Kvalme

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Noen som fortsatt er kvalme 24/7?

Går i bølgedaler gjennom døgnet,men stort sett kvalm hele tiden, verre etter store måltider. Tar zofran fortsatt hver dag,om ikke blir jeg skikkelig kvalm. Slitsomt, men glad jeg ikke har kastet opp på mange uker, men kan våkne på natta med kvalme osv og det tar mye energi desverre.
 
Det høres helt grusomt ut! Min største medfølelse. Kvalme er helt forferdelig
 
Jepp, lever på phenergan og afipran, for å i det hele tatt komme meg gjennom ukene, blir dog sykt trett av phenergan så tar ikke dem når jeg er alene med barna, da går det i afipran. Og kvalmen er fortsatt konstant, men det kommer bølger av kvalmetopper, og da må jeg ta medisiner, eller så ligger jeg å spyr (20+5).
 
Ja, 22+5 i dag og fremdeles «avhengig» av phenergan og afipran for å fungere.. Selv medisinert uggen og kvalm, men tablettene holder heldigvis unna den værste spyinga ‍♀️ Kjenner igjen det med energi, nærmest ikke-eksisterende
 
Ja, 22+5 i dag og fremdeles «avhengig» av phenergan og afipran for å fungere.. Selv medisinert uggen og kvalm, men tablettene holder heldigvis unna den værste spyinga ‍♀️ Kjenner igjen det med energi, nærmest ikke-eksisterende
Jeg tenker jeg må gå på kvalmestillende en god periode til ja, hvertfall i perioder det et ekstra hektisk som det har vært med jula nå. Kjenner det i hele kroppen at i jula har jeg nok gjort for mye, og ikke slappet nok av..
 
Jeg lå slik med eldste frem til 7 mnd. De siste 2 mnd hadde jeg ingen plager.

Denne gangen er jeg uvel, kan kaste opp, og som deg, jeg kan ikke spise store måltider. Så kan godt si jeg ble veldig dårlig på julaften etter mat :laughing002 Så her får jeg ikke alltid middag i meg :( Går mye i brødskiver.
 
Jeg tenker jeg må gå på kvalmestillende en god periode til ja, hvertfall i perioder det et ekstra hektisk som det har vært med jula nå. Kjenner det i hele kroppen at i jula har jeg nok gjort for mye, og ikke slappet nok av..

Ja kjenner det er ekstra vanskelig å ta hensyn til form, har jo så lyst til å gjøre alt mulig
 
Jeg lå slik med eldste frem til 7 mnd. De siste 2 mnd hadde jeg ingen plager.

Denne gangen er jeg uvel, kan kaste opp, og som deg, jeg kan ikke spise store måltider. Så kan godt si jeg ble veldig dårlig på julaften etter mat :laughing002 Så her får jeg ikke alltid middag i meg :( Går mye i brødskiver.
Samme som hos meg første gang, kastet opp til uke 32, så etter det fsnt de ut de skulle prøve ut en annen medisin og jeg ble frisk igjen ♡ svangerskap nr 2 var jeg dårlig og lvalm til uke 20, er nå kommet til uke 19,og ser ikke ut til at det har tenkt å gi seg enda..

Er ikke så glad i julemat, men ELSKER kalkun så slet igår kveld,og har igjen såpass mye rester st jeg blir nok ratt litt dårlig idag også. Utenom dette frister sjeldent middager..
 
urk ja den kvalmen, heldigvis mye bedre her men er jeg ikke flink nok med mat etc så blir jeg kvalm og kaster opp.
 
urk ja den kvalmen, heldigvis mye bedre her men er jeg ikke flink nok med mat etc så blir jeg kvalm og kaster opp.
Må liksom være "på" hele tiden, og nesten føre mat-dagbok for å huske å spise nok og til rett tid føler jeg.
 
Uke 19+0 idag. Kan føle småkvalme hvis jeg går for lenge uten mat og drikke. Passer på og ha banan og vann tilgjengelig i veska.. heldigvis mye bedre enn jeg har vært
 
Back
Topp