Kvalmen...

Rog90

Glad i forumet
Hvordan er det med kvalmen hos dere andre? Jeg sliter fremdeles, selv om jeg er bedre. Kaster opp ca annenhver dag..uke 20 nå..lei...

Roet seg litt for min del i starten av denne uken her. Har bare kastet opp en gang så langt men vært plaget av sterk kvalme hele svangerskapet fram til nå.. Er i uke 16. Håper du snart blir kvitt det aller verste :-)

Føler med deg! Jeg var kvalm og kaster opp noen dager i uken, så heldigvis ikke så ille som deg. Men her har det nesten gitt seg fra uke 16. 18 nå. Men de dagene jeg stresser og ikke får i meg mat blir jeg fort dårlig igjen. En dag jeg var litt seint ute til behandling hos kiropraktor småløp jeg og spydde langs veien :depressed:
:laughing025

Har hatt et par gode dager nå og da, ellers kaster jeg opp 5-15 dager pr dag fortsatt. Men den intense kvalmen 24/7 er bedre. 21 uker nå.

Huff det er så kjipt!! Håper virkelig det slipper snart for deg. Jeg er fortsatt kvalm om morran, men kaster ikke opp. Blir også kvalm hvis jeg stresser eller beveger meg fort. Men den intense oppkast-kvalmen gav seg i uke 17. Jeg har lest at uke 20 er en milepæl for mange i forhold til at kvalmen gir seg, så kanskje det er like om hjørnet :-)

Huff det er så kjipt!! Håper virkelig det slipper snart for deg. Jeg er fortsatt kvalm om morran, men kaster ikke opp. Blir også kvalm hvis jeg stresser eller beveger meg fort. Men den intense oppkast-kvalmen gav seg i uke 17. Jeg har lest at uke 20 er en milepæl for mange i forhold til at kvalmen gir seg, så kanskje det er like om hjørnet :-)
Håper så inderlig du har rett :) Men jeg hadde så store håp og forventninger i både uke 12 og 16 at det skulle gi seg. Heldigvis blitt mye bedre, men jeg har så lyst til å fungere i hverdagen igjen. Kunne gjøre husarbeid, gå tur med hunden lengre enn til postkassa, ta en dusj uten å bli utslitt..hvertfall sånne ting. Er i tilegg alene i to uker fra nå, så er nok derfor jeg er ekstra lei nå. Heldigvis er jeg invitert på middag hos ei venninne i dag, så slipper jeg fjordland i dag hvertfall :D

Har hatt et par gode dager nå og da, ellers kaster jeg opp 5-15 dager pr dag fortsatt. Men den intense kvalmen 24/7 er bedre. 21 uker nå.
Uff...høres helt forferdelig ut...Jeg har aldri vært oppi så mange ganger om dagen..Kanskje max 5 ganger, men det tilsvarer jo alle måltider på en dag. Men de dagene jeg har måtte stått opp tidlig, har jeg kastet opp magesyre før frokost...ikke noe behagelig det heller. Fant forresten ut at lollipop og friskis er godt for kvalmen for tiden, men så røyk fryseboksen også i går. Hehe, alt som kan gå galt går galt for tiden..Vet ikke om jeg skal le eller gråte alltid.

Her er jeg 21 uke og fortsatt kvalm og kaster opp hver eneste dag. Nå har jeg gitt opp og forbereder meg til at jeg kanskje ikke får kvitte detter før fødselen:( men håper virkelig at det gir seg hos deg snart.

Her er jeg 21 uke og fortsatt kvalm og kaster opp hver eneste dag. Nå har jeg gitt opp og forbereder meg til at jeg kanskje ikke får kvitte detter før fødselen:( men håper virkelig at det gir seg hos deg snart.
Ja, jeg tenker litt det samme som deg, at jeg nok ikke blir bedre før etter fødsel. Etter at jeg ble bedre for rundt en mnd siden har det vært uendret. Heldigvis så er jeg over halvveis, og begynner å se en ende på det :) Har en bedre dag i dag , enn i går, har ikke kastet opp enda, men verker fra korsryggen og helt ned til føttene (har vært litt mer ute å gått i dag enn jeg pleier). Enten er det det ene eller det andre, skal bli godt når det er gjort og forhåpentligvis blir belønnet med en rolig baby :)

