Kvalme

arys

Forelsket i forumet
Juligull2021
Hei dere :)

Her ligger jeg med kvalme hele dagen og oppkast på kvelden. Problemet er at jeg klarer ikke å drikke nok vann, ellers den kommer opp.

Som regel lunsj og middag kommer opp, men jeg klarer frokost ok. Har prøvd å spise litt hver to timer, spiser kun tørr mat, seabands og ginger eller peppermint tea.

Har vært hos lege og kom hjem med Postafen 25mg, er det noen som har erfaring med dette? Om det ikke virker for meg ellers jeg blir verre da er det sykehusbesøk for meg :/
 
Føler virkelig med deg!! Har selv gått på postafen i kombinasjon med B6 i et par uker nå. Det har hjulpet på spyingen, men dessverre ikke så stor effekt på kvalmen:depressed: Men er en trøst at jeg beholder langt mer næring og får i meg mer mat og drikke. Er fortsatt 100% sykmeldt så prøver å holde meg så mye i ro som overhodet mulig - med økt aktivitet reagerer jeg med brekninger og oppkast igjen. Gleder meg så ENORMT til denne kvalmeperioden er over. Hold ut - vi har verdens fineste premie i vente heldigvis:Heartred

Phenergan er forresten også et alternativ hvis Postafen fungerer dårlig - min søster hadde bedre effekt av den da hun var gravid, men for meg er det omvendt
 
Postafen funka ikke for meg i forrige svangerskap, fikk da Afipran av legen som hjalp mye bedre! Lykke til, er slitsomt å være så dårlig❤️
 
Back
Topp