Kvalmen er tilbake!

Bergen05072016

Blir kjent med forumet
Januarlykke 2020
Noen andre som kjenner på at dere har blitt mer luktsensitiv igjen og at kvalmen har begynt å snike seg tilbake :(

Jeg har hatt et par dager hvor luktesanse er sterkere, har begynt å få aversjon mot noen mattyper og er uggen igjen. Ikke kult!
 
Kvalmen min er fortsatt opp og ned. Og jeg er i uke 22. Har ikke kastet opp siden mandag, men jeg tror ikke det er over enda :/ god bedring til deg!
 
Opp og ned enda. Jeg kaster opp ca annenhver dag, men det er pga at jeg blør så mye neseblod og det blir tungt i magen.
 
Noen andre som kjenner på at dere har blitt mer luktsensitiv igjen og at kvalmen har begynt å snike seg tilbake :(

Jeg har hatt et par dager hvor luktesanse er sterkere, har begynt å få aversjon mot noen mattyper og er uggen igjen. Ikke kult!

Jeg hadde kvalmen i et døgn jeg så gikk det over.. håper det går over for deg også:)
 
Her er det opp og ned hele tiden.. Mest oppe desverre :p Heldigvis har jeg vært ganske innstilt på dårlig form siden formen var helt elendig med mini og spydde til fødselen.. Så ser nesten ut til å bli likt nå.
 
Uff høres ut som de fleste av dere er en del værre angrepet av kvalmen enn meg. All respekt til dere som går uke etter uke med spying!
 
Jeg har hatt kvalmen siden jul, men i natt slo jeg alle tidligere rekorder. 10 ganger kastet jeg opp, på fem timer. Som om ikke det var nok så slo hofta seg helt vrang, så det å løpe ut på do ble et helvete!! Jeg var så sliten på slutten, at mannen min måtte stå bak og passe på så det ikke satt seg fast i halsen. Håper jeg aldri er i nærheten av denne rekorden igjen!!!! :p
 
Sensitiv for lukt er jeg enda. Og brekker meg flere ganger for dagen, men kvalmen ser heldigvis til å være over for min del.
 
Jeg har hatt kvalmen siden jul, men i natt slo jeg alle tidligere rekorder. 10 ganger kastet jeg opp, på fem timer. Som om ikke det var nok så slo hofta seg helt vrang, så det å løpe ut på do ble et helvete!! Jeg var så sliten på slutten, at mannen min måtte stå bak og passe på så det ikke satt seg fast i halsen. Håper jeg aldri er i nærheten av denne rekorden igjen!!!! :p
Uff. Slitsomt! Man blir jo helt knust av slikt. Husker samboer ble så redd når jeg holdt på slik for klarte ikke trekke pusten :(
Håper du slipper flere slike netter ❤️
 
Uff. Slitsomt! Man blir jo helt knust av slikt. Husker samboer ble så redd når jeg holdt på slik for klarte ikke trekke pusten :(
Håper du slipper flere slike netter ❤️

Ja det er forferdelig!! Godt vi har noen som passer på ;-)

Det er flaks at man ikke kjenner til hvordan en graviditet blir før man går i gang. Hadde nok mistet motet om jeg hadde visst om disse fire første mnd.
 
Jeg har hypetemesis og vært kvalm hele veien og tar phenergan, men nå føles det faktisk som om det blir verre og verre igjen! Trodde ikke det var mulig? Orker ikke tanken på å bli sengeliggende igjen. Noen som opplever det samme?
 
Hvis du har vært kvalmefri lenge, for så å bli kvalm igjen uten grunn (f.eks sykdom), bør du snakke med legen og få tatt en undersøkelse av blodtrykk, urin og blodprøver. <3

Husk å ta folat! ;)
 
Ja det er forferdelig!! Godt vi har noen som passer på ;-)

Det er flaks at man ikke kjenner til hvordan en graviditet blir før man går i gang. Hadde nok mistet motet om jeg hadde visst om disse fire første mnd.
Hadde et problemfritt svangerskap sist, så er som du sier. Bra man ikke vet om det på forhånd ;) akkurat nå frister ikke tanken på å gå gjennom dette enda en gang :p bare glad om jeg kommer meg gjennom de neste mnd uten at det blir alt for ille ;)
 
Back
Topp