Kvalme

Lilleimagen

Flørter med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen råd til hva som kan hjelpe mot kvalme? Har vært kvalm i to fulle døgn nå og redd for at det skal fortsette i noen uker til:confused: 7+5 nå:)

Jeg har småspist stortsett hele tiden. Helst tørre salte ting uten for mye lukt eller smak. Vært kvalm fra uke 6 non stop frem til igår (uke 9 imorgen), det har ikke vært så ille de to siste dagene. Jeg hadde også et glass med kaldt vann hvor enn jeg gikk. Spesielt etter en varm dusj hjalp det veldig med friskt vann.

Jeg prøvde postafen og den virket men den gjorde meg så trøtt og døsete så det var ikke for meg. Forrige svangerskap kastet jeg opp i tillegg og da fikk jeg afipran fra lege. Den funka for å holde maten nede.

Ellers vil jeg si hva du enn føler gjør det bedre, gjør det. Jeg har ikke følt meg sunn akkurat men noe er bedre enn ingenting. Får kjøre på med sunnhet når kroppen ikke er konstant fyllesyk lenger :wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::yuck:

Vann med kullsyre og ritz fungerer noe for meg når det er som verst. Ikke spise for lite, mye, ofte eller for sjeldent.

Hos meg har faktisk ingen ting hjulpet... prøvd alt av tips i boka :sorry: jeg har fått afipran, har bare hjulpet så jeg kaster opp mindre - men er kvalm hele dagene.. vært kvalm siden uke 5-6, er 11+3 idag :banghead:

Hos meg har faktisk ingen ting hjulpet... prøvd alt av tips i boka :sorry: jeg har fått afipran, har bare hjulpet så jeg kaster opp mindre - men er kvalm hele dagene.. vært kvalm siden uke 5-6, er 11+3 idag :banghead:
Jeg fikk beskjed av legen i dag at jeg ikke får ta Afipran mer. Kun ved behov. Javel jeg har jo behov hele tiden :banghead:
Tatt Max dose i to uker nå da :rolleyes:
Sååååå begynt å spy igjen i dag :(

Har ingen råd TS:yuck: spise hele tiden..... :happy

Jeg fikk beskjed av legen i dag at jeg ikke får ta Afipran mer. Kun ved behov. Javel jeg har jo behov hele tiden :banghead:
Tatt Max dose i to uker nå da :rolleyes:
Sååååå begynt å spy igjen i dag :(

Har ingen råd TS:yuck: spise hele tiden..... :happy
I følge felleskatalogen er maks behandlingstid 5 dager :p Jeg fikk bare resept på 20 stk, så fikk bare nok til nesten 7 dager om jeg tar x 3 pr. dag :hungover: har prøvd å unngå å ta alle 3 hver dag for å heller ha esken litt lengre :facepalm: har spydd hver dag til tross for afipran, men ikke like mange ganger da :bored:

Føler meg i samme båt :arghh: Prøvd postafen men funket ikke litt engang, så fikk afipran fredag. Har tatt de «værste» toppene men igår begynte jeg å kaste opp igjen...

har gått ned 2,5kg på 7 dager og frykter jeg vil gå ned enda mer da absolutt ingenting går ned, kun litt saft :sour:

noen som har erfaring med når innleggelse/kvalmestillende intravenøst vil bli et alternativ? Og om det funker bedre en afipran :depressed:

I følge felleskatalogen er maks behandlingstid 5 dager :p Jeg fikk bare resept på 20 stk, så fikk bare nok til nesten 7 dager om jeg tar x 3 pr. dag :hungover: har prøvd å unngå å ta alle 3 hver dag for å heller ha esken litt lengre :facepalm: har spydd hver dag til tross for afipran, men ikke like mange ganger da :bored:
Ja men på Relis står det at man kan behandle utover 5 dager ved svangerskapskvalme, ingen indikasjoner på at det påvirker foster så er eventuelt bare at man må slutte hvis man får sterke symptomer. Fikk en pakke til, som jeg sparer til det verste.... Skal feks til Sverige en tur, da er d greit å være i ok form :hilarious:
Håper d her gir seg snart!

