Kvalmen og manglende matlyst er borte!

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
...og erstattet med et ekstremt søtsug :) Vært bekymret for manglende vektoppgang og matlyst, men nå blir det nok å ordne seg. Har lav bmi, så jeg koser meg med god samvittighet nå. Deilig å ikke være kvalm og dårlig lengre :) Uke ni i morgen. Hvordan går det med deres matlyst og kvalme?

Er litt småkvslm men matlysten er helt borte..overhode ingenting som frister.. Overrasket samboern Me oreokake i helga og den smakte ikke like god som før, og den var 100 % mer mektig nå... Blah

Matlysten er litt ustabil, kan stappe i meg noen dager, andre dager kan jeg blir "mett" på et glass melk og oboy. Småkvalm til tider, den kan kommer når som helst. Men salt mat eller chips hjelper på apetitten. Spiser jeg litt chips første så klarer jeg å spise mer annen mat. Spennende tider fremover, jeg er bare 5+6, så ikke kommet skikkelig igang ;)

Fortsatt veldig kvalm. Noen dager er bedre enn andre, men håper det går over snart nå:) er i uke 9+3

:) Vi kjøper ALDRI snop og chips, men i dag ble to pakker sørlandschips, tre sjokolader, plommer, ingefærdrops og en berlinerbolle med meg hjem fra butikken. Skal ikke spise alt på en gang selvfølgelig, men greit å ha noe godt i skapet når godtesuget melder seg..;) Vil anbefale ingefærgodis fra innvandrerbutikker! De er seige, søte og kjempesterke. Ingefær er jo kjent for å hjelpe mot kvalme :)

I dag er den første dagen jeg har kjent på kvalmen :depressed: Er 6+2
Satser alt på at det bare er en greie nå i dag, og at det går over.
Godt å lese at du har blitt bedre!

Så bra at du er bedre, Studentmammaen! :) Her er det dessverre motsatt, er blitt verre dei siste dagane. Er 7+2 i dag. Begynte dagen med oppkast, var umogleg å gå på jobb. :( Skal heldigvis til legen (gynekolog) i ettermiddag, saman med mannen. Skal på tidleg ultralyd, det blir jo spennande! :) Men skal diskutera moglegheitene for å få sjukmelding i samme slengen. Lykke til alle, hald ut!!

:) Vi kjøper ALDRI snop og chips, men i dag ble to pakker sørlandschips, tre sjokolader, plommer, ingefærdrops og en berlinerbolle med meg hjem fra butikken. Skal ikke spise alt på en gang selvfølgelig, men greit å ha noe godt i skapet når godtesuget melder seg..;) Vil anbefale ingefærgodis fra innvandrerbutikker! De er seige, søte og kjempesterke. Ingefær er jo kjent for å hjelpe mot kvalme :)
Ja, de er veldig gode og syns jeg. Finnes i forskjellige smaker og uten sukker om de har godt utvalg.

I dag spøy jeg for første gang, ble nesten to ganger da jeg var i butikken.. Kom som kasta over meg. Merker jeg er veldig kvalm når jeg våkner, selv når jeg har hvilt på dagen som i dag. Har cøliaki, så det begrenser seg selv innimellom hva jeg kan spise, men de har da salte kjeks jeg må kjøpe :p ellers har jeg veldig lyst på chips og asiatisk mat. Er 5+5 i dag, så hadde håpet på ei uke til uten kvalme.

Kvalmen varierer fra dag til dag. I dag startet jeg dagen med et knekkebrød og et glass sjokolademelk, da ble jeg ikke noe særlig kvalm. Venter bare på at kvalmen skal komme skikkelig, kom for fullt i uke 7 sist gang. Vi var i Syden i uke 8, så var jeg sykemeldt 9-12.

Buuuu!! Sitt der med den slanke rompa di og et snop du! Jeg er tjukk så litt kvalme er bare en litt effektiv slankekur!

Hihi så heldig du er som slipper kvalmen. Fikk 30% sykemelding i dag (6+6, begynner i morra) og det har redda hele dagen og uken for min del. Spøy med boblejakka på (var på vei ut i bilen og måtte snu)

Men vil ikke ha noe søtsug! Det hadde jeg sist, og gikk opp 2 kg frem til det gikk galt! Unntatt uke 9, uke 9 er visst helvetesuka i 1. trimester. Alt smakte gift hos meg. ALT!

Jeg trodde kvalmen hadde roet seg pga jeg var bedre i helgen, men like dårlig og verre i dag igjen.. blir en lang uke på jobb.

Godt å høre du er bedre, håper jeg og blir bedre om en uke! :)

Ja, de er veldig gode og syns jeg. Finnes i forskjellige smaker og uten sukker om de har godt utvalg.

I dag spøy jeg for første gang, ble nesten to ganger da jeg var i butikken.. Kom som kasta over meg. Merker jeg er veldig kvalm når jeg våkner, selv når jeg har hvilt på dagen som i dag. Har cøliaki, så det begrenser seg selv innimellom hva jeg kan spise, men de har da salte kjeks jeg må kjøpe :p ellers har jeg veldig lyst på chips og asiatisk mat. Er 5+5 i dag, så hadde håpet på ei uke til uten kvalme.
Så bra at du er bedre, Studentmammaen! :) Her er det dessverre motsatt, er blitt verre dei siste dagane. Er 7+2 i dag. Begynte dagen med oppkast, var umogleg å gå på jobb. :( Skal heldigvis til legen (gynekolog) i ettermiddag, saman med mannen. Skal på tidleg ultralyd, det blir jo spennande! :) Men skal diskutera moglegheitene for å få sjukmelding i samme slengen. Lykke til alle, hald ut!!
Stakkars dere!! :( Jeg har faktisk ikke kastet opp en eneste gang. Vært nære på noen ganger, men har sluppet unna. HATER å være kvalm, det er skikkelig kjipt. Håper dere begge blir bedre snart, og at kvalmen gir seg. Dagene er så ufattelig mye enklere nå, som jeg ikke er kvalm lengre..

