Kvalme

Kristinawe

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Hei! Flere som blir kvalme sent på kvelden og på natta? Er ikke kvalm resten av dagen. Og får nesten ikke sove pga det på natta [emoji85] har dere noen tips?
 
Hei! Flere som blir kvalme sent på kvelden og på natta? Er ikke kvalm resten av dagen. Og får nesten ikke sove pga det på natta [emoji85] har dere noen tips?

Jeg har ikke vært noe kvalm hittil, men merker at matlysta er veldig nedsatt og jeg har lyst på annen type mat enn tidligere...

Kan det være noe du spiser eller drikker i løpet av dagen som gjør deg slik? Noe ved middagen feks? :)
 
Hei! Flere som blir kvalme sent på kvelden og på natta? Er ikke kvalm resten av dagen. Og får nesten ikke sove pga det på natta [emoji85] har dere noen tips?
Oh, Yes! Har det sånn jeg også. Dagen går greit, litt uggen og redusert matlyst, men på kvelden og natten setter kvalmen virkelig inn. Ikke gøy :(
Men har ungene tips. Forrige svangerskap hadde jeg det også sånn i begynnelsen, og så gikk der over til kvalme døgnet rundt i ca uke 6-7.
Prøvde alle tips i boka forrige gang, men ingenting hjalp...men kommer nok til å ta hele listen med kjerringråd denne gangen også, for å se om noe hjelper :wacky:
 
Små hyppige måltider, unngå å bli sulten, unngå å bli for mett. Mye hvile og søvn. Ikke overanstreng deg. Pass på å drikke nok så du ikke blir dehydrert. Om du kaster opp ikke puss tennene etter oppkast, men skyll munnen med vann eller melk (for å få bort syre fra tennene. Om du pusser etter oppkast kan du skade emaljen). Ha det kjølig, luft godt, kvitt deg med lukter du reagerer på hjemme.

Og om det forverres skaff deg hjelp raskt og prøv ut kvalmestillende: http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...shjelp-2014/Emesis-og-hyperemesis-gravidarum/
 
Jeg hadde det slik forrige svangerskap. Kvalm på morgenen, så litt bedre utover dagen, før jeg ble dårligere og dårligere på kvelden. Jeg brukte mye lydbok eller musikk på ørene da jeg la meg, rett og slett for å prøve å flytte fokus bort fra kvalmen. Var fortsatt jævlig å få sove, men hjalp litt :) Ellers som andre skriver, hyppige måltider. Jeg hadde både brødskiver og kjeks liggende på nattbordet.

Jeg er foreløpig ikke slik i dette svangerskapet, men kjenner at jeg kan bli litt kvalm på kveldene hvis jeg er sliten. Så ta det rolig og ikke slit deg ut.
 
Jeg er sånn blanding av kvalm og sulten hele dagen, har lyst på alt mulig, tar en liten bit og får helt avsmak, men kvelden og natta er virkelig ille, super kvalm, heldigvis har det gått over når morgenen kommer
 
Back
Topp