Føler meg i samme båt :arghh: Prøvd postafen men funket ikke litt engang, så fikk afipran fredag. Har tatt de «værste» toppene men igår begynte jeg å kaste opp igjen...

har gått ned 2,5kg på 7 dager og frykter jeg vil gå ned enda mer da absolutt ingenting går ned, kun litt saft :sour:

noen som har erfaring med når innleggelse/kvalmestillende intravenøst vil bli et alternativ? Og om det funker bedre en afipran :depressed:
Du burde kontakte legen, fylle ut et SUKK skjema og ta med. Ta blodprøver for å sjekke elektrolytter... Tar bare 2-3 dager å bli dehydrert. Så du burde ringe...

Du burde kontakte legen, fylle ut et SUKK skjema og ta med. Ta blodprøver for å sjekke elektrolytter... Tar bare 2-3 dager å bli dehydrert. Så du burde ringe...
Var hos legen igår. Er ikke dehydrert da jeg får i meg isbiter og 2-3 glass vann ila dagen.

Ifølge SUKK-skjemaet var jeg 1 poeng unna hypermesis.. :depressed:

Ja men på Relis står det at man kan behandle utover 5 dager ved svangerskapskvalme, ingen indikasjoner på at det påvirker foster så er eventuelt bare at man må slutte hvis man får sterke symptomer. Fikk en pakke til, som jeg sparer til det verste.... Skal feks til Sverige en tur, da er d greit å være i ok form :hilarious:
Håper d her gir seg snart!
Min lege er ganske firkantet på medisinering. Så jeg får ikke noe mer enn de 20 stakkars tablettene :sad010

Føler virkelig med dere som er superkvalme!
Jeg er «bare» småkvalm jevnt over (#bankibordet), så får i meg noe mat og drikke. Spyr heller ikke. Kan bare tenkt meg hvor fælt det er.

Har slitt veldig med kvalme de siste 3 ukene, er 9+1 i dag. Har fått afipran på resept av legen, men ikke hentet den ut. Kaster opp et par ganger om dagen. For meg har det faktisk hjulpet litt med ingefærøl :-) Brusen altså.

Jeg har vært så kvalm at jeg har kastet opp en del. Måtte krype til korset å be om postafen av legen. Har time på fredag for å se hvordan det går. Tar hver kveld, før jeg legger meg og må ta ny ca 12 timer etter. Venta 13 timer en gang, men d var for sent.

Noen råd til hva som kan hjelpe mot kvalme? Har vært kvalm i to fulle døgn nå og redd for at det skal fortsette i noen uker til:confused: 7+5 nå:)

Har du prøvd sånne armbånd som egentlig er mot reisesyke? Får kjøpt på apoteket. Jeg brukte det til mine 2 første svangerskap. Og det funket superbra☺️

Har slitt veldig med kvalme de siste 3 ukene, er 9+1 i dag. Har fått afipran på resept av legen, men ikke hentet den ut. Kaster opp et par ganger om dagen. For meg har det faktisk hjulpet litt med ingefærøl :) Brusen altså.

Hvordan er det egentlig med ingefær (brus,te, krydder osv)? Jeg digger smaken og synes det hjelper mot kvalme, men så leser man så mye forskjellig om man skal/ikke skal ha det når man er gravid...

Dere som er kvalme, har dere vondt i kroppen også?

Kvalmen kom kastet over meg i helgen. Jeg spyr heldigvis ikke (bank i bordet!) men i flere timer om morningen må jeg helst ligge i fosterstilling og stabilisere hodet mens jeg får i meg noe mat.

Men jeg verker i hele kroppen. Musklene tror jeg. Har også hodepine. Men tror kanskje jeg har influensa uten feber, for har tett nese og dotter i ørene også. Eller bare kraftig forkjølet. Men det forklarer ikke verk i kroppen.

Er 10+4 i dag.

Kvalmen kom kastet over meg i helgen. Jeg spyr heldigvis ikke (bank i bordet!) men i flere timer om morningen må jeg helst ligge i fosterstilling og stabilisere hodet mens jeg får i meg noe mat.

Men jeg verker i hele kroppen. Musklene tror jeg. Har også hodepine. Men tror kanskje jeg har influensa uten feber, for har tett nese og dotter i ørene også. Eller bare kraftig forkjølet. Men det forklarer ikke verk i kroppen.

Er 10+4 i dag.

Jeg har fyllesyke uten angeren :p Kvalme, alt gjør vondt, føler meg uvel - men angrer ikke på det jeg gjorde :D

Er 10+4 i dag.

Jeg har verk i kroppen også. Ligger mye pga kvalme men har ikke kastet opp bank i bordet!

Back
Topp