Hattifnatt♡
Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
God morgen fra en litt bekymret Hattifnatt.. I ca. 1,5 uke, fra noen dager etter positiv test, var jeg ganske kvalm om morgenen/formiddagen, og noen ganger om ettermiddagen. Særlig hvis jeg gikk for lenge uten mat. For fire dager siden våknet jeg og følte meg rimelig ok, spiste til og med frokost. De siste dagene har jeg ikke vært kvalm. Har kanskje følt meg bittelitt uggen, men det har gått helt fint med mat osv. Jeg er 5+5 nå. Leser jo om ulike forløp med kvalme, men mange steder står det at det går over i uke 12-13. Prøver å tenke at alt mest sannsynlig er ok, men blir bekymret for ny SA siden det enda er så tidlig. Har TUL om litt over to uker. Andre symptom jeg fremdeles har er ømme bryster og trøtthet. Hva tenker dere? Noen som har opplevd det samme og det har gått bra?
vil ikke ta kontakt med lege, da jeg tenker det mest sannsynlig er bekymringene mine som løper løpsk, og legen min har dessuten ferie.
Så i mitt tilfelle kom kvalmen ganske raskt tilbake, og jeg angra på at jeg hadde brukt de kvalmefrie dagene på å bekymre meg i stedet for å gjøre hyggelige ting. Men kan du ikke evt ta en telefon til fastlegen og be om blodprøver? Det kan kanskje tas selv om din lege er på ferie. Blodprøvene kan jo tas med 48 timers mellomrom for eksempel og se om det er en bra stigning
Har du hatt SA før?
har lært no at når jeg endlig får pause fra kvalmen, så har jeg mange andre symptomer og kose meg med, det jeg har lest også er, kvalmen og andre symptomer kommer og går, som nå har jeg ikke ømme pupper lengre