Kvalme

Barnehagelæreren

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Flere som er kvalme? Tips?! Jeg dro hjem fra jobb på mandagsmorgen, fordi jeg var så uggen. Var hjemme i går. Nå sitter jeg her i sofaen, kjempekvalm, og skal være på jobb kl 08. Gruer meg skikkelig :grumpy: vil jo holde det hemmelig så lenge som mulig, men tror de begynner å ane noe når jeg er så dårlig som jeg er.. Skal prøve meg på jobb, men det føles helt uutholdelig med denne kvalmen.
 
Uf da ... håper den gir seg snarest ❤️
Jeg har fortsatt ingen kvalme ... når begynte du å kjenne kvalme ?
 
Uf da ... håper den gir seg snarest ❤️
Jeg har fortsatt ingen kvalme ... når begynte du å kjenne kvalme ?

Jeg begynte å kjenne kvalme før helga, og blir bare verre og verre :arghh:
Da jeg gikk gravid med storesøster (som er 4 år) var jeg aldri spesielt kvalm.. Så dette er nytt☺️
Er 6+1 idag
 
Bestill en legetime, sjekk om det er noe medisin å få. Selv har jeg fått postafen.
 
Jeg er også kvalm døgnet rundt, hvor noen tider er værre enn andre. Kastet opp i går også for første gang når jeg var på universitetet :arghh: Stort sett all mat jeg prøver å spise, vokser i munnen og er ikke like godt som det pleier...:hilarious:
Jeg har ingen råd da jeg ikke vet hva som funker enda, men slenger meg pp her for å se andres råd.
 
Bestill en legetime, sjekk om det er noe medisin å få. Selv har jeg fått postafen.

Takk for tips!! Jeg visste ikke at man kan få postafen for det☺️
 
  • Liker
Reactions: Pio
Jeg er også kvalm døgnet rundt, hvor noen tider er værre enn andre. Kastet opp i går også for første gang når jeg var på universitetet :arghh: Stort sett all mat jeg prøver å spise, vokser i munnen og er ikke like godt som det pleier...:hilarious:
Jeg har ingen råd da jeg ikke vet hva som funker enda, men slenger meg pp her for å se andres råd.

Huff, det er så fælt å gå slik! Forhåpentligvis blir det bedring ved 2. trimester (?) :shy: jeg får så sykt dårlig samvittighet ovenfor hun jeg har fra før av, er jo så kvalm..

Eneste jeg har lyst til fortiden er å spise baguett med smør og egg. Eller bare smør. Haha. Det frister.
 
Huff, det er så fælt å gå slik! Forhåpentligvis blir det bedring ved 2. trimester (?) :shy: jeg får så sykt dårlig samvittighet ovenfor hun jeg har fra før av, er jo så kvalm..

Eneste jeg har lyst til fortiden er å spise baguett med smør og egg. Eller bare smør. Haha. Det frister.
Samme her! Får kjempe dårlig samvittighet for storebror som ikke forstår hvorfor mamma er så sliten og dårlig hele tiden :-(

da burde du bare spise det da, så får du mat i deg og det kan vell kanskje dempe litt på kvalmen? Her er det ingenting som frister :sorry:
 
Takk for tips!! Jeg visste ikke at man kan få postafen for det☺️
Jeg blir sinnsykt trøtt av postafen, så jeg tar kun i nøden. Bør feks ikke kjøre bil når man tar de sa legen til meg :( sitter nå å spiser fint rundstykke med nugatti og cola til frokost, krysser fingrene for at det ikke kommer i retur. Så er det bare å psyke seg opp til jobb..
 
Huff!! Føler med dere!!

Jeg gruer meg så enormt til kvalmen selv, vet det kan hende jeg slipper, men var kvalm med første, litt med andre, men betydelig mindre, så litt blir det nok.

Jeg har studier ved siden av 100% jobb og har ungene 50% alene, og et par uker i året skal vi være på skolen å studere, forelesninger som er obligatoriske!:hungover: Med 30stk. i klasserommet, man sitter stuck, bare lytte til noen, langt til toalettet:yuck:. Å fy fader. I tillegg er det i Bergen så jeg går et stykke for å komme til og fra .... så hvis kvalmen begynner å komme nå må jeg rett til lege og det blir ingefær, seaband, sjamaner og hele pakka:laughing005
 
Sliter med kvalme jeg også! Er ikke veldig produktiv om dagene. Jeg er sykemeldt, så får tatt det med ro heldigvis :) har medfølelse for dere som må opp tidlig, og har andre barn p ta hensyn til :(
 
Jeg er veldig guffen og kvalm, men i dag tok jeg på meg seabandene mine når jeg stod opp, og føler meg veldig mye bedre i dag, foreløpig i allefall. Hvis det hjelper så er jeg evig glad!

Jeg jobber sent denne uken, og det er da det er på kvelden jeg er kvalmest. UGH!

Tipset mitt er bare å holde blodsukkeret i sjakk, i la det synke. Og drikk kaldt vann.
 
Hentet et glass eplejuice og samboer skjærte opp et eple til meg som jeg spiste i sengen. Føler meg mye bedre nå :) så det skal jeg fortsette med!
 
Jeg hadde hyperemesis sist, og nå har kvalmen kommet her også. Ikke hyperemesis-kvalme enda, men mest sannsynlig starten.. Jeg går på 3 phenergan pr dag, så blir det afipran i tillegg om det ikke holder. Kunne velge mellom phenergan og postafen, men synes jeg har mindre virkning av postafen. Sist gang prøvde jeg ingenting lenge nok til at det funket, og det anbefaler jeg ingen, spesielt om kvalmen blir værende 24/7 og intens hele døgnet.

Det vigtigste er å finne noe en klarer å drikke. Jeg fant til slutt iste med fersken, av alle ting.. Foreløpig hjelper det å spise lett fordøyelinge ting, og mosjon om en klarer å komme seg opp og ut.. Lurt å ha mat lett tilgjengelig, må jeg lage det til, er det fort gjort at jeg ikke spiser, i alle fall. Lykke til med kvalmen!
 
Back
Topp