Kvalme..

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Hei!

Jeg er 9+4 i dag, og har nesten ikke fått i meg mat på 3 uker (siden kvalmen kom 6+1). Har gått ned 4kg (har en del ekstra fra før, så ingen grunn til bekymring), og sliter med å få i meg mat. Det er absolutt INGENTING som frister. Jeg klarer ikke noe søtt, da blir jeg bare mer kvalm.

Jeg er helt tom for ideer om hva jeg kan spise som ikke smaker for mye og ikke er for søtt.

Prøvde salt chips en uke, men nå blir jeg kvalm av det og :dead:

Så jeg er desperat etter forslag på hva som kanskje går lett ned:happy:

Takk på forhånd :angelic:

Føler med deg! Jeg var kvalm fra uke 5+5, og nå er jeg 10+1, og kvalmen har endelig begynt å slippe taket. Jeg vil si at uke 8 og 9 var verst. Men jeg mistet heldigvis ikke matlysta, så har dessverre ikke så mye forslag, anna enn at det som funka best og som frista mest for meg var friske ting, som frukt og salater og lignende. Som snacks har det gått med mye grønne epler og nektariner! Kvalmen slapp plutselig taket hos meg, omtrent fra en dag til neste, så håper det samme gjelder for deg ❤

Hei!

Jeg er 9+4 i dag, og har nesten ikke fått i meg mat på 3 uker (siden kvalmen kom 6+1). Har gått ned 4kg (har en del ekstra fra før, så ingen grunn til bekymring), og sliter med å få i meg mat. Det er absolutt INGENTING som frister. Jeg klarer ikke noe søtt, da blir jeg bare mer kvalm.

Jeg er helt tom for ideer om hva jeg kan spise som ikke smaker for mye og ikke er for søtt.

Brødskive med Skinkeost? Det er i hvert fall rimelig smakløst, det var det eneste jeg kunne spise en periode. Var drittlei til slutt, men det var i hvert fall mat.

Føler med deg! Jeg var kvalm fra uke 5+5, og nå er jeg 10+1, og kvalmen har endelig begynt å slippe taket. Jeg vil si at uke 8 og 9 var verst. Men jeg mistet heldigvis ikke matlysta, så har dessverre ikke så mye forslag, anna enn at det som funka best og som frista mest for meg var friske ting, som frukt og salater og lignende. Som snacks har det gått med mye grønne epler og nektariner! Kvalmen slapp plutselig taket hos meg, omtrent fra en dag til neste, så håper det samme gjelder for deg ❤

fersk frukt kan jeg ikke spise, hovner opp i halsen av det og begynner å klø :sour:
Håper kvalmen slipper snart så jeg kan nyte mat igjenn! :joyful:

Her går det i knekkebrød med hvitost, smoothie (den grønne smoothieblandingen i frysedisken på Kiwi er frisk og god selvom man er kvalm bland den med eplejuice), nektariner og rå grønnsaker

God bedring, håper kvalmen gir seg snart for oss begge

Når man er så kvalm, mistenker jeg at det er vanskelig å ta imot mattips uansett, egentlig. Jeg ble kvalm bare av å lese «middagstråden» for noen uker siden. Bare tanken på at noen kunne finne på å spise skinkeost gjorde meg kvalm, liksom. Haha.

Hei!

Melon av noe slag, det har vært et must, og er fortsatt et must for meg

Loff/ferskt brød med agurk.
Blomkålsuppe
Salt og pepper chips (min redning).
Lapskaus (litt varmt nå, men det er salt mat).
Burger eller chips fra Mac eller king, ikke sunt, men næring.
Drikk rød saft.

Prøv å spise litt og oftere, det kan hjelpe litt.

Loff/ferskt brød med agurk.
Blomkålsuppe
Salt og pepper chips (min redning).
Lapskaus (litt varmt nå, men det er salt mat).
Burger eller chips fra Mac eller king, ikke sunt, men næring.
Drikk rød saft.

Prøv å spise litt og oftere, det kan hjelpe litt.

Blomkålsuppe er vel det som har hørtes mest fristende ut på flere dager :angelic:
Skulle gjerne reist på burger king, men bor liiitt ute på landet (er 2,5 time til nærmeste burgerking og 4 timer til nærmeste macdonalds :arghh:)

Skive med hvitost eter jeg bare når jeg er gravid :hilarious:
Fikk plutselig lyst på solbærsyltetøy her en dag.

Ritz kjeks og veldig utvannet eplejuice hjelper meg når det er ille. Pølsebrød og julekake.. whatever works :hilarious:

Blomkålsuppe er vel det som har hørtes mest fristende ut på flere dager :angelic:
Skulle gjerne reist på burger king, men bor liiitt ute på landet (er 2,5 time til nærmeste burgerking og 4 timer til nærmeste macdonalds :arghh:)

Men dere har kanskje et gatekjøkken i nærheten som kan lage deilige salte og fettete chips??

Juice (eple eller appelsin) blandet med Farris er friskt og godt, og smaker ikke så søtt.

Ellers har jeg spist en del rå gulrot når ingenting har vært fristende. Og ananas på boks er deilig! Det er jo ikke rå frukt, så kanskje du kan spise det? Hva med å lage grønnsakssuppe? Da får du i deg både salt, væske og sunne grønnsaker! Bland oppi noen pølsebiter eller suppeboller så metter det enda mer.

Jeg synes egentlig det meste smaker bra når jeg først begynner å spise jeg, selv om jeg synes alt høres kvalmende ut når jeg tenker på det. Sikkert heldig sånn sett :) Og så merker jeg at jeg blir mye mindre kvalm etter at jeg har spist, så noen ganger har jeg også bare måttet trykke i meg maten selv om det ikke har vært noe godt...

Rista loff med smør var det eneste som fungerte for meg en periode! Orket Max 1 til hvert måltid da:hungover: Ellers har det gått MYE i rå gulrøtter og rå paprika!! Kalde druer og iskaldt vann!

Jeg rister loff og spiser med bare smør :hilarious: Alternativt med gulost og agurk. Ellers rå grønnsaker - gulrot, agurk, sukkererter. Lite og ofte, jeg tåler ikke i det heletatt å være sulten, og spiser ett eller annet minst en gang i timen. Jeg er bare 7+5 i dag, det blir lange uker frem til dette roer seg igjen :bag:

Blomkålsuppe har reddet meg flere ganger. Ellers vil jeg gjerne ha ting så smakløst som mulig. All bruk av krydder utgår.

Avokado, tørre knekkebrød, agurk og rå gulerøtter fungerer av og til. 2 ganger har mannen kjøpt kalvestek til meg som han gjennomsteker med kun litt pepper. Det har vært stor suksess! Den er jo så mør at det nesten kan spises med skje selv om det er gjennomstekt. Da fikk jeg i meg en del:)

Back
Topp