Kvalmen

Spentjente92

Andre møte med forumet
Er det noe jeg hater så er det å gå konstant kvalm, brekke meg å kaste opp! Jeg hadde hypermesis i sist svangerskap, og er så redd for å få det nå å! Har dere noen tips til hva som kan dempe kvalmen?

Er det noe jeg hater så er det å gå konstant kvalm, brekke meg å kaste opp! Jeg hadde hypermesis i sist svangerskap, og er så redd for å få det nå å! Har dere noen tips til hva som kan dempe kvalmen?
huff, jeg er redd for den kvalmen jeg altså også pga hypermesis svangerskap sist. men i starten så hjalp det meg å drikke små mengder vann med sitronskiver i. og spise ofte og lite... frem til kvalmen tok helt overhånd og ødela hele meg... <3 klem <3 <3

Sliter selv veldig , redd at ikke går galt .
Aldri vært gravid før , så vet ikke hvor grensen går før en skal kontakte legen?

Prøv å ha ferskt mynte i varmt vann , eller te av mynte eller kamomille. La det bli kaldt , ha masse is i , sitron . Små drikke .
Hjelper Litt her .

Sliter selv veldig , redd at ikke går galt .
Aldri vært gravid før , så vet ikke hvor grensen går før en skal kontakte legen?

Prøv å ha ferskt mynte i varmt vann , eller te av mynte eller kamomille. La det bli kaldt , ha masse is i , sitron . Små drikke .
Hjelper Litt her .
den grensen er veldig individuell.
jeg var sykemeldt fra uke 5 sist... då hadde jeg alt vært kvalm i 2 uker...

om kvalmen er tilhinder for at du får gjort noe i hverdagen, feks er hinder for at du fungerer på jobb skikkelig så er det verdt å snakke med legen...

den grensen er veldig individuell.
jeg var sykemeldt fra uke 5 sist... då hadde jeg alt vært kvalm i 2 uker...

om kvalmen er tilhinder for at du får gjort noe i hverdagen, feks er hinder for at du fungerer på jobb skikkelig så er det verdt å snakke med legen...
Er student , heldigvis ferie nå, måtte utsette noen eksamen Pga formen.
Sliter å gjøre litt ting hjemme , henge opp klær er et tiltak .

Er student , heldigvis ferie nå, måtte utsette noen eksamen Pga formen.
Sliter å gjøre litt ting hjemme , henge opp klær er et tiltak .
då ville jeg ha snakket med legen og forhørt meg om det er noe du kan få mot det, feks afripan, eller prostafen.

Skal til legen på mandag, da jeg ikke kommer meg på jobb! For en form :( synes så synd på gutten min på 3 år som ikke får lekt med mamman sin -.-

Skal til legen på mandag, da jeg ikke kommer meg på jobb! For en form :( synes så synd på gutten min på 3 år som ikke får lekt med mamman sin -.-
husk det er bare for en stund, det er heldigvis ikke hele livet hans! <3 klem fra meg <3

Da er man sykmeldt i en måned grunnet svangetskapskvalme , like tidlig som med storebror :/ da får jeg bare hvile å prøve å spise ofte men lite

Da er man sykmeldt i en måned grunnet svangetskapskvalme , like tidlig som med storebror :/ da får jeg bare hvile å prøve å spise ofte men lite
sender en god styrke klem til deg. <3 håper kvalmen ikke blir like sterk som med storebror... <3

Kvalmen tærer på her :o

Begynner å kjenne antydning til kvalme/uggenhet, håper det er et godt tegn! Da jeg skulle ha sønnen min hjalp Postafen meg mer enn Afipran. Var fortsatt kvalm, men kastet ikke like ofte opp. Men det skal sies at jeg ikke tok noen "medisiner" før jeg hadde kastet opp i flere uker allerede, så kan jo hende det hadde blitt bedre uansett. :)

Back
Topp