Kvalme

Soskenlykke

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
jeg sliter sånn med kvalme for tiden og det blir bare verre og verre. Noen som bruker eller har brukt kvalmestillende så sent? Eller som har det likt? Føles som å være i 1.trimester igjen :/

Alt av blodtrykk osv er fint. Så er ikke bekymret for det. Bare dritlei av å være sengeliggende konstant og har verken fått pakket fødebag eller fått seng på plass.

Hvem skriver ut evt? Tar jeg kontakt med lege eller føden? Er 38uker

Tror man blir frarådet å bruke kvalmestillende reseptbelagte midler som afipran og zofran så sent i svangerskapet. Isåfall er det legen din som vurderer og skriver ut resept.

Har desverre ingen råd, men tror ikke det er uvanlig at noen blir rammet av kvalme på slutten. Selv har jeg vært en del uggen.
God bedring til deg :)

Jeg tror dessverre det er vanlig at noen får kvalmen tilbake mot slutten, noen hardere rammet enn andre =/

Har du en samboer/mor/venninne som kan gjøre ting som f.eks å montere sengen og pakke bagen? Da får du kanskje litt mer ro når det er gjort :) Hvis ikke er det ingen krise om du må montere sengen etter at barnet er født :) <3

Jeg har termin på tirsdag, men har heller ikke fått sengen på plass :p

Tror man blir frarådet å bruke kvalmestillende reseptbelagte midler som afipran og zofran så sent i svangerskapet. Isåfall er det legen din som vurderer og skriver ut resept.

Har desverre ingen råd, men tror ikke det er uvanlig at noen blir rammet av kvalme på slutten. Selv har jeg vært en del uggen.
God bedring til deg :)

Zofran går helt fint an å bruke i slutten av svangerskapet. Afipran skal man helst ikke bruke i 3. Trimester hvis jeg husker rett.

Antihistaminer er alltid førstevalget da. Og postafen går også fint an å bruke.

Man bør alltid konferere med lege såklart før man bruker kvalmestillende

Jeg tar fortsatt zofran selv og kan og ta postafen ved behov.

Back
Topp