Noen råd til hva som kan hjelpe mot kvalme? Har vært kvalm i to fulle døgn nå og redd for at det skal fortsette i noen uker til 7+5 nå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk beskjed av legen i dag at jeg ikke får ta Afipran mer. Kun ved behov. Javel jeg har jo behov hele tidenHos meg har faktisk ingen ting hjulpet... prøvd alt av tips i boka jeg har fått afipran, har bare hjulpet så jeg kaster opp mindre - men er kvalm hele dagene.. vært kvalm siden uke 5-6, er 11+3 idag
I følge felleskatalogen er maks behandlingstid 5 dager Jeg fikk bare resept på 20 stk, så fikk bare nok til nesten 7 dager om jeg tar x 3 pr. dag har prøvd å unngå å ta alle 3 hver dag for å heller ha esken litt lengre har spydd hver dag til tross for afipran, men ikke like mange ganger daJeg fikk beskjed av legen i dag at jeg ikke får ta Afipran mer. Kun ved behov. Javel jeg har jo behov hele tiden
Tatt Max dose i to uker nå da
Sååååå begynt å spy igjen i dag
Har ingen råd TS spise hele tiden.....
Ja men på Relis står det at man kan behandle utover 5 dager ved svangerskapskvalme, ingen indikasjoner på at det påvirker foster så er eventuelt bare at man må slutte hvis man får sterke symptomer. Fikk en pakke til, som jeg sparer til det verste.... Skal feks til Sverige en tur, da er d greit å være i ok formI følge felleskatalogen er maks behandlingstid 5 dager Jeg fikk bare resept på 20 stk, så fikk bare nok til nesten 7 dager om jeg tar x 3 pr. dag har prøvd å unngå å ta alle 3 hver dag for å heller ha esken litt lengre har spydd hver dag til tross for afipran, men ikke like mange ganger da
Du burde kontakte legen, fylle ut et SUKK skjema og ta med. Ta blodprøver for å sjekke elektrolytter... Tar bare 2-3 dager å bli dehydrert. Så du burde ringe...Føler meg i samme båt Prøvd postafen men funket ikke litt engang, så fikk afipran fredag. Har tatt de «værste» toppene men igår begynte jeg å kaste opp igjen...
har gått ned 2,5kg på 7 dager og frykter jeg vil gå ned enda mer da absolutt ingenting går ned, kun litt saft
noen som har erfaring med når innleggelse/kvalmestillende intravenøst vil bli et alternativ? Og om det funker bedre en afipran
Var hos legen igår. Er ikke dehydrert da jeg får i meg isbiter og 2-3 glass vann ila dagen.Du burde kontakte legen, fylle ut et SUKK skjema og ta med. Ta blodprøver for å sjekke elektrolytter... Tar bare 2-3 dager å bli dehydrert. Så du burde ringe...
Min lege er ganske firkantet på medisinering. Så jeg får ikke noe mer enn de 20 stakkars tabletteneJa men på Relis står det at man kan behandle utover 5 dager ved svangerskapskvalme, ingen indikasjoner på at det påvirker foster så er eventuelt bare at man må slutte hvis man får sterke symptomer. Fikk en pakke til, som jeg sparer til det verste.... Skal feks til Sverige en tur, da er d greit å være i ok form
Håper d her gir seg snart!
Noen råd til hva som kan hjelpe mot kvalme? Har vært kvalm i to fulle døgn nå og redd for at det skal fortsette i noen uker til 7+5 nå
Har slitt veldig med kvalme de siste 3 ukene, er 9+1 i dag. Har fått afipran på resept av legen, men ikke hentet den ut. Kaster opp et par ganger om dagen. For meg har det faktisk hjulpet litt med ingefærøl Brusen altså.
Dere som er kvalme, har dere vondt i kroppen også?
Kvalmen kom kastet over meg i helgen. Jeg spyr heldigvis ikke (bank i bordet!) men i flere timer om morningen må jeg helst ligge i fosterstilling og stabilisere hodet mens jeg får i meg noe mat.
Men jeg verker i hele kroppen. Musklene tror jeg. Har også hodepine. Men tror kanskje jeg har influensa uten feber, for har tett nese og dotter i ørene også. Eller bare kraftig forkjølet. Men det forklarer ikke verk i kroppen.
Er 10+4 i dag.
Dere som er kvalme, har dere vondt i kroppen også?
Kvalmen kom kastet over meg i helgen. Jeg spyr heldigvis ikke (bank i bordet!) men i flere timer om morningen må jeg helst ligge i fosterstilling og stabilisere hodet mens jeg får i meg noe mat.
Men jeg verker i hele kroppen. Musklene tror jeg. Har også hodepine. Men tror kanskje jeg har influensa uten feber, for har tett nese og dotter i ørene også. Eller bare kraftig forkjølet. Men det forklarer ikke verk i kroppen.
Er 10+4 i dag.