Kvalme

Katinka83

Flørter med forumet
Jeg er 9+3 i dag, og er så kvalm. Har vært kvalm i 3 uker, og det blir bare verre.. :hungover: Noen andre her som sliter med kvalme?
 
Var veldig kvalm fra uke 5, men startet på xonvea i uke 6 og det ble mye bedre, så anbefaler å prøve den medisinen :) litt dyr, men verdt det!
 
Jeg var også veldig kvalm. Oppkast flere ganger daglig, men har hatt veldig god effekt av Xonvea de siste dagene! Anbefales! :)
 
Fint å høre at dere har hatt god effekt av Xonvea :) Jeg vurderer å prøve den. Har dere opplevd å bli veldig trøtte av å gå på den?
 
Fint å høre at dere har hatt god effekt av Xonvea :) Jeg vurderer å prøve den. Har dere opplevd å bli veldig trøtte av å gå på den?
Jeg ble litt trøtt, men var så trøtt og sliten av å være så kvalm hele tiden også, og av graviditeten i seg selv, så ikke godt å vite hva som er bivirkning og hva som skyldes andre ting synes jeg..
 
Jeg har slitt med kvalme de siste 3 ukene. Var hos legen i går og spurte etter medisin, jeg informerte han om Xonvea, men han skrev ut resept på Postafen og mente det var førstevalget :facepalm: Men det funker sikkert det også, spørsmålet mitt er, jeg tar Cetirizin for pollenallergi, er det noen andre som tar begge deler? Verken lege eller apotek kunne svare meg, så jeg har spurt på trygg mammamedisin, men tar noen dager å få svar. Om de ikke kan kombineres så får jeg heller leve med pollenallergi over denne endeløse kvalmen :depressed:
 
Jeg er 9+3 i dag, og er så kvalm. Har vært kvalm i 3 uker, og det blir bare verre.. :hungover: Noen andre her som sliter med kvalme?
Jeg går på både Xonvea og Postafen. Kjør på med medisiner, ingen grunn til å gå kvalm og ikke få i seg nok væske og næring når det finnes trygge alternativer❤️

Jeg var litt trøtt på Xonvea de første dagene, men gikk fort over. Bedre enn å være så kvalm.
 
Jeg ble litt trøtt, men var så trøtt og sliten av å være så kvalm hele tiden også, og av graviditeten i seg selv, så ikke godt å vite hva som er bivirkning og hva som skyldes andre ting synes jeg..
Ja trøtt er man jo absolutt fra før :smiley-ashamed004 Men da høres det ikke ut som du ble helt slått ut av dem? Er det jeg frykter. Litt trøtthet er definitivt bedre enn kvalme ;)
 
Jeg går på både Xonvea og Postafen. Kjør på med medisiner, ingen grunn til å gå kvalm og ikke få i seg nok væske og næring når det finnes trygge alternativer❤️

Jeg var litt trøtt på Xonvea de første dagene, men gikk fort over. Bedre enn å være så kvalm.
Godt å høre din erfaring med at trøttheten gikk over :Heartred Har bestemt meg for å prøve dem.
 
Jeg har slitt med kvalme de siste 3 ukene. Var hos legen i går og spurte etter medisin, jeg informerte han om Xonvea, men han skrev ut resept på Postafen og mente det var førstevalget :facepalm: Men det funker sikkert det også, spørsmålet mitt er, jeg tar Cetirizin for pollenallergi, er det noen andre som tar begge deler? Verken lege eller apotek kunne svare meg, så jeg har spurt på trygg mammamedisin, men tar noen dager å få svar. Om de ikke kan kombineres så får jeg heller leve med pollenallergi over denne endeløse kvalmen :depressed:
Hei. Håper du får effekt av medisinen :Heartred Postafen og Xonvea er i samme legemiddelgruppe (førstegenerasjons antihistaminer) og er begge ansett som førstevalg. Effekten er nok noenlunde lik. Xonvea inneholder i tillegg vitamin B6. Dette kan man få kjøpt reseptfritt på apoteket og kombinere med Postafen. Det heter Pyridoksin 40 mg, og man kan ta 1-2 tabletter daglig. Det er ikke farlig å kombinere Cetirizin og Postafen. Hilsen farmasøyt :)
 
Jeg har slitt med kvalme de siste 3 ukene. Var hos legen i går og spurte etter medisin, jeg informerte han om Xonvea, men han skrev ut resept på Postafen og mente det var førstevalget :facepalm: Men det funker sikkert det også, spørsmålet mitt er, jeg tar Cetirizin for pollenallergi, er det noen andre som tar begge deler? Verken lege eller apotek kunne svare meg, så jeg har spurt på trygg mammamedisin, men tar noen dager å få svar. Om de ikke kan kombineres så får jeg heller leve med pollenallergi over denne endeløse kvalmen :depressed:

Legen min nevnte at eg kunne begynne på postafen itillegg til xonvea visst eg ble verre. Men at postafen kunne være uheldig å gå på i lengden. Flere som har blitt fortalt det ? Her funker xonvea så eg går bare på det.
 
