Kvalme..

Athea87

Flørter med forumet
Hvordan vil dere beskrive kvalmen, om dere har? Her kommer det helt klart fra magfn, har en følelse av ar den er overfylt med noe ekkelt flytende, som gjør at jeg blir kvalm., hva hjelper mot dette?

Nettopp kastet opp:smiley-angry017 andre morgen det skjer...sitter her å drikker cola zero og spiser salte kjeks, snackers...rimelig konstant kvalmen jeg har, spent på morgendagen og jobb:wideyed::wideyed::wideyed:

Når kom kvalmen deres, damer? Jeg er mest kvalm når jeg er sulten bare og det bekymrer meg litt.

Når kom kvalmen deres, damer? Jeg er mest kvalm når jeg er sulten bare og det bekymrer meg litt.
Har hatt den noen uker nå. :wtf: Når jeg slår opp øynene om morgenen er det kvalmen som ønsker meg god morgen :hilarious::hilarious::hilarious: så varierer det egt veldig hvor intens den er videre. Noen dager er det nesten inget

kvalmen kom luskende 4+6 da helt overkommelig. Nå er jeg 5+4 og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom den neste tiden. Tror det er mer vanlig å bli kvalm når man er sulten så ville ikke bekymret meg.

Eg har ingen kvalme ennå, og det bekymrer meg...samtidig som eg e litt glad for det....

Jeg er 5+5 og har over de siste dagene følt på en uggenhet. Litt som den småkvalmen man får om man har spist litt for mye is eller bløtkake. Er det sånn dere andre opplevde den før kvalmen «tok over»? Ellers føler jeg meg ganske grei..

Jeg er 5+5 og har over de siste dagene følt på en uggenhet. Litt som den småkvalmen man får om man har spist litt for mye is eller bløtkake. Er det sånn dere andre opplevde den før kvalmen «tok over»? Ellers føler jeg meg ganske grei..

Kan si meg enig i denne, som om man er stappmett og full liksom, håper dette er sånn det skal være:Heartred

Min kvalme var det som fikk meg til å ta en test, vil tro det begynte så tidlig som en gang i uke 3+0. Bare blitt værre.
Kan komme av sult, men også ut av ingensteder og er som regel ledsaget med trøtthet.
Føles som uggenhet ja, og at det er oppkast som ulmer og vil opp. Kommer også i brekninger, at jeg plutselig ut av ingen steder brekker meg.

Men å spise salt chips hjelper veldig for meg.
Og nå har jeg kjøpt med sea band, og de er utrolige! Gjør hverdagen mulig å takle. Anbefales! Men det tok litt tid før jeg fant riktig punkt, måtte prøve og feile.

Jeg ble kvalm for en uke siden, ca uke 6+1. Jeg er kvalm stort sett hele tiden, men har ikke spydd enda heldigvis. Kvalmen blir verre når jeg er sulten, så må spise ganske ofte. Har også kjøpt seabands, hjelper litt, men fortsatt småkvalm. Mulig jeg ikke har funnet riktig punkt enda ;)

Fikk ordentlig kvalme i dag jeg vil beskrive det som intens kvalme som kommer fort blir så varm og må løpe rett på do :inpain:

5+6 og kvalmen kom i dag. Innser nå at den nok har ligget å ulmet i noen dager uten jeg forsto at det var det. Hvilket var da mer sånn alt-for-mett-følelse. Men nå er det mere den typiske (ihvertfall for meg) kvalmen som sitter i hodet. Altså at kvalmen kommer i bølger, hvor man kjenner kvalmen først i hodet før det bølger seg ned til halsen og magen....hvis det gir mening.

Jeg ble kvalm for en uke siden, ca uke 6+1. Jeg er kvalm stort sett hele tiden, men har ikke spydd enda heldigvis. Kvalmen blir verre når jeg er sulten, så må spise ganske ofte. Har også kjøpt seabands, hjelper litt, men fortsatt småkvalm. Mulig jeg ikke har funnet riktig punkt enda ;)

Ja, nei de fjerner ikke kvalmen helt hos meg heller, men betydelig bedring! :happy:

Ja, nei de fjerner ikke kvalmen helt hos meg heller, men betydelig bedring! :happy:

Okei, så da blir man kanskje ikke helt kvitt det da? Tror det verste for meg er den ekle smaken i munnen hele tiden, mulig det er den som gjør meg kvalm? :)

Okei, så da blir man kanskje ikke helt kvitt det da? Tror det verste for meg er den ekle smaken i munnen hele tiden, mulig det er den som gjør meg kvalm? :)

Hos meg har jeg ikke blitt kvitt 100%, men det kan jo godt være at det funker slik for andre! Lykke til med testing!:Heartred

Kvalmen kom skikkelig i går, da var jeg 6+1. Verst med en gang jeg våkner, også kommer den tilbake om kvelden. På dagtid har jeg det helt fint. Ikke kastet opp enda, det er jeg glad for. Men må ligge helt i ro og bare puste for å unngå oppkast

I kveld kom første kvalmebyge for meg, er 4+0 i dag. For min del pleier den å ligge og murte heile dagen, men komme som kraftige byger i tillegg der eg berre må ligge og puste og fokusere på å ikkje kaste opp. Angrer straks på at eg har ønska meg kvalme for å vere trygg på at alt står bra til:meh: For meg kan det hjelpe med små båter med eple, frisk luft, kaldt vatn, og salte kjeks. Har òg prøvd seaband tidligere, kanskje på tide å grave dei fram igjen:facepalm: Kvalmen er det mest slitsomme med heile svangerskapet, men pleier heldigvis å gå gradvis over rundt uke 12-14.

Back
Topp