.

Back
Topp