Kvalmestillende- Hvor fort hjelper de?

Magnolia85

Glad i forumet
September To Remember
Pga hyperemesis i forrige svangerskap, ville jeg være i forkant denne gangen da jeg vanskelig kan se for meg å ha det like ille til etter fødsel, samtidig som jeg har en 4-åring å ta meg av. Er nå 6+3 og fikk resept på postafen som jeg startet med 6+1 kveld. Ja, jeg er nok utålmodig, men når kan jeg forvente effekt? Hittil har jeg ikke merket noe som helst på kvalmen, men sover som en sten på natta i tillegg til at jeg sover 3-4 timer på ettermiddagen og må ta kvelden mellom 21-22 fordi jeg er så trøtt. Det gjør jo at jeg ikke kaster opp, bare brekker meg, men er kvalm hele døgnet. Kan ikke se at det foreløpig er så mye hjelp i dette, da jeg ikke kan hente i bhg når jeg er så trøtt. Tør ikke kjøre rett og slett. Jobb er uaktuelt slik det er nå, men førstepri er sønnen min og barnet i magen.

Tenker nå å se an hvordan helga blir, om jeg vil få effekt til slutt, men tar gjerne i mot erfaringer. Jeg har moderat hyperemesis til nå, og håper å unngå alvorlig. Jeg fikk ingen medikamenter sist, bare beskjed om at det nok ville gi seg etter 12/14/16/20/24 uker osv, men det var 5 år siden, så ser at retningslinjene er oppdatert nå, heldigvis. Jeg ble litt bedre rundt uke 25, sist, men den konstante kvalmen var der til etter fødsel. Jeg vet dessverre at mange har det mye verre enn meg, men håper likevel det er hjelp å få. Kanskje må jeg spørre legen om å prøve noe annet?
 
Legen har flere alternativer ja.
Men her har ingen funket tidligere, og denne gangen ser det ut som postafen hjelper ihvertfall foreløpig.
Men der finnes afipran og zofran meine eg på ellers er det å ta tida til hjelp. Eg har hatt hyperemesis i 2 av 4 svangerskap og håpe ikkje eg får det igjen. Forrige svangerskap va heilt forferdelig.
 
Her tok det nærmere et døgn før postafen funket. Jeg har tatt en tablett om dagen og den har jeg tatt i 17-tida, føler den funker godt morgenen dagen etter da, sånn at jeg fungerer bedre!

Man kan vel ta inntil 2 om dagen mener jeg? Jeg prøver meg på 1 om dagen først og håper det funker :happy:
 
Legen har flere alternativer ja.
Men her har ingen funket tidligere, og denne gangen ser det ut som postafen hjelper ihvertfall foreløpig.
Men der finnes afipran og zofran meine eg på ellers er det å ta tida til hjelp. Eg har hatt hyperemesis i 2 av 4 svangerskap og håpe ikkje eg får det igjen. Forrige svangerskap va heilt forferdelig.

Uff, håper du slipper unna! Eventuelt at noe hjelper.
 
Her tok det nærmere et døgn før postafen funket. Jeg har tatt en tablett om dagen og den har jeg tatt i 17-tida, føler den funker godt morgenen dagen etter da, sånn at jeg fungerer bedre!

Man kan vel ta inntil 2 om dagen mener jeg? Jeg prøver meg på 1 om dagen først og håper det funker :happy:

Har gått over et døgn her, ingen særlig effekt. Legen sa jeg skulke ta morgen og kveld. Har allerede sovet tre timer i dag. Føler jeg bare må sove. Klarer ikke kjempe imot. Men kanskje tidspunktet er feil da…?
 
Har gått over et døgn her, ingen særlig effekt. Legen sa jeg skulke ta morgen og kveld. Har allerede sovet tre timer i dag. Føler jeg bare må sove. Klarer ikke kjempe imot. Men kanskje tidspunktet er feil da…?

Ja kanskje det. Kanskje det funker å ta tidligere på kvelden og heller stå opp tidlig og ta på morgenen?
 
Lurer på om jeg også skal skaffe meg det.
Kaster opp annen hver dag, men kjennes ut som jeg vil kaste opp hele tiden. Har ikke noe med om jeg er sulten eller har spist. Kan ikke drikke eller ta noe med ingefær da jeg er allergisk mot det.

Tips noen?
 
Postafen fungerer ikke på meg, er min konklusjon. Er nødt til å be legen om å få prøve noe annet :sorry: Jeg ønsket meg å ligge i dvale til andre trimester, men ikke som dette. Sov tolv timer i natt + 3,5 time hittil i dag, og klokka er ikke 15 en gang :yuck: Og jeg er fortsatt kvalm, hele tiden.
 
Postafen fungerer ikke på meg, er min konklusjon. Er nødt til å be legen om å få prøve noe annet :sorry: Jeg ønsket meg å ligge i dvale til andre trimester, men ikke som dette. Sov tolv timer i natt + 3,5 time hittil i dag, og klokka er ikke 15 en gang :yuck: Og jeg er fortsatt kvalm, hele tiden.
Nei da virker de ikke :( be legen om å få noe annet ❤️❤️
 
Postafen hjalp ikke her. Jeg sov alle dagene og sover fortsatt etter de pillene
 
Postafen hjalp ikke her. Jeg sov alle dagene og sover fortsatt etter de pillene
Så kjedelig! Føler med deg. Legen mente jeg måtte å komme inn å ta blodprøver før hun kunne gi meg noe annet. Forstår jo det, men hadde håpet jeg kunne få noe så jeg klarte meg på egenhånd. Føler jeg må ha hjelp nå siden jeg ikke klarer å kjøre bil selv :sorry:
 
Så kjedelig! Føler med deg. Legen mente jeg måtte å komme inn å ta blodprøver før hun kunne gi meg noe annet. Forstår jo det, men hadde håpet jeg kunne få noe så jeg klarte meg på egenhånd. Føler jeg må ha hjelp nå siden jeg ikke klarer å kjøre bil selv :sorry:
Det er helt uforsvarlig å kjøre bil med postafen, for min del hvertfall. Jeg klarte jo ikke å være våken… tenker kvalmen gir seg, og med drops i munn klarer jeg uten å spy, men må nok bare vente til det gir seg noe..
 
Det er helt uforsvarlig å kjøre bil med postafen, for min del hvertfall. Jeg klarte jo ikke å være våken… tenker kvalmen gir seg, og med drops i munn klarer jeg uten å spy, men må nok bare vente til det gir seg noe..

Ja, helt enig! Sluttet på postafen i går, og er ikke like trøtt. Er pga kvalme og svimmelhet jeg ikke er kjørbar nå :rolleyes:
 
Back
Topp