Kvalme

BeibiMama

Flørter med forumet
Er det noen som har gode råd til denne kvalmen? Er 9+6 i dag, og holder på å bli helt sprø :depressed:
Spiser små måltider ofte, og holder meg unna mye sukker, kaffe o.l.

Noen som feks har prøvd sånn sjøsyke/bilsyke bånd fra apoteket?
Har 3 barn fra før, så er vanskelig å holde seg i ro :dead:

Er det noen som har gode råd til denne kvalmen? Er 9+6 i dag, og holder på å bli helt sprø :depressed:
Spiser små måltider ofte, og holder meg unna mye sukker, kaffe o.l.

Noen som feks har prøvd sånn sjøsyke/bilsyke bånd fra apoteket?
Har 3 barn fra før, så er vanskelig å holde seg i ro :dead:
Føler med deg! Jeg sliter skikkelig selv:/ jeg kjøpte slike sea bandas for en uke siden, og jeg merker at de hjelper litt. Hadde de av i går og da var kvalmen helt uutholdelig. Oppkast og brekninger dagen lang. Fant båndene frem igjen i dag og kjente da på en liten bedring.

Føler med deg! Jeg sliter skikkelig selv:/ jeg kjøpte slike sea bandas for en uke siden, og jeg merker at de hjelper litt. Hadde de av i går og da var kvalmen helt uutholdelig. Oppkast og brekninger dagen lang. Fant båndene frem igjen i dag og kjente da på en liten bedring.
Da skal jeg virkelig prøve noen slike! Man blir jo helt ubrukelig av den kvalmen :dontknow

Har ingen gode tips dessverre, @BeibiMama ! Men MASSE sympati!

Noen som opplever at de kaster opp når de ser do nesten bare fordi doen minner om å spy nå? Har hatt det sånn et psr ganger nå hvor jeg liksom ikke har følt meg kvalm nok til å kaste opp, men så har jeg gått inn der jeg pleier å spy og da... Dumt hvis assosiasjoner skal trigge det :(

Har ingen gode tips dessverre, @BeibiMama ! Men MASSE sympati!

Noen som opplever at de kaster opp når de ser do nesten bare fordi doen minner om å spy nå? Har hatt det sånn et psr ganger nå hvor jeg liksom ikke har følt meg kvalm nok til å kaste opp, men så har jeg gått inn der jeg pleier å spy og da... Dumt hvis assosiasjoner skal trigge det :(
Urk! Den har ikke jeg opplevd, heldigvis! Men sliter derimot ekstremt med tannpuss :grumpy::banghead:

Kjenner til det! Brekninger kommer helt spontant og kastet opp i gangen på vei til å hente i barnehagen i dag. 9+2 så håper det snart kan begynne å hjelpe noe. Trøster meg med at forskningen viser at de med svangerskapskvalme opplever Sa/MA noe sjeldnere.

Eneste tipsene jeg har er å slappe av så mye som mulig, og be legen om kvalmestillende. Jeg er også forferdelig kvalm, og jeg klarer ikke bli kvitt det med de tablettene jeg tar, men det er et par hakk bedre enn uten. Jeg er i full zombiemodus og har overlatt roret hjemme fullstendig til samboeren inntil videre.

Fikk anbefalt postafen og b6 av legen mot kvalmen og heldigvis hjalp det og tok toppene her.

Back
Topp