Kvalmen har inntruffet for fullt:(

Mami1

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Har hatt omgangssyke siden onsdag (vet det pga. Feber og at det kom begge veier). Nå har omgangssyken sluppet og svangerskapskvalmen inntruffet for fullt og jeg har knapt klart å få i meg verken vått eller tørt siden onsdag... Dette er helt nytt for meg da jeg ikke var kvalm hele sist svangerskap. Noen som har noen tips for å dempe kvalmen? PS. Har prøvd å spise men blir bare Værre! Får hyller ikke sove :(

Jeg var veldig kvalm forige gang, da kom alltid samboer med iiiiakald smothie til meg før jeg sto opp[emoji1305] jeg hadde også salt kjeks med meg over alt[emoji23] måtte passe på at jeg ikke ble sulten, da ble de mye værre!!

Ingen tips hær, men følger gjerne tråden da den har kommet for fullt hær å [emoji85] var heller ikke kvalm forrige svangerskap

Jeg har kjøpt seaband etter å ha lest masse tips om at det fungerer. Kan ikke si at de virker 100% men de har dempet kvalmen litt i hvertfall [emoji4] ingefær er også anbefalt.

Jeg har kjøpt seaband etter å ha lest masse tips om at det fungerer. Kan ikke si at de virker 100% men de har dempet kvalmen litt i hvertfall [emoji4] ingefær er også anbefalt.

Da skal jeg på apoteket en tur I dag!:)

Samme her! Ble sengeliggende mandag, fikk band tirsdag. Utrolig hva de hjelper ! Har de på døgnet rundt, for jeg har kvalmen også på natt.

Forrige svangerskap var jeg så dårlig at jeg ikke klarte annet enn å veksle mellom å ligge på baderomsgulvet og å sitte på en krakk i dusjen. Varmt vann lindret litt husker jeg, ikke bare for kvalmen men også ryggvondt :-) Når jeg var kommet til uke 14 prøvde jeg postafen, og det endret hverdagen. Fra sengeliggende til 50% tilbake på jobb. Om det blir likt denne gangen kommer jeg til å begynne med postafen mye tidligere om det er ok for legen!

Er ikke umulig å ha feber og at det kommer begge veier av svangerskapskvalme heller. Jeg hadde det ofte. Satt som regel på do med bøtte i fanget [emoji43]

Er ikke umulig å ha feber og at det kommer begge veier av svangerskapskvalme heller. Jeg hadde det ofte. Satt som regel på do med bøtte i fanget [emoji43]

Såpass, og jeg som liksom var sikker på det var omgangssyke! :o akkurat det jeg har gjort siden onsdag også:(

Såpass, og jeg som liksom var sikker på det var omgangssyke! :o akkurat det jeg har gjort siden onsdag også:(
Det var ikke sånn hele veien heldigvis.. men var sånn det begynte og holdt på i noen uker før det gikk over til bare oppkast.. føler med deg [emoji173]

Her kom kvalmen som lyn fra klar himmel på mandag (6+4). Kasta opp alt, tom vann, i 2 døgn. :hungover: Så kjøpte min kjære seaband og Postafen etter samråd med lege og det hjalp. Tok av seabandene når jeg skulle dusje torsdag og når jeg kom ut av dusjen var jeg kjempe uggen og sliten. Har trua på båndene, men tar Postafen også da jeg hadde hyperemesis sist og ble da lagt inn i tilsammen 4 uker (12-16+4). Skal til legen på tirsdag så får snakke med henne igjen da :joyful:

Har nesten savnet noen symptomer, men kvalmen kom snikende på onsdag. I dag (6+2) er den verste dagen hittil, spydd 2 ganger allerede. Blæææ! Har fått på seaband og skal ta Postafen, men måtte kjøre bil først, så ikke kunne tatt det før nå. Håper ikke det blir like ille som forrige gang, da jeg kastet opp 10 ganger om dagen i flere uker.

Var kjempe kvalm forrige svangerskap, men er utrolig nok enda mer denne gangen. Helt forferdelig! Hatt tre dager hvor jeg har ligget og ikke klart å spise. Alt kommer opp masse mageknip.

Takk for tipset om det armbånd greiene, kvalmen er ikke borte, men hvertfall så redusert at jeg ikke er liggende! Og har fått I meg et par knekkebrød :)

Når startet det med kvalmen? I mitt forrige svangerskap lå jeg over toalettet lenge! Så er så forundret (GLAD) over at det ikke er kommet enda [emoji13] er 5+4 nå

Har dessverre ingen supre tips. Men det eneste som hjelper meg er å ikke bli sulten. Da kommer kvalmen samtidig. Sitter i skrivende stund på badet og spiser eple mens jeg bader minsta:p

Jeg har favorittsjokoladen min liggende urørt på bordet nå. Formen har vært litt ustabil siste uka, det vil si fra jeg passerte 6 uker.

Ble ganske kvalm her nå på kvelden.. ligget i ro en stund i sengen, og kjennes ut som det gir seg litt..

Back
Topp