Kvalme

mamma_til_to

Blir kjent med forumet
Hei igjen
Håper noen her kan hjelpe meg litt.

Var veldig kvalm helt til 12 uker, og ble sykemeldt først 100% en uke og så 60% to uker. Så gikk jeg ut i ferie i 3 uker, og var veldig bra de to siste ukene. Tenkte at nå er kvalmen over!
Men når jeg kom tilbake i jobb (100%) merket jeg at jeg var kvalm og svimmel igjen. Først bare svimmel, og så ble jeg kvalm om jeg ikke sov eller slappet av litt. Forrige fredag ville jeg bare kaste opp på morningen. Så var jeg helt fin lørdag og søndag, og i dag igjen kastet jeg opp på parkeringsplassen utenfor jobben.
Tror kanskje det kommer av stress. Men har noen av dere opplevd noe lignende i graviditeten, eller i det hele tatt? Synes alle rundt meg er syke (ikke graviditetsrelatert), så det kan vel være det er noe annet også. Uansett går det jo over ;) Men hvis det er graviditeten, tenker jeg nok at jeg må sykemelde meg igjen, sukk.

Jeg merker noe lignende, jeg er også i mine ferieuker nå (etter 8 uker sykemeld.), og virkelig på bedringens vei. HALLELUJA!
Så, da tenkte jeg - nå legger vi inn høygiret, det er jo i denne perioden at vi skal få så masse energi, eller hva?
Det må også nevnes at vi bygger hus, så jeg skulle være med å bære litt pipe-elementer (bare de lette) og flytte på noen vinduer. Vi stod opp ca 12, og holdt på til 21. Med masse pauser. [:D]
En sånn dag gikk knallbra, og jeg var overlykkelig over å LEVE igjen.

Dagen etter stod vi opp 08.00, og jeg hadde GOD tid til frokost, påkledning og div, før vi skulle opp i huset igjen. Kl 10 måtte jeg dra hjem, SUPERDÅRLIG!! Spydde, var kvalm, sov til 14, og orket ikkeno resten av dagen....

De siste dagene har jeg eksprimentert med "stress-orket", og funnet ut at jeg MÅ hvile når jeg MÅ, og IKKE STRESSE kjapt etter oppvåkning. Så håper ikke det du opplever er så unormalt, for sånn har jeg det også..

-aud-

ORIGINAL: audreybee

Jeg merker noe lignende, jeg er også i mine ferieuker nå (etter 8 uker sykemeld.), og virkelig på bedringens vei. HALLELUJA!
Så, da tenkte jeg - nå legger vi inn høygiret, det er jo i denne perioden at vi skal få så masse energi, eller hva?
Det må også nevnes at vi bygger hus, så jeg skulle være med å bære litt pipe-elementer (bare de lette) og flytte på noen vinduer. Vi stod opp ca 12, og holdt på til 21. Med masse pauser. [:D]
En sånn dag gikk knallbra, og jeg var overlykkelig over å LEVE igjen.

Dagen etter stod vi opp 08.00, og jeg hadde GOD tid til frokost, påkledning og div, før vi skulle opp i huset igjen. Kl 10 måtte jeg dra hjem, SUPERDÅRLIG!! Spydde, var kvalm, sov til 14, og orket ikkeno resten av dagen....

De siste dagene har jeg eksprimentert med "stress-orket", og funnet ut at jeg MÅ hvile når jeg MÅ, og IKKE STRESSE kjapt etter oppvåkning. Så håper ikke det du opplever er så unormalt, for sånn har jeg det også..

-aud-

Høres ut som det er noe lignende hos deg. Så spørs om det ikke er stresset som gjør det... For meg også er det slik at jeg nå er helst kvalm om morningen. I helgen tok jeg det helt med ro, og da var jeg fin. Men i dag igjen var det tidlig opp. Full fart om morningen, og få datteren min i barnehagen.

Håper dere blir bra snart begge to!

Høres ut som det er noe lignende hos deg. Så spørs om det ikke er stresset som gjør det... For meg også er det slik at jeg nå er helst kvalm om morningen. I helgen tok jeg det helt med ro, og da var jeg fin. Men i dag igjen var det tidlig opp. Full fart om morningen, og få datteren min i barnehagen.

Håper dere blir bra snart begge to!

Ja, det er travle morgener med "masse planer" som ødelegger for meg, hvertfall. Skal teste ut aktiv sykemeld. foreslo legen, og se hvordan det fungerer... :) Vil jo ikke sitte hjemme mer!

God bedring til deg og![:)]

Jeg har også vært slik du beskriver.. Mye kvalm og kasta opp en del før ferien. Nesten ikke kvalm hele ferien, men kjempetrøtt og sliten. Måtte jeg sykmld meg første jobbuka etter ferien ,hadde null overskudd ,svimmel og oppkast..
Jobber igjen nå, men kvalm hver dag!! Tror det er stress jeg , slapper av på ettermiddagene
og sover gjerne litt også[:)] ,men er ikke alle dagene jeg klarer å jobbe..

Ville tatt en tur til legen! Er pyton å jobbe når man kaster opp hele tiden.
Håper du blir bedre snart[;)]

Ja, det ble tur til legen, og sykemeldt 100% for en periode. Så får jeg prøve å gå tilbake gradert når jeg har fått hentet meg litt inn igjen. Sjefen min hørtes ut som han skulle gå på veggen da jeg sa jeg ble borte i 4 uker. Men synes jeg er bedre nå som jeg kan hvile inni mellom, men synes jeg blir veldig fort dårlig hvis jeg anstrenger meg. Ikke en gang dårlig alltid som før, men kroppen hopper rett over kvalmen og rett på brekningene. Det er noe nytt. Er ikke det litt rart?

Back
Topp