Kvalme !!

Linka

Gift med forumet
Noen som har gode råd mot kvalme ???
 
prøv deg på f.eks. noen syrlige suge tabletter...de hjalp for meg.... jeg brukte den gule esken som ekstra har... husker ikke hva den heter...lykke til...[;)]
 
Du får kjøpt kvalmestillende tabeletter, men jeg foreslår at du evt rådfører deg med lege før du evt begynner med slike med tanke på om det er fare for fosteret.

Ellers har jeg ingen erfaring med kvalme.
 
Desom du er veldig plaget med kvalme kan du bruke "Prostafen 25 mg" (vanlige reisesyketabeletter).
Det er det legene skriver ut til gravide som sliter. [;)]
Da jg var gravid sist var jeg på apoteket og der var det en annsatt som fortalte d.
Han sa han egentlig ikke hadde lov (?) til å si d. men så vell på meg at jeg var desperat.. [:'(]
Siden leger gir resept på disse medisinene til gravide, kan det jo heller ikke være skadelig. Jeg brukte bare en om dagen, slik at jeg hvertfall fikk i mg litt mat.
Lykke til..[:D]
 
Cola og salte kjeks hjelper mot kvalme. men nå skal jo spesielt ikke gravide spise mye salt mat. Men jeg har tenkt å prøve EPLECIDEREDDIK 5% (bland en teskje i et glass vann) og drikk det.
 
Om det er helt ille,og ikke noe fungerer så kan du gå til lege å få resept på tabletter...
Det har jeg fått i begge mine tidligere svangerskap,den heter "afipran"!
 
Back
Topp