Kvalme

Idaaa2

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har vært veldig kvalm til nå dette svangerskapet. Har spydd minst 2 ganger hver dag og fått i meg lite mat. Nå er jeg ca 10+3 uker på veg og mye av kvalmen er borte. Spyr ikke lengre og er kun kvalm periodevis i løpet av dagen, spesielt under bilkjøring.
Når ble dere bedre mtp kvalme?

Har vært bittelitt bedre de siste to dagene, er 13+1 i dag. Håper virkelig det er varig bedring, er så lei av å være kvalm og spy!

Jeg er fortsatt kjempekvalm.. Merker at jeg har mer energi men kjenner på spyfølelsen hele tiden.. Vært sykemeldt i 5 uker nå og er veeeldig lei..
Er 11+0 i dag. Håååper virkelig det bedrer seg snart

Jeg er fortsatt kvalm hver eneste dag og er 13+5 ..
er i full jobb da ,og putter i meg littsnack og matpakke her og der. Det hjelper!♥️

Fatter ikke at dere som er kvalm holder ut i jobben jeg altså :eek:
Jeg har ikke kastet opp men jeg har vært veldig kvalm. Hadde aldri kommet meg gjennom vakter på jobb med den kvalmen

Jeg har ikke kastet opp men jeg har vært veldig kvalm. Hadde aldri kommet meg gjennom vakter på jobb med den kvalmen

Man har unlike grader av kvalmhet og de fleste har en grad som er ubehagelig men som likevel kan kombineres med jobb selv om man er noe redusert. Selv har jeg vært sykmld siden uke 5 og har vært så kvalm og utslitt at jeg knapt har stått på føttene.nå når kvalmen nå begynner å slippe taket er likevel formen dårlig.. jeg klarer nå å være m barna på ulike ting (f.eks tilstelninger de er med på) men selv om dette for meg betyr maks 2 timer stillesittende på en stol bare så straffer der seg med kvalme og oppkast hele påfølgende dag.. så jobb er dessverre helt umulig foreløpig..

Man har unlike grader av kvalmhet og de fleste har en grad som er ubehagelig men som likevel kan kombineres med jobb selv om man er noe redusert. Selv har jeg vært sykmld siden uke 5 og har vært så kvalm og utslitt at jeg knapt har stått på føttene.nå når kvalmen nå begynner å slippe taket er likevel formen dårlig.. jeg klarer nå å være m barna på ulike ting (f.eks tilstelninger de er med på) men selv om dette for meg betyr maks 2 timer stillesittende på en stol bare så straffer der seg med kvalme og oppkast hele påfølgende dag.. så jobb er dessverre helt umulig foreløpig..
Det høres veldig ut som meg, bare at jeg er heldige som slipper unna oppkast. Men jeg kan knapt gå utenfor døren før jeg er helt utslitt og kvalmen kommer enda mer kastet på meg :/

Det høres veldig ut som meg, bare at jeg er heldige som slipper unna oppkast. Men jeg kan knapt gå utenfor døren før jeg er helt utslitt og kvalmen kommer enda mer kastet på meg :/

hvor langt er du på vei? Har sakte blitt litt bedre her som sagt (14+6) de siste 2 ukene.. men fungerer jo fortsatt ikke i arbeidslivet ..

Er 12+4 idag, og nettopp kommet hjem fra jobb - kvalmen kom som kastet over meg i formiddag:hungover: kaster heldigvis ikke opp, men kvalme har jeg hatt av og på gjennom hele perioden - var daglig i starten, men så kan den komme helt plutselig og forsvinne like raskt etterpå:wideyed:

hvor langt er du på vei? Har sakte blitt litt bedre her som sagt (14+6) de siste 2 ukene.. men fungerer jo fortsatt ikke i arbeidslivet ..
Jeg er 11+4 i dag :)
dagene går stort sett med til å gjør små ting i heimen og sofasliting. Drister meg ut og handler en gang i blant men passer på at magen er godt fylt opp da, det kan stagnere kvalmen en stund..

egentlig litt overrasket selv;) Men det er akkurat som det hjelper å ha noe annet å tenke på. Og dytter i meg matpakke og en kopp te innimellom. Pluss masse vann! Men nå håper jeg snart den gir seg altså.. uke 14 i dag:happy:

egentlig litt overrasket selv;) Men det er akkurat som det hjelper å ha noe annet å tenke på. Og dytter i meg matpakke og en kopp te innimellom. Pluss masse vann! Men nå håper jeg snart den gir seg altså.. uke 14 i dag:happy:
Kjempe bra :) er ikke aktuelt for meg å komme meg på jobb med det første... de sier jo at kvalmen skal slippe taket rundt uke 12, men vi får no se ;)

Kjempe bra :) er ikke aktuelt for meg å komme meg på jobb med det første... de sier jo at kvalmen skal slippe taket rundt uke 12, men vi får no se ;)

usj! God bedring♥️

11+4 her i dag og kvalmen har vært grusom siden uke 3.
Den har pågått hele dagen frem til de siste par dagene. Nå er det verst på kvelden, men til å leve med. Håper det fortsetter sånn.

God bedring til deg :-)

14 uker i dag å fremdeles like kvalm å kjenner på spyfølsen etter vær gang jeg spiser :/ å når jeg ikke spiser :/

Kvalmen ble litt mildere etter typ uke 13, er 14+5 nå, har ikke spydd like ofte som du beskriver men har spydd på tilfeldige tidspunkter, flere morgener, på ettermiddagen og på kvelden. Nå er kvalmen verst på morgenen og når jeg skal pusse tennene er det en kamp for å ikke spy... Jeg brekker meg lett, men det har også blitt litt sjeldnere.. kan sitte på jobb og plutselig brekke meg eller når jeg kjører bil osv..

Back
Topp