Hei dere! Jeg er fra desember, og har gått på Xonvea en uke nå. Jeg har tidligere hatt hyperemesis i tre svangerskap, så legen ville jeg skulle være mer preventiv nå. Er 7+0. Tar per nå 3 tabl i døgnet, prøver å holde igjen på den siste da jeg faktisk ikke kaster opp og kan spise litt magert enn så lenge. Er kvalm døgnet rundt og har brekninger, men langt bedre enn å spy hvert kvarter. Det jeg lurer på, har noen av dere blitt dårlig/løse i magen av Xonvea, og har det evt gitt seg? Jeg er nervøs for å spørre legen, i fall de ber meg bytte og tross alt er denne den medisinen jeg har hatt best effekt av, men jeg må kanskje.
 
Hei dere! Jeg er fra desember, og har gått på Xonvea en uke nå. Jeg har tidligere hatt hyperemesis i tre svangerskap, så legen ville jeg skulle være mer preventiv nå. Er 7+0. Tar per nå 3 tabl i døgnet, prøver å holde igjen på den siste da jeg faktisk ikke kaster opp og kan spise litt magert enn så lenge. Er kvalm døgnet rundt og har brekninger, men langt bedre enn å spy hvert kvarter. Det jeg lurer på, har noen av dere blitt dårlig/løse i magen av Xonvea, og har det evt gitt seg? Jeg er nervøs for å spørre legen, i fall de ber meg bytte og tross alt er denne den medisinen jeg har hatt best effekt av, men jeg må kanskje.

Min mage har vært veldig dårlig dette svangerskapet, går på full dose xonvea, men eg trur det starta før eg begynte. Litt usikker. Eg ble bedre etter kor lenge eg gjekk på dei (kvalmen), men kan ha dårlige dager innimellom. Anbefaler deg å prøve å makse dosen for å se om du blir kvitt kvalmen meir, legen min sa at man kan trappe opp og ned som man selv ønsker.
 
Begynte på xoneva for to dager siden, prøvde først postafen i to uker. Personlig har jeg mye bedre effekt av xoneva, og tror jeg reagerte mer på trøtthet av postafen enn xoneva. Lykke til! :)
 
Hei dere! Jeg er fra desember, og har gått på Xonvea en uke nå. Jeg har tidligere hatt hyperemesis i tre svangerskap, så legen ville jeg skulle være mer preventiv nå. Er 7+0. Tar per nå 3 tabl i døgnet, prøver å holde igjen på den siste da jeg faktisk ikke kaster opp og kan spise litt magert enn så lenge. Er kvalm døgnet rundt og har brekninger, men langt bedre enn å spy hvert kvarter. Det jeg lurer på, har noen av dere blitt dårlig/løse i magen av Xonvea, og har det evt gitt seg? Jeg er nervøs for å spørre legen, i fall de ber meg bytte og tross alt er denne den medisinen jeg har hatt best effekt av, men jeg må kanskje.
Ja, har vært mye mer utrolig i magen dette svangerskapet enn forrige. Mulig det er Xonvea.
 
Jeg går på både Xonvea og Postafen. Kjør på med medisiner, ingen grunn til å gå kvalm og ikke få i seg nok væske og næring når det finnes trygge alternativer❤️

Jeg var litt trøtt på Xonvea de første dagene, men gikk fort over. Bedre enn å være så kvalm.
Tar du begge samtidig? Xonvea på kvelden og postafen på dagen?
 
Jeg går på både Xonvea og Postafen. Kjør på med medisiner, ingen grunn til å gå kvalm og ikke få i seg nok væske og næring når det finnes trygge alternativer❤️

Jeg var litt trøtt på Xonvea de første dagene, men gikk fort over. Bedre enn å være så kvalm.
Tar du begge samtidig? Xonvea på kvelden og postafen på dagen?
 
Sniker fra Oktober. Er 23 uker, slitt med kvalme og brekninger siden uke 8, og er fortsatt akkurat samme. Virker ikke som det noen gang kommer til å gå over, så det er nesten trist å si det, men begynner faktisk å bli vandt til det. :dead: Er lav på jern og b12 så kan også være noe av årsaken til det fikk jeg beskjed om:) håper det bedrer seg hos deg etter hvert :) ikke godt å gå rundt sånn:Heartred
 
Eg begynte på nytt igjen med xonvea i uke 20 nå, var uten i 2-3 uker. Men mye kvalme og oppkast gjorde til at eg starta igjen. Fant ut at du kan få pakken på 40 tabl litt rimeligere enn 20 tabl.
 
Tar du begge samtidig? Xonvea på kvelden og postafen på dagen?
Hei,
Ja - jeg tok begge samtidig. Tok postafen og Xonvea på morgenen og kvelden. Kun Xonvea midt på dagen. Nå er jeg i uke 21, så kvalmen har heldigvis sluppet taket - men første trimester var helt ekstremt :dead:
 
Back
Topp