Kvalmen tilbake igjen

Solstråla94

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Augustmagi 2025
Jeg har slitt med ekstrem kvalme fra uke 5-14/15, helt grusomt og veldig hemmende når man var så dårlig. Kvalmen satt i, men svakere etter det, til rundt uke 20/21. Trodde jeg var ferdig med kvalmen, men den har kommet snikende tilbake de siste 1-2 uken. Det er definitiv denne uken som så langt har vært verst, kjempe kvalm igjen og brekker meg ofte :hungover: 30+2 idag. Dette er bare så slitsomt, som om ikke formen har vært veldig dårlig hele svangerskapet så langt, må jeg vel regne med at det blir slik resten av svangerskapet :grumpy:

Synes svangerskapet har vært veldig tung, og hadde ikke trodd at man skulle være så dårlig med alt av plager :hungover: og så mange er positiv og full av energi (de jeg kjenner), så sitter nå jeg her og alle sier at «formen vil bli bra snart» :dead:

En liten utblåsning, men føler at så mange virker lykkelig gravid og i god form, så føler så klart det er kjipt at jeg ikke har opplevd det samme :grumpy:

Er det flere som har fått kvalmen tilbake etter et opphold?

Sniker fra Juli.
Har også vært grusomt kvalm i nesten hele svangerskapet, er i uke 34 nå. Har kastet opp nesten hver eneste dag, og gjør det enda. Hadde et par uker jeg og hvor det var litt bedre, men nå er det på an igjen med kvalme fra morgen til kveld. Så forstår veldig godt hvordan du har det, kjenner og mange som har supre svangerskap og bare storkoser seg. Her telles dagene ned, og føler meg så dårlig at jeg bare gleder meg til å bli ferdig nå. Sender deg en klem ☺️

Så kjedelig! Jeg var også veldig kvalm med en del oppkast frem til uke 14/15 ca, fikk noen litt bedre uker igjen før det toppet seg helt rundt uke 20 og jeg var helt ferdig.. i 4 uker ca slet jeg med å få i meg mat og drikke og mye kom opp igjen.. ble 100% sykemeldt og formen tok seg etter det sakte opp igjen.. er for tiden 50% sykemeldt fra jobb, vært det lenge nå.., formen holder så jeg klarer å få gjort litt jobb, men er helt avhengig av at jeg har hjemmekontor da jeg for det meste ligger rett ut for å unngå å kaste opp.. dette fungerer ganske greit, Men er nesten alltid konstant kvalm.. har noen dager som er bedre enn andre og jeg føler kvalmestillende (afipran) fungerer på det verste! Det gjør så det sjeldent kommer noe opp igjen vertfall. :) God bedring til deg! Vi kommer Oss lenger og lenger! Uke 30 i morgen for min del:)

etter en liten pause i uke 26 (Har hatt kvalme og halsbrann siden uke 5) er det tilbake nå i uke 27...
men snart i mål ♥️

Her har kvalmen også kommet tilbake, men lurer litt på om det er halsbrann som er synderen for kvalmen

halsbrannen går over i kvalme her.
da går den fra å være der heletiden til å bli ekstrem for så å slå over i kvalme.

Takk for svar alle! Unner ingen den kvalmen, men det er «greit» å vite at man ikke er helt alene med det :eek:

Interessant dere som skriver om halsbrann. For de siste 1-2 ukene har halsbrann vært helt ekstrem og på samme tidspunkt har kvalmen blomstret opp

Kjente kvalme i natt, i dag morges, den var som å sitte på en karusell som ikke ville stoppe. Har masse andre plager, noen dager er det heldigvis bedre og de nyter jeg.
Du er nok ikke alene om å ha det slik, mager trøst kanskje, men vi er mange som ikke har det "perfekte" svangerskapet, hva nå enn det er ? :):sour::rolleyes:

Back
Topp