kvalmen blir bare verre

Buebe0708

Elsker forumet
fra uke 5 til sist uke hadde jeg god kontroll på kvalmen. brukte alle triksene jeg lærte meg gjennom de to første sv. Men nå siden torsdag blir den bare verre og verre. Mere intensiv kvalmefølelse, brekninger og i morges etter levering kastet jeg opp.

Tegn fra kroppen om å ta det med ro? Hva mener dere?

(I de to første sv var jeg kvalm/oppkast til laaaaaaaaaaangt ut i sv, så er forberedt på at den ikke gir seg med det første, men å bli verre har jeg ikke opplevd før)

For meg har det hvertfall vært sånn at jeg klarer å ha det mer under kontroll når jeg får sovet nok. Men klarer ikke bli kvitt det... Jeg jobber nå kun 80% for å kunne sove litt mer, men kaster fremdeles opp. Jeg hadde kvalmen til rundt uke 20 i begge mine svangerskap, så er forberedt på at det holder på en stund!

Godt å høre vi er flere som kan holde på lenge (ikke at jeg ønsker det noen).

Jobber 80% i utgangspunkt. Er ikke mulig å ta det med ro på jobb siden jeg jobber i bhg..

Jeg har merket at det blir mye bedre av å få sovet mye og tatt livet litt mer med ro. Har normalt ganske høyt aktivitetsnivå, men har forstått at jeg bare må sette ned kravene noen hakk denne tiden (både når det gjelder jobb, trening og sosialt) Har vært ekstremt kvalm (med oppkast) et par uker også har det gått litt opp og ned, men med en gang jeg stresser litt, styrer litt mye, sover litt lite e.l får jeg det kraftig igjen dagen etter.

Håper det blir bedre for deg snart :)

Her er jeg sykemeldt da jeg jobber mye alene og ikke får slappet av i løpet av arbeidsdagen. Lå i 3 dager og var skikkelig dårlig etter to dager på jobb i forrige uke. Det verste er ikke kvalmen, men det at jeg blir fullstendig utmattet av den. Gleder meg til det er over og jeg kan nyte svangerskapet :)

da har jeg vært hos legen og fått sykemelding for 2 uker. så ny kontroll og vurdering...
han var ikke fornøyd med hverken urinprøven og blodtrykket :-(

da har jeg vært hos legen og fått sykemelding for 2 uker. så ny kontroll og vurdering...
han var ikke fornøyd med hverken urinprøven og blodtrykket :-(
Da håper jeg du blir fort bedre :)

Back
Topp