Kvalmen / oppkastet blir bare verre

lillesolstrålen

Blir kjent med forumet
noen med tips?

Er nå 8+1 og har kastet opp hver morgen denne grusomme syren fra uke 6:depressed: men dagen har vært helt ok, frem til nå. De siste fire dagene har jeg vært konstant (!) kvalm og kaster opp / brekker meg flere ganger per dag. Blir jo helt vanvittig sliten av dette:( noen som har noen gode råd?:):)

Spis ofte!! Minst annenhver time! SOV!! Det fungerer for meg. Kvalmen er der, men det er når jeg er sulten/ sliten at jeg spyr!

Var borte hos meg for en uke siden. Nå er den tilbake for fullt! men kaster heldigvis ikke opp!

Samme problemet her. Begynte på zofran for en uke siden, men går fortsatt på små doser. Har erfaring fra tidligere svangerskap at det blir enda verre etterhvert og er redd for å miste effekten så tidlig. Kaster ikke opp på dagtid, men omtrent hver kveld/natt. Det som fungerer for meg er mye søvn, tørre knekkebrød (evt med skinkepålegg på), epler i små biter og saftis. I tillegg må jeg spise litt hele tiden, går jeg for lenge uten noe kaster jeg opp med en gang :(

Jeg sliter med det samme og forstår ikke hva som skjer! Jeg er 11+4 i dag og trodde kvalmen hadde gitt seg, men de siste dagene har jeg nesten ikke klart annet enn å ligge på sofaen og tvinge i meg litt tørre kjeks og saltpinner... Håper virkelig det gir seg snart.

Samme her. Er 10 i dag, går veldig opp og ned kjære dere. Ble verre i uke 8 så litt bedre i starten av uke 9 så mot slutten ble det verre igjen så jeg tok afipran. Opplever imidlertid at jeg alltid er dårlig dagen etter at jeg tar afipran :p kanskje bare innbilling men nesten som om kroppen sier: "du følte deg bedre i går så gårsdagens kvalme og oppkast kvote gikk over til i dag mwohahaha" xp

Jeg sliter med det samme! Nå er jeg 10+0 og kvalmen har bare blitt verre og verre... Helt forferdelig :depressed: Aldri vært så ille som nå...

Er 10+0 imorgen, og har vert innlagt en gang for ekstrem svangerskapskvalme. Fikk med 3 forskjellige kvalmestillende hjem,men nå fungerer ingen av de lenger. Så må inn på sykehuset hver 14 dag og få intravenøs kvalmestillende. Kjedelig at det skal bli sånn

Jeg er veldig veldig kvalm, kaster opp 1-2 ganger om dagen. Dette er andremann, og jeg er mye verre enn forrige gang. Er 9+2 nå, og det er gradvis blitt verre de to siste ukene. De siste dagene har jeg måttet være hjemme fra jobb og da har jeg sovet ganske mye på dagtid. Har faktisk vært litt mindre kvalm, så har troa på at nok søvn og hvile kan hjelpe litt hvertfall!

Tusen takk for gode råd! Var med jordmor på mandag for å høre, og hun snakket om ulike kvalmestillende, men at de hadde en særlig bivirkning: trøtthet:( med en 2-åring i hus er søvn svært ettertraktet, men å koble av er vanskeligere, samt at 2-åringen fortsatt våkner om natta...

Men hun sa jeg først kunne prøve dette sea band greiene, og vet dere hva? Ja, jeg spyr om morgenen fortsatt, men kvalmen er relativt borte. Jeg kan igjen spise frokost, lunsj, mellommåltid og middag og ikke føle jeg må spy/ spy pga kvalmen. Mirakel dette for meg disse tre dagene, tør jo ikke å ta den av;) er jo ikke alle dette fungerer for, men foreløpig ser d ut til å dempe spytrangen! Hurra! Uggen føler jeg meg, særlig om jeg spiser mye middag, men jeg føler jeg har fått et nytt liv!

Jeg fikk Afipran da jeg var innlagt på sykehuset for en månedstid siden. Kasta opp døgnet rundt og fikk ikke i meg drikke eller mat, alt kom i retur. Merker ikke noe til trøttheten mtp tablettene. Man er jo kanskje mer trøtt under graviditeten uansett. Vil heller være litt trøtt enn å spy dagen lang. Det blir ihvertfall jeg uopplagt og slapp av. Håper det ordner seg for deg.

Back
Topp