Kvalmen...

Sjokomamma <3

Elsker forumet
...er det flere enn meg her inne som fortsatt sliter med denne hersens kvalmen?? :facepalm::meh:
Den er så utrolig brå og intens, og den kommer som regel om jeg ikke har spist på en to timers tid.
Da er det bare å få hivd i seg noe for å si det sånn, hvis ikke så er det igang :wideyed: Merker at jeg distanserer meg fra å bli med på mye ting utenfor hjemmet, er litt redd for om jeg skulle bli dårlig og få "utbrudd" blandt mange mennesker :nailbiting: Har forresten ikke hatt slik kvalme i de to andre svangerskapene mine.
Hadde en viss forventning om at det kanskje skulle gi seg nå (12 uker), men jeg begynner å tvile :yuck:
Noen her som har vært gravide før, og hatt kvalme igjennom hele svangerskapet?

Jeg er nå 14+5 og fortsatt kvalm (kom forholdsvis sent - i uke 10). Ikke sånn at jeg kaster opp heldigvis, men voldsomme kvalmebølger og innimellom brekninger. Har det som deg - det blir verre jo lenger jeg går uten å spise, kan helst ikke gå mer enn et par timer. Dette er litt vanskelig i en hektisk jobbhverdag, så jeg blir fryktelig sliten. Trodde liksom det skulle gitt seg nå?! Så jeg vil gjerne også høre andres erfaringer på kvalme som har vart over de "magiske" 12 ukene:) I forrige svangerskap opplevde jeg nesten ikke kvalme. Håper ikke det er vanlig at om man er kvalm lenger enn dette så varer det hele svangerskapet?

Last edited:
14 + 1 og fortsatt kvalm fram til ettermiddagen. Må spise hver andre time hele formiddagen. Kaster ikke opp heldigvis, men brekker meg ofte.

Jeg ble kvalm i uke 5/6 og nå 12+4 er jeg fortsatt kvalm, dessverre også fortsatt med oppkast. Blir stort sett kvalm hver gang etter at jeg har spist:(
Fått i meg masse i dag, 5 rugsprø og en porsjon middag, det er myyye mer enn på lenge:)

Kvalm til uke 20-22 med førstemann, trodde det skulle gjenta seg nå, men kvalmen var borte med et knips 11+6. Måtte den holde seg borte! *bank i bordet*

Med andremann hadde jeg bare to uker med litt uggen...

Men må spise ofte ellers så melder kvalmen seg igjen, men frem til 11+6 var jeg dritkvalm hele døgnet.

Jeg har kun kastet opp en gang i uke 6. Har vært litt småkvalm heletiden. Men ikke slik at eg har kastet opp. Så kom den plutselig i uke 11, etter at eg ble syk. Nå er jeg gjerne ikke kvalm i det heletatt også plutselig får eg meg en ekstrem hostebyge . Og da plutselig finner kvalmen ut at den skal bli på det verste slik at eg må kaste opp.

Beundrer virkelig dere andre som har slitt med kvalme siden dag en. Forstår ikke hvordan dere takler det. Sterke kvinnfolk er dere iværtfall:Heartred

Her kom kvalmen i uke 6 og har den enda. Har blitt mye bedre den siste uken, men jeg kaster fortsatt opp et par ganger om dagen :/ er 11+4

Ekstrem kvalme siden uke 5. Er nå 13+3.. Det har blitt litt bedre de siste to ukene heldigvis :) kaster kanskje opp et par ganger om dagen bare.

14+0 i dag og fremdeles kvalm og kaster opp. Kvalmen kom i uke 6, og jeg får fremdeles behandling på sykehus.

Jeg var kvalm til uke 16. Var livredd for å gå hele svangerskapet siden intet skjedde etter uke 12 ;) venninna mi holdt på til uke 20.

Fortsatt kvalm, men myyye bedre! Ga seg i uke 14 forrige gang. Nærmer seg uke 15 nå.

Fortsatt kvalm og kaster opp hvertfall en gang for dag. Men i går og hittil i dag har jeg følt meg litt kvikkere, er 12+5.
Forrige svangerskap hadde jeg hyperemesis som varte fram til uke 18. Hadde begynt å bli gradvis bedre da over et par uker. Resten av svangerskapet gikk veldig greit.

Har blitt verre etter uke 12. Spyr plutselig daglig. Er bare 13+2 så håper det gir seg veldig snart! God bedring til resten ;)

Back
Topp