Kvalme!

Ønskebarn91

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Den siste uken har eg vært kvalm hver dag, men for hver dag blir det værre og varer lengre! I dag har eg vært kvalm NON stop - og kjenner det ikkje er lenge til det kommer oppkast! Vage minner om graviditeten med min sønn kommer - og eg håper at eg slipper det eg opplevde da! Oppkast hver dag, konstant kvalme + halsbrann og sure oppstøt!

Flere som opplever dette?

Jupp. Kvalm jeg også. Føles best når jeg ligger helt i ro. Er verre på ettermiddag/kveld for meg.

Er sånn småkvalm hele dagen, men det er verst på kvelden ja:hungover: håper og det går over fort...klarer faktisk ikke huske hvordan det var med førstemann - det er 15år siden:nailbiting: så alt føles som første gang denne gangen
Er heldigvis ikke så kvalm at jeg føler jeg må kaste opp, så bør kanskje ikke klage. Ser det er mange her inne som har det mye værre enn meg

Jeg var hos legen i går, og hun sa at man ofte hadde en «kvalme-topp» i uke 8-9, før det roet seg litt igjen. Håper det stemmer, og at vi alle blir bedre om noen få uker!!

Jeg er verst på dagen og kvelden, så roer det seg om natten før det bygger seg opp igjen :yuck:

Kvalm døgnet rundt. Noen dager er bedre enn andre. Nettopp ferdig med 4 uker ferie og veldig takknemlig for at det har vært ekstremt rolig på jobb de siste dagene.
Kaster opp alt fra 0-5 ganger dagen. Og Idag måtte jeg stoppe å kjøre hjem fra jobb for å spy :knegg: godt drilla når man har med seg hundeposer til å spy i ;)
Kvalm så å si hele første svangerskapet så regner litt med at det blir sånn nå å. Innstiller meg på det så får det være positivt hvis det motsatte skjer :)

Off. Det er helt grusomt :sick006 Eg er kvalm konstant hele dagen! I dag har eg spydd to ganger, og brekket meg oppmot sikkert 30 ganger (hver gang er drikker og spiser). Tørr nesten ikkje drikke fordi eg brekker med med en gang, og det passer dårlig med 34 grader i skyggen. