Kvalme

Mammasita87

Flørter med forumet
Er det noen som sliter med kvalme for tiden?
Jeg er kvalm og uggen hele dagen, og er kanskje verst på ettermiddag kveld når jeg har spist og slikt. Hva hjelper? Jeg er også ekstremt oppblåst så det ser ut som jeg er over halvveis på vei, så det er umulig å skjule noe! Hva hjelper mot oppblåsthet? Det er så sykt tungt!o_O

Er det noen som sliter med kvalme for tiden?
Jeg er kvalm og uggen hele dagen, og er kanskje verst på ettermiddag kveld når jeg har spist og slikt. Hva hjelper? Jeg er også ekstremt oppblåst så det ser ut som jeg er over halvveis på vei, så det er umulig å skjule noe! Hva hjelper mot oppblåsthet? Det er så sykt tungt!o_O
Har det akkurat likt, så ingen råd dessverre! Men litt fint å lese at flere har det likt. Er utrolig kvalm fra ettermiddagen og utover kvelden, eneste som hjelper er å ligge i ro. Men det er utfordrende å få til med 2 små :p
Det jeg har hørt hjelper mot oppblåsthet er bevegelse.

Ja jeg føler at jeg ikke kan røre meg før alt kommer opp igjen :nailbiting: Så jeg ligger bare hele dagen på sofaen og synes synd på meg selv:sad010Går heldigvis over snart forhåpentligvis :gen014

Jeg og er kvalm hele tiden, og er verst på ettermiddag/kveld.
Ligger stort sett hele dagen og klarer ingenting. Har ingen gode tips jeg heller.. Prøver å spise lite og ofte, men det er jo ikke lett det heller. Begynner å bli ganske desperat :hungover:

Jeg og er kvalm hele tiden, og er verst på ettermiddag/kveld.
Ligger stort sett hele dagen og klarer ingenting. Har ingen gode tips jeg heller.. Prøver å spise lite og ofte, men det er jo ikke lett det heller. Begynner å bli ganske desperat :hungover:
Er du sykemeldt og har du prøvd medisin? Jeg fikk resept på xonvea (?) av fastlegen men vet ikke om jeg tør prøve siden alle sier de blir så dødelig trøtte..

Begynte å bli kvalm for snart en uke siden. Hver morgen brekker jeg meg ved tannpuss, og noen ganger kaster jeg opp. Føler kvalmen kommer hver gang jeg gjør noe, blir varm eller ikke har spist. Eneste som hjelper er å holde meg rolig, spise ofte og ikke anstrenge meg. Heldigvis helg så jeg kan ligge på sofaen, men på jobb er det ikke mulig å slappe av. På jobb har det fungert å spise noen knekkebrød annenhver time ca. ( de runde med havsalt)

Er du sykemeldt og har du prøvd medisin? Jeg fikk resept på xonvea (?) av fastlegen men vet ikke om jeg tør prøve siden alle sier de blir så dødelig trøtte..

Jeg er 100 % sykemeldt og fikk resept på Xonvea på torsdag, men har ikke fått hentet de ut enda. (Bor en halvtime fra apotek med rævva åpningstider)
Skal få hentet på mandag og da tror jeg bare jeg begynner, for dette orker jeg ikke :depressed:

Har vært veldig kvalm i over en ukes tid nå, ekstra ille på morgenen. Ble sykmeldt på fredag og fikk samtidig resept på Xonvea jeg også. Tok første tablettene i går kveld og føler at de hjelper allerede. Har vært ekstremt trøtt i dag, men heller det enn den intense kvalmen for min del. Sender en stor styrkeklem til alle dere andre som også sliter med kvalme :Heartred

Begynte å bli kvalm for snart en uke siden. Hver morgen brekker jeg meg ved tannpuss, og noen ganger kaster jeg opp. Føler kvalmen kommer hver gang jeg gjør noe, blir varm eller ikke har spist. Eneste som hjelper er å holde meg rolig, spise ofte og ikke anstrenge meg. Heldigvis helg så jeg kan ligge på sofaen, men på jobb er det ikke mulig å slappe av. På jobb har det fungert å spise noen knekkebrød annenhver time ca. ( de runde med havsalt)
Slik er det til meg også. Det beste er å ligge og ikke røre meg overhode. Men det er jo unulig o_O

Slik er det til meg også. Det beste er å ligge og ikke røre meg overhode. Men det er jo unulig o_O
Huff, da tror jeg du har det verre enn meg :arghh: Jeg har det verst på morningen før jeg rekker å spise, så da brekker jeg meg fram til jeg spyr. MÅ spise regelmessig ellers blir jeg kvalm, men tror trøttheten påvirker mye også. Formen er heldigvis stigende utover dagen så klarer fint å jobbe, må bare ikke overanstrengemeg. Tenker dette er en perfekt mulighet å la mannen rydde leiligheten de neste ukene :hello2:smiley-angelic006:laughing002

Jeg er i toppform helt til kvelden kommer, fra ca kl 18 er jeg så kvalm at jeg bare klarer å ligge. Godt mannen tar ungene uten å klage <3

Har gått på Postafen i ett par uker nå. Glemte å ta i dag morges, og fy som jeg angrer nå. Sulten og kvalm! Var ikke så ille tidligere i dag, men nå sliter jeg. Håper det hjelper med middag snart.

Første gang jeg er kvalm i et svangerskap. Håper det går over snart

Back
Topp