Kvalmen er godt i gang

Kråka

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Yay:depressed:...
Den har vært der sammen med brekninger og noen oppkast den siste uken, men de siste dagene har den eskalert helt enormt. Alt jeg har prøvd å spise og drikke det siste døgnet kommer i retur og jeg ligger som et energiløst slakt på sofaen sammen med bøtten min.
Dette er bare starten på kvalmen og jeg har et svangerskap med hypermesis bak meg og det begynte likt:nailbiting:
Håper virkelig ikke på gjentagelse av det, så kontaktet legen og fikk utskrevet kvalmenedsettende med en gang.

Men jeg tenker positivt, kanskje spira sitter denne gangen:)

Krysser fingrene for at du slipper lettere unna denne gangen! :signs003 det er nok et godt tegn på at spira sitter ja, vi satser på det! :Heartred

Yay:depressed:...
Den har vært der sammen med brekninger og noen oppkast den siste uken, men de siste dagene har den eskalert helt enormt. Alt jeg har prøvd å spise og drikke det siste døgnet kommer i retur og jeg ligger som et energiløst slakt på sofaen sammen med bøtten min.
Dette er bare starten på kvalmen og jeg har et svangerskap med hypermesis bak meg og det begynte likt:nailbiting:
Håper virkelig ikke på gjentagelse av det, så kontaktet legen og fikk utskrevet kvalmenedsettende med en gang.

Men jeg tenker positivt, kanskje spira sitter denne gangen:)

Åneii det høres helt forderdelig ut :sorry: Men man kan vel trøste seg med at det er «gode» tegn?! Håper du får hjelp og at det ikke blir like ille som sist. Mange varme ønsker til deg!

Uff, føler med deg. Er likt her :( Håper du slipper å bli like ille som sist! Fint å begynne med kvalmestillende tidlig. Hvilke bruker du? Jeg blir så innmari trøtt av mine afripran..

Ja, selv om det ikke er noe godt så er det positivt med så sterke symptomer. Jeg fikk ikke så sterke med de tre jeg har mistet.
Jeg fikk afipran. Den første pillen ser ut til å ha funket noe, men jeg blir kvalm av å sitte oppreist eller stå, så så lenge jeg ligger så funker det. Ikke merket noe til mer trøtthet enda, men så har jeg ikke energi og er trøtt konstant:)
Jeg fikk ikke noe hjelp sist gang dag legen mente at det bare var «å ta seg sammen», for «svangerskap er ingen sykdom». Så denne gangen håper jeg det blir mye bedre siden jeg allerede har begynt å få hjelp:smug:

Huff, føler virkelig med deg!
Var på legevakten i ettermiddag med samme problemstilling. Legen ville egentlig legge meg inn men det var ikke helt nødvendig enda siden jeg bare hadde gått ned 4,8% og ikke 5% av kroppsvekten min siden tirsdag:angelic: var 100 gram i fra:knegg: fikk 1 liter Ringer-Acetat i.v. og har følt meg så utrolig mye bedre ikveld! Fortsatt dårlig men har klart å sitte istedenfor å ligge på sofaen. Fikk også resept på Postafen og Stemetil i tillegg til Zofran som jeg allerede tar! :eek: det var nesten det verste med hele legebesøket:hilarious: skeptisk til så mye medisiner.

Men anbefaler virkelig å ta kontakt med lege så fort som overhode mulig for å få påfyll av væske! Legen her var redd det ikke kom til å holde så lenge, men har ikke kastet opp etter at jeg kom hjem og har spist og drukket mer enn på flere dager så hjalp veldig her, ihvertfall foreløbig!

Masse god bedring, det der er virkelig helt umenneskelig og grusomt å gå igjennom! :Heartred

Huff, føler virkelig med deg!
Var på legevakten i ettermiddag med samme problemstilling. Legen ville egentlig legge meg inn men det var ikke helt nødvendig enda siden jeg bare hadde gått ned 4,8% og ikke 5% av kroppsvekten min siden tirsdag:angelic: var 100 gram i fra:knegg: fikk 1 liter Ringer-Acetat i.v. og har følt meg så utrolig mye bedre ikveld! Fortsatt dårlig men har klart å sitte istedenfor å ligge på sofaen. Fikk også resept på Postafen og Stemetil i tillegg til Zofran som jeg allerede tar! :eek: det var nesten det verste med hele legebesøket:hilarious: skeptisk til så mye medisiner.

Men anbefaler virkelig å ta kontakt med lege så fort som overhode mulig for å få påfyll av væske! Legen her var redd det ikke kom til å holde så lenge, men har ikke kastet opp etter at jeg kom hjem og har spist og drukket mer enn på flere dager så hjalp veldig her, ihvertfall foreløbig!

Masse god bedring, det der er virkelig helt umenneskelig og grusomt å gå igjennom! :Heartred

usj. Høres ikke godt ut. Jeg har god effekt av pillene mine, bare brekt meg en gang i helgen. Men så sovnet jeg på sofaen klokken 19 i går og våknet i sengen klokken 12.50 i dag. Husker ikke jeg gikk å la meg:shy:. Matlyst er ikke tilstede så jeg har ikke akkurat noe energi om dagene. Vekten bør jeg kanskje holde øye med. Jeg har glemt å veie meg:bag:
Masse god bedring til deg

Back
Topp