Kvalmen er tilbake

Gåte82

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
De siste ukene har jeg stadig kjent på kvalmen igjen. Spesielt om jeg har sovet lite og ikke spiser med en gang jeg står opp. I dag drøyde jeg frokost, fordi jeg visste det kom til å bli sen lunsj. Da gikk det galt, og jeg kastet opp.

Er det fler som plutselig har fått tilbake kvalmen? Noen som vet hvorfor det er sånn?

De siste ukene har jeg stadig kjent på kvalmen igjen. Spesielt om jeg har sovet lite og ikke spiser med en gang jeg står opp. I dag drøyde jeg frokost, fordi jeg visste det kom til å bli sen lunsj. Da gikk det galt, og jeg kastet opp.

Er det fler som plutselig har fått tilbake kvalmen? Noen som vet hvorfor det er sånn?
Her dro aldri kvalmen... jeg vet ikke hvorfor det er sånn og ingen kan svare meg på det. Har en teori om at fosteret presser sammen alt inni der eller noe da.. ikke vet jeg men jeg er lei.....

Her dro aldri kvalmen... jeg vet ikke hvorfor det er sånn og ingen kan svare meg på det. Har en teori om at fosteret presser sammen alt inni der eller noe da.. ikke vet jeg men jeg er lei.....
Det kan jeg forstå. Huff! Håper du får slippe unna de siste ukene. Jeg er veldig glad for mange uker pause, og den er heller ikke tilbake i like stor grad som tidligere. Kanskje det handler om trykk og press, ja.

Uff, så kjedelig :sorry:
Mener å huske jeg har lest at hos noen kan kvalmen komme tilbake i 3 trimester :oops:
Ikke opplevd dette selv heldigvis!

Blir noen ganger kvalm igjen nå, men ikke på samme måte. Første trimester ble jeg kvalm hele tiden og spessielt om det var lenge siden jeg hadde spist, småspiste heletiden på grunn av det. Nå blir jeg kvalm etter jeg har spist ofte og tror det er fordi det er dårlig plass i magen:-)

Uff, så kjedelig :sorry:
Mener å huske jeg har lest at hos noen kan kvalmen komme tilbake i 3 trimester :oops:
Ikke opplevd dette selv heldigvis!
Her kom det tilbake mellom slutten av 2. til begynnelsen av 3. så det er kanskje noe i det.

Blir noen ganger kvalm igjen nå, men ikke på samme måte. Første trimester ble jeg kvalm hele tiden og spessielt om det var lenge siden jeg hadde spist, småspiste heletiden på grunn av det. Nå blir jeg kvalm etter jeg har spist ofte og tror det er fordi det er dårlig plass i magen:)
Det høres jo veldig logisk ut. Jeg også måtte småspise hele tiden de første 16 ukene eller noe for å holde kvalmen litt i sjakk. Nå tror jeg det er kombinasjonen tom mage og lite søvn som er utløsende, men stort sett bare på morgenen.

Jeg har vært litt kvalm på morgenen nå igjen i tredje trimester, men plages mer av sure oppstøt og konstant gulping enn kvalme egentlig. Føler meg delikat, hehe!

Legen tror det er halsbrann
Det syntes jeg var rart. Eller det kan hende det stemmer for deg, men ikke for meg. Det hender jeg får halsbrann på kvelden, men aldri på morgenen. Halsbrann er også en fæl gravidplage.

Jeg har vært litt kvalm på morgenen nå igjen i tredje trimester, men plages mer av sure oppstøt og konstant gulping enn kvalme egentlig. Føler meg delikat, hehe!
Jeg også kan ha litt sure oppstøt/gulping, men det er mer utover dagen, etter mat og jeg pleier da ikke å være kvalm.

Jeg leste et sted at i begynnelsen av tredje trimester er det litt oppsving med hormoner igjen, som kan gjøre at noen opplever at kvalmen kan komme tilbake for en periode. Men de begynner jo å bli store nå og kan presse på både det ene og det andre, så det kan vel også ha noe å si. Tror jeg leste det i Preglife appen min.

Ikke opplevd at kvalmen har kommet tilbake, men har både sure oppstøt og halsbrann av natta da jeg ligger flatt.

Jeg leste et sted at i begynnelsen av tredje trimester er det litt oppsving med hormoner igjen, som kan gjøre at noen opplever at kvalmen kan komme tilbake for en periode. Men de begynner jo å bli store nå og kan presse på både det ene og det andre, så det kan vel også ha noe å si. Tror jeg leste det i Preglife appen min.

Ikke opplevd at kvalmen har kommet tilbake, men har både sure oppstøt og halsbrann av natta da jeg ligger flatt.

Aha! Ja, kanskje derfor da. I kombinasjon med press på magesekken, vil jeg tro det er fort gjort å bli litt kvalm da. Ikke noe moro med den halsbrannen heller. Huff!

Kvalmen har kommet litt tilbake her også. Ikke så gale så det var o begynnelsen. Men ubehagelig alikevel.

Kvalmen har kommet litt tilbake her også. Ikke så gale så det var o begynnelsen. Men ubehagelig alikevel.
Isj! Ikke like ikke som i begynnelsen her heller. God bedring.

Back
Topp