Kvalme

SnartMamma3

Flørter med forumet
Fikk omgangssyken på søndag, og lå strekk ut med den til mandag, men var ganske ok på tirsdagen.
I dag har jeg derimot begynt å spy igjen, og er så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Jeg led jo av ekstrem svangerskapskvalmen i begynnelsen av svangerskapet, kan den komme tilbake?? Er livredd for at det ikke skal gå over igjen nå..

Eller kan det være omgangssyken som kommer i en runde nr 2?

Får ikke i meg mat og drikke, og brekningene gjør at jeg får ganske kraftige kynnere :-(

Jeg vet ikke om det er svangerskapet eller omgangssyken jeg. Opplevde litt av det samme da jeg fikk omgangssyken for et par uker siden. Etter det har liksom kvalmen ikke forsvunnet igjen...kommer og går fra dag til dag. hva det skyldes aner jeg ikke. Hvis det ikke gir seg får du kanskje ta en sjekk...er ikke så greit om du ikke får i deg nok næring, og sterke kynnere høres heller ikke helt bra ut. god bedring iallfall!

Omgangssyke er jo bare et fellesnavn for denne typen virus.
Poenget er at man kan bare få hver type omgangssyke en gang, deretter er man immun.
Grunnen til at det kommer igjen så ofte er at disse virusene er veldig kapable til å mutere seg.
Derfor er det egentlig lite sannsynlig at du har fått en ny runde omgangssyke,
er nok da heller den samme runden som var litt roligere én dag bare[&:]

Du har nok ikke fått tilbake en ekstrem svangerskapskvalme.
Det er som du sikkert vet veldig få som har ekstrem kvalme gjennom svangerskapet,
og de som har det pleier ikke å få noen mnd pause som du nå har hatt.
Det er ikke umulig at kvalmen kan komme tilbake i slutten av svangerskapet,
men da er den stort sett ikke så ekstrem.

Det kan være at du er så kvalm fordi du har vært syk, kroppen har blitt utslitt,
du har fått i deg mindre mat/væske osv. alle disse tingene fører til kvalme,
og man blir lett kvalm nå som kroppen jobber med noe mye viktigere enn å holde seg selv frisk[8D]

Slapp av, prøv å få i deg nok mat og drikke, ikke gjør mye. Du trenger masse hvile og masse væske, så skal du nok se at det hjelper[;)]
Lykke til

ORIGINAL: carinasverden

Omgangssyke er jo bare et fellesnavn for denne typen virus.
Poenget er at man kan bare få hver type omgangssyke en gang, deretter er man immun.
Grunnen til at det kommer igjen så ofte er at disse virusene er veldig kapable til å mutere seg.
Derfor er det egentlig lite sannsynlig at du har fått en ny runde omgangssyke,
er nok da heller den samme runden som var litt roligere én dag bare[&:]

Du har nok ikke fått tilbake en ekstrem svangerskapskvalme.
Det er som du sikkert vet veldig få som har ekstrem kvalme gjennom svangerskapet,
og de som har det pleier ikke å få noen mnd pause som du nå har hatt.
Det er ikke umulig at kvalmen kan komme tilbake i slutten av svangerskapet,
men da er den stort sett ikke så ekstrem.

Det kan være at du er så kvalm fordi du har vært syk, kroppen har blitt utslitt,
du har fått i deg mindre mat/væske osv. alle disse tingene fører til kvalme,
og man blir lett kvalm nå som kroppen jobber med noe mye viktigere enn å holde seg selv frisk[8D]

Slapp av, prøv å få i deg nok mat og drikke, ikke gjør mye. Du trenger masse hvile og masse væske, så skal du nok se at det hjelper[;)]
Lykke til

sign

Tusen takk for svar.

Slapper av for harde livet og prøver hele tiden å fylle på med litt å drikke..

Har heldigvis ikke kasta opp på en stund nå, så hååper det holder seg sånn fremover også, for dette sliter virkelig på.
Kynnerene har heldigvis også gitt seg nå, men tenker det blir en tiidlig kveld i dag.

Back
Topp