Jaja nå har jeg opplevd det og...☺satt og spiste frokost å drakk ett fult glass med tranebær,bringebærjuice. Meg og min sønn såg på legevakten, plutselig var det en mann som blødde fra øye. Der løp jeg på do og spydde..... aldri vært med på maken. Jeg syntes jo ikke blod og slikt er ekkelt å se på tv... hmm kan det være omgangsyke.. har jo bare vært hjemme ☺☺

Jeg er i uke 17, og siste to ukene har jeg følt meg bedre. Blir bare uvel hvis jeg blir sulten, så må bare spise kontinuerlig hele dagen. Ellers har jeg begynt å få mye vondt i korsryggen, så kombineres ikke så greit med "kontorjobb" så priser meg lykkelig for at vi har heisepulter så er tilbake 80% på jobb igjen og står mye i løpet av dagen. Men så blir man trøtt av det også... Merker jeg har vært mye mer utslitt etter at jeg begynte å jobbe 80% denne uka, og etter påske er planen at jeg skal prøve meg i 100% igjen. Får bare ta en uke av gangen, men mye bede å ikke være konstant kvalm :)

Jaja nå har jeg opplevd det og...☺satt og spiste frokost å drakk ett fult glass med tranebær,bringebærjuice. Meg og min sønn såg på legevakten, plutselig var det en mann som blødde fra øye. Der løp jeg på do og spydde..... aldri vært med på maken. Jeg syntes jo ikke blod og slikt er ekkelt å se på tv... hmm kan det være omgangsyke.. har jo bare vært hjemme ☺☺
Er ikke mye som skal til før kvalmen og oppkast blir trigget for meg heller, det kan være en lyd som ligner på brekningslyd eller om noen spiser med munnen åpen...

Snart uke 20 og fremdeles kvalm.. Spydd 4 ganger den siste uken.. Ikke så ekstremt, men vet aldri når brekningene kommer.. Så frustrerende.. Blir jeg sliten, blir jeg også kjempedårlig.. Regner med å gå helt til fødsel, som jeg har gjort de andre gangene..

Snart uke 20 og fremdeles kvalm.. Spydd 4 ganger den siste uken.. Ikke så ekstremt, men vet aldri når brekningene kommer.. Så frustrerende.. Blir jeg sliten, blir jeg også kjempedårlig.. Regner med å gå helt til fødsel, som jeg har gjort de andre gangene..
Har du også fått hyperemesis diagnosen? Jeg har hatt en god dag i dag, ingen oppkast, bare litt gulp...Men ekkelt nok det da. Håper det snur seg. Er grønn av misunnelse av min gravide venninne som er i kjempeform i forhold til meg :D

Har du også fått hyperemesis diagnosen? Jeg har hatt en god dag i dag, ingen oppkast, bare litt gulp...Men ekkelt nok det da. Håper det snur seg. Er grønn av misunnelse av min gravide venninne som er i kjempeform i forhold til meg :D

Ja, har hyperemesis for 3. gang... I dag er ikke så ille, men går rundt og brekker meg hele tiden :P Jeg og misunner alle som er i kjempeform i graviditeten.. Har et par venninner som ikke forstår hvorfor jeg ikke blir med på fjelltur :P

Jeg er 17+6, jeg føler kvalmen bare blir verre og verre, spyr av de merkeligste ting. Og når jeg først spyr så klarer jeg ikke stoppe det heller og det pågår lenge med sprutoppkast, det er ikke så veldig kjekt nå som jeg er på ferie i syden med 13 andre. Det var ikke slik i de to forrige svangerskapene. Krysser fingrene for at alle i forumet her som sliter med dette blir bedre snart, helt forferdelig å gå slik mnd etter mnd.

Ja, har hyperemesis for 3. gang... I dag er ikke så ille, men går rundt og brekker meg hele tiden :P Jeg og misunner alle som er i kjempeform i graviditeten.. Har et par venninner som ikke forstår hvorfor jeg ikke blir med på fjelltur :P
Tøft gjort å få 3 hg barn. Vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt at dette får bli et enebarn..Men får ta en graviditet om gangen :)

Tøft gjort å få 3 hg barn. Vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt at dette får bli et enebarn..Men får ta en graviditet om gangen :)

Siste var ikke planlagt ;) Husker første gang var verst, da var alt helt nytt og kvalmen var helt uutholdelig.. Var ikke få ganger jeg vurderte abort :P Men andre gang visste jeg hva jeg gikk til, og fikk hjelp tidlig med kvalmestillende.. Men lurt å ta et barn av gangen ;)

Back
Topp