kvalmen har tatt meg :(((

Tittentei13

Andre møte med forumet
ååå, jeg som var så redd for at den lille ikke hadde det bra for jeg kjente ingen symptomer. NÅ er jeg kvalmen 24-7:( så kvalmen at jeg bare ligger på sofaen... tips til hva jeg kan gjøre ??? =(

ha vann og noen kjeks e.l. klart på nattbordet til morgenen, evt få mann til å stå opp og lage frokost til deg og ikke stå opp før du har spist, det kan hjelpe litt på. Redder meg de fleste dagene...

Jeg er også ganske uvel om dagen,kaster ikke veldig mye opp men litt.. men er mest kvalm og uvel..og særlig når jeg er trøtt eller sulten..våkner skrubbsulten i 5tida hver natt, hjelper da å bare spise en kjeks/rugsprø og gå å legge meg igjen..nå går jeg rundt med det i vesken uansett hvis jeg går ut av huset..hjelper litt faktisk :) ..og litt brus (Selv om jeg ikke liker det :p ) ..men er ikke noe moro! Orker ingenting om dagen.. bare ligger hjemme, gjør jeg noe aktivt blir jeg lett kvalm igjen... usj..

Uff.... kvalmen slo også til her denne uken.

Fylt opp veska med Havre fras morgenkorn, prøver å spise ofte.
Syns det hjelper litt med sitrondrops og i dag da jeg var ute kjøpte jeg en Extra tyggis med sitron smak og føltes som det hjalp litt.
prøver meg også litt frem med ingefær kapsler
Kvalme er noen dritt altså 

Her er det også hodepine, svimmel, menstrasjon smerter og såååå trøtt.

spise lite og ofte, akupressbånd får du kjøpt på apoteket, ingefær, akupunktur hjalp meg veldig sist svangerskap.

Spise lite og ofte.....Gjerne et knekkebrød i timen. Blir det veldig ille, kan du knaske isbiter....men er vel mest for de som kaster mye opp....

EPlemost? det er det litt syre i, så det skal være bra.
For meg hjelper det å bevege meg litt at og til, prøve å gå litt.
Ring gjerne noen også og snakk med noen, flytter fokuset litt :) Spørr hva de har gjort i dag osv :)

Kvalme er heldigvis en plage man blir fulstendig kvitt på et tidspunkt :)

Kvalmen tok meg og i morres... Våkna opp kvalm, og har veksla mellom doen og sofaen idag :-( Vet jeg ikke burde klage, siden jeg har vært bekymra for jeg ikke hadde symptomer.... Hadde bare ikke trodd kvalmen kom når jeg snart er i uke 8.. God bedring til dere andre! Graver meg ned i sofaen jeg, med teppe godt dratt over! :-)

usj samme her. forrige svangerskap var jeg kuin kvalm på morgenen, kastet opp en eller to ganger også var jeg for det meste fin resten av dagen.

men nå er jeg kvalm døgnet rundt, til og med på natten. men jeg kaster ikke opp, eller har kastet opp en gang da. hadde nesten vært bedre å kaste opp å bli ferdig med det mener jeg.

all mat er bare helt ekkelt synes jeg. finner ingenting som frister! møkkalei allerede og har vel enda mange uker med kvalme igjen!

Kvalmen er her også, fra morgen til kveld. Utrolig slitsomt. Har desverre ikke funnet noe som hjelper, bortsett fra mye søvn (noe det blir lite av, da jeg har en 10 mnd gammel gutt fra før:)) God bedring!

Ganske uvel om dagen jeg og.. ca i uke 8..
Våknet idag, stuup kvalm, så tok en kapteinkjeks og måtte fly rett på do å kaste opp..ikke gjort det sånn på morningen før..ble litt bedre etter det, men har vært uggen utover dagen..slitsomt!! Orker jo ingenting..og mannen min å stadig dra på ting uten meg :/ skulle gjerne hatt en mirakelkur! Blitt tipset og ingefærkapsler på apoteket..er jo verdt et forsøk hmm..

Har selv hatt mye problemer med kvalme, og fikk ikke kvalmestillende av lege fordi hun mente dette var skadelig for fosteret. Jeg godtok da dette, og håpet at formen ville bedre seg noe så jeg kunne spise hvertfall ett måltid uten at det kom opp igjen, det klarte jeg ikke. Etter ca en uke nesten uten verken vått eller tørt var jeg i så dårlig form at vi igjen tok kontakt med lege (hadde gått ned 6 kg på 5-6 uker). Ble da sendt rett inn til Ahus, men pga mrsa smitte på avdelingen ville de ikke legge meg inn fordi det ikke sto om livet, ble isteden sendt hjem med kvalmestillende (afipran stikkpiller), siden jeg ikke hadde fått dette av lege... DET reddet meg, nå får jeg mye lettere i meg mat, og kommer meg opp av sofaen såpass at jeg kan lage mat og spise nogenlunde normalt igjen, kvalmen er der enda, men er mye bedre nå :))

Back
Topp