Kvalmen

Millus321

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg er heelt hysterisk når det gjelder kvalmen. Er det noe jeg har helt angst for er det kvalme og oppkast!
Har ikke merka noe så veldig til det enda bortsett fra at jeg kan være litt små uggen til tider.
Krysser både fingre og tær for at jeg skal slippe unna.
Blir jeg kvalm så stivner jeg helt tørr nesten ikke bevege meg ut fordi jeg er livredd for å kaste opp hehe.
Noen av dere som har barn fra før som har opplevd ett svangerskap nesten fritt for kvalme??
Vet ikke hva det er med meg men jeg tåler det bare retten og sletten ikke.

Også har jeg et spørsmål til jeg skjønner dere. Jeg har et par bokser kvalmestillende (Afipran), spurte legen om jeg kunne ta disse.
Jeg går på en del medisiner fra før av som jeg måtte kutte ut med en gang, men med afipranen sa han at jeg kunne ta bare ikke de 3 siste mnd. Har dere hørt noe om graviditet og kvalmestillende. Liker ikke det å skulle bruke medisiner når jeg har en liten spire i magen som skal vokse og bli stor å sterk, men må jeg så må jeg (hvis ikke det er farlig selvfølgelig).
Selv om legen sa det var OK så klarer jeg ikke helt tro på det heller for mener jeg har hørt en elr annen plass at ikke det skal være bra?

JaJa men jeg er i gang her kan jeg jo legge til noe tips jeg har funnet for å prøve å hindre kvalmen litt.
Først av alt kan det jo være en trøst når kvalmen kommer det sies at kvinner som er kvalme under svangerskape ofte ikke aborterer.

* Spise lite og ofte, helst før man blir sulten. Men er man gørr kvalm så vet jo alle hvor lett det er å spise da!
* Drikke melk, juice elr lignende. Vann er faktisk ikke det beste, det kan være med på å gjøre det værre.
* Unngå fettrik og sterk kryddret mat.
* Spise tørre kjeks, tørt ristet brød ol.
* Ingefær kan virke kvalmestillende. Drikk ingefær te eller ingefær øl(brus), ingefærtabletter.
* Hvil flere ganger om dagen. Hode og bena høyre en resten av kroppen.
* Frisk lurt, litt mosjon.
* Sitt oppreist etter måltide, så tyngdekraften kan hjelpe deg å holde maten nede.
* Spise litt før man går til sengs, gjerne litt nattmat om du først er våken.
* Morgenkvalme, spise litt før man står opp. Reise seg rolig opp ikke for brå bevegelser.
* Unngå de lukter du vet du er følsom for.
* Puss tennene ofte gjerne etter hvert måltid for å unngå brekninger.
* Sitron kan hjelpe for noen kan det faktisk bare det å skjære en sitron i to og lukte på den hjelpe.
* Du kan få kjøpt et kvalmearmbånd på apotektet.

Ja her var hvertfall noen råd [:)]

*Sniker fra januar2011*

råd er vanskelig å gi, er selv ekstremt kvalm og har fått det som diagnose.
Det som hjelper for meg hjelper kanskje ikke for andre.
for meg så hjelper det å drikke lunkent vann, og sove mye.

for meg så hjelper det ikke med mat med sengen det har motsatt effekt her.
jeg tåler faktisk ikke sitrus frukt så sitroner gjør meg dårligere,
tannpussen er faktisk en faktor som gjør at jeg blir dårligere, men ristet brød hjelper litt.
og melk kan gjør andre mer kvalme.

Uff så kjedelig [:'(]
Nei jeg er fult klar over at vi er forskjellig alle mann alle. [;)]
Men tenkte jeg bare kunne dele de råd jeg har fått vidre og hååpe at noen av de kanskje kunne fungere for noen iallefall

Back
Topp