Jeg trodde kvalmen hadde roet seg pga jeg var bedre i helgen, men like dårlig og verre i dag igjen.. blir en lang uke på jobb.

Godt å høre du er bedre, håper jeg og blir bedre om en uke! :)
Uff, får håpe den gir seg snart. Jeg er student, og har ikke mange undervisningstimer i uka, og kan bare tenke meg hvor slitsomt det er å være i full jobb :S

Kvalmen varierer fra dag til dag. I dag startet jeg dagen med et knekkebrød og et glass sjokolademelk, da ble jeg ikke noe særlig kvalm. Venter bare på at kvalmen skal komme skikkelig, kom for fullt i uke 7 sist gang. Vi var i Syden i uke 8, så var jeg sykemeldt 9-12.
Huff, får håpe den ikke kommer denne gangen da. Svangerskap kan jo være veldig forskjellig fra gang til gang. Jeg var ikke noe kvalm sist gang, mens nå har jeg vært det i flere uker...

Buuuu!! Sitt der med den slanke rompa di og et snop du! Jeg er tjukk så litt kvalme er bare en litt effektiv slankekur!

Hihi så heldig du er som slipper kvalmen. Fikk 30% sykemelding i dag (6+6, begynner i morra) og det har redda hele dagen og uken for min del. Spøy med boblejakka på (var på vei ut i bilen og måtte snu)

Men vil ikke ha noe søtsug! Det hadde jeg sist, og gikk opp 2 kg frem til det gikk galt! Unntatt uke 9, uke 9 er visst helvetesuka i 1. trimester. Alt smakte gift hos meg. ALT!
Haha, huff, det var ikke sånn ment altså ;) Jeg har bare vært litt bekymret for vekta, siden det er mye større sjans for spontanabort hvis en er undervektig. Så jeg ønsker jo virkelig å gå litt opp i vekt :) Får håpe kvalmen din gir seg snart. Jeg går inn i uke 9 i morgen, men nå ser det ut som det blir den beste uka så langt. Må bare huske å ta alle vitaminene og jern!! Nærmer seg uke 12 med stormskritt. Andre trimester skal jo være det beste og da en har mest energi, men for meg var det da jeg fikk skikkelig jernmangel, og ble helt elendig. Svimmel, dødssliten og holdte på å besvime flere ganger om dagen.. Vil ikke det skal skje igjen...

I dag er den første dagen jeg har kjent på kvalmen :depressed: Er 6+2
Satser alt på at det bare er en greie nå i dag, og at det går over.
Godt å lese at du har blitt bedre!
De sier jo ofte at kvalmen kommer i uke 6. Kom i uke 5 for min del, og varte i litt over tre uker. Skal ikke si for tidlig at den er forsvunnet, men nå kjennes det veldig bra ut altså! Håper ikke den varer lenge for deg :)

Fortsatt veldig kvalm. Noen dager er bedre enn andre, men håper det går over snart nå:) er i uke 9+3
For de fleste som er kvalme starter det vel rundt uke 6, og bedrer seg når en nærmer seg uke 12. Håper det gjelder for deg også. Du er vel en av de som er lengst på vei her inne nå? Jeg er glad for å ha termin i starten av måneden! Da føles det ikke like lenge å vente ;) Sist hadde jeg i slutten av måneden, og på slutten føltes det som en evighet, mens "alle" her inne på forumet hadde født allerede :P

Er litt småkvslm men matlysten er helt borte..overhode ingenting som frister.. Overrasket samboern Me oreokake i helga og den smakte ikke like god som før, og den var 100 % mer mektig nå... Blah
Typisk :) Det som var så godt er ikke så godt lengre.. Har flere ganger måtte gått fra nesten full tallerken, selv om jeg har vært kjempesulten. Kvalmen kommer så brått, og da må jeg komme meg langt unna, slik at jeg slipper fra matlukt. Å åpne kjøleskapet var helt forferdelig!! Miks av alle mulige matvarer.. blæ

Matlysten er litt ustabil, kan stappe i meg noen dager, andre dager kan jeg blir "mett" på et glass melk og oboy. Småkvalm til tider, den kan kommer når som helst. Men salt mat eller chips hjelper på apetitten. Spiser jeg litt chips første så klarer jeg å spise mer annen mat. Spennende tider fremover, jeg er bare 5+6, så ikke kommet skikkelig igang ;)
Smart å begynne med noe salt :) Her har jeg gått til innkjøp av norske plommer! Så godt og billig, og bra for gravidmagen.

For de fleste som er kvalme starter det vel rundt uke 6, og bedrer seg når en nærmer seg uke 12. Håper det gjelder for deg også. Du er vel en av de som er lengst på vei her inne nå? Jeg er glad for å ha termin i starten av måneden! Da føles det ikke like lenge å vente ;) Sist hadde jeg i slutten av måneden, og på slutten føltes det som en evighet, mens "alle" her inne på forumet hadde født allerede :p
Ja er glad jeg har termin tidlig i mai :) Men mest fordi det da er større sjanse for at jeg kan gå med barnevogn på 17.mai ;) Sist hadde jeg i midten av mnd, og syns det var litt kjedelig. Følte tiden aaaldri gikk fremover :P
Satser på at kvalmen gir seg snart :)

Back
Topp