Kvalme

hara

Betatt av forumet
Er det noen der ute som er over den verste kvalmen?
Jeg er nå 10 uker og 2 dager på vei, og har en ubeskrivelig kvalme fra jeg står opp il jeg sovner. trenger å  høre at det er "lys i tunellen" og at kvalmetiden er over snart. Noen som er ferdig, og hvor langt er du evt kommet i svangerskapet?

hei hei... håper kvalmen gir snart.. jeg venter nr tre og med de to første var kvalmen så og si over når jeg var i slutten av 13 uke.. nå er jeg ni uker og denne gangen er jeg fri fra kvalmen nå, har vært det i en uke nå.. så er i grunnen overlykkelig. det er desverre de som er kvalme gjennom hele svangerskapet, men mange føler kvalmen gir seg rundt tolvte uke.håper det gjelder deg x. klem

jeg har vært veldig kvalm, og kasta opp masse. Var en stund jeg ikke fikk i meg nesten noe hverken drikke eller mat. Det begynte midt i uke 5, og var ILLE i ca 3 uker... nå er det LITT bedre, men så går jeg på reisesyketabletter nå da! :)

Kvalmen min var borte en liten stund men i dag har den vert tilbake for fullt...har ligget over doen i hele kveld.

Sist så ga den seg ikke før ca uke 15.

Har vært sinnsyk mye kvalm hver gang jeg har vært gravid. Er det nå også og kaster opp i tide og utide. De andre gangene har det gitt seg rundt uke 12 og det håper jeg skjer nå også.

Huff synest synd i dere som sliter med kvalmen. Selv var jeg bare litt kvalm i uke 5 og 6... og da var det så lite at jeg bare kunne spise litt så gikk det over.
Håper det gir seg for dere alle sammen snart. Er ikke noe moro å ha det slik

yes eg er endelig over det verste rekner eg med..har fått litt slik uggenhet seint på kveldane veit ikkje kva det er

Takk, alle sammen! Det ser ut til at de fleste har hatt det de første tre månedene. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente to-tre uker til. Har bestillt legetime på mandag, så jeg håper at det er nor kvalmestillende å få. Jeg sliter med å komme meg gjennom dagene, slik det er nå.. Litt bedre i helgene enn i uka, så jeg tror det blir værre når jeg blir ekstra sliten. Ja, ja er nok over før jeg vet ordet av det. Så til alle som sliter med det samme..Fatt mot[;)]

du får kjøpt kvalmestillende reseptfritt. Det heter postafen og er reisesyketabletter. det eneste man kunne bruke som ikke var skadelig ifølge min lege! :)

Hurra og takk! Da vet jeg hva jeg har å gjøre i morgen, når vaktapoteket åpner. Er rimelig desperat nå....

ORIGINAL: hara

Hurra og takk! Da vet jeg hva jeg har å gjøre i morgen, når vaktapoteket åpner. Er rimelig desperat nå....

ja, jeg skjønner deg kjempegodt! er helt JÆVLIG og ha det sånn! :(

Håper du blir bra snart! :)

Jeg har faktisk vært mindre kvalm denne gangen enn med de to forrige - smaken i munnen er den samme som før - ekkel blodsmak [:'(]
Men jeg blir kvalm av de rareste ting, jeg som er en ihuga strikkefantast tåler ikke synet av garn og strikkepinner. Blir kvalm av oppstartlyden på datamaskinen og av lukten av bikkja når hun sover(!)... Tror det har rablet for kvalmesenteret mitt jeg [8|] Derimot kan jeg spise litt når jeg føler meg uvel, da går kvalmen stort sett over, i motsetning til forrige gang. Har dilla på brød med brunost og melk til, grønne epler og kinamat... heheheh... bra det ikke er sjokolade og potetgull!

Back
Topp