Kvalme !

Tommeliten

Glad i forumet
På mandag datt kvalmen over meg. Jeg vil ikke si at det er morgen kvalme akkurat, for det er en kvalme som sprer seg ut over hele dagen. nesten hele dagen går jeg og er små kvalm[&:] Veldig kjipt... Noen som har noen gode råd ?
Bruker å være flink til å spise når og også før jeg blir sulten, og brekker meg ofte når jeg spiser. Har ikke kastet opp enda i svangerskapet, men det har vært like før mange ganger. Går greit når jeg ligger nede og når jeg sover, men kan ikke ligge i senga hele dagen. Holder på å lese til norsk eksamen, og da er det ikke særlig at formen er som den er![:(]
Noen kan hjelpe ? Lei av å være kvalm hele dagen !

Hei!

Stakkars deg!
Vet hvordan det føles, jeg slet med kvalme og oppkast hver dag i 5 måneder av svangerskapet, og har prøvd det som er verdt å prøve av "kjerringråd" og andre preparater..
Min mor foreslo ingefær, det hjalp litt. Du finner ingefær-kapsler på apoteket.
Ellers så hjalp isbiter, vann, og saftis.
Du kan jo prøve å spise tørre kjeks og drikke te på sengen før du står opp, jeg vet det har hjulpet flere. Salt mat er også godt mot kvalme, men ikke sterkt krydret mat!
Og mat som lukter mye kan også gjøre deg kvalm, men det må du bare føle på din egen kropp. Du finner fort ut hva som hjelper, og hva som gjør deg kvalm.
Sukker i form av sjokolade og div. andre gotterier er heller ikke å anbefale.

håper du slipper unna kvalmen!

klem fra Ida

Reisesyketabelettene "Postafen" kan man bruke under graviditeten, og de hjelper rimelig greit. Ellers så er jo bananer godt å spise da, de roer magen. Vet hvordan dette her er, for jeg begynte med kvalme i uke 5-6 og sliter fremdeles med det.

Det som hjalp meg med kvalmen da jeg var gravid var "afripan" [:)] Den må du ha resept på. Skal helst ikke brukes i begynnelsen og helt på slutten av graviditeten. Husker ikke helt, men snakk med legen din, hør hva han sier.
Hilsen Cissi[;)]

Slenger meg på tipset her jeg![;)]
Brukte afipran i starten av begge mine svangerskap,prøvde en del andre ting først.
Men uten virkning,afipran ble det som faktisk hjalp.
Men vi mennesker er jo forskjellige,så er du heldig kan det jo være du greier deg med no "enklere"! Hører det er mange som kjøper sånne her "strikkarmbånd" på apoteket,og de hjelper visst. Du går med de rundt håndleddet!
Kanskje det er verdt et forsøk![;)]

heisann...jeg var også veldig plaget av det samme...var kvalm fra morgen til kveld....
fikk ett tips om at syrlige drops kunne hjelpe...jeg gikk å kjøpte meg en pakke med syrlige drops..de gule eskene som er fra extra ...du har sikkert sett dem... de hjalp meg veldig...
hilsen lena [;)]

Heldigvis begynner det å avta nå med kvalmen. Blir av og til litt gale når det går forlenge mellom måltidene. Takker fro nyttige tips![;)]

Back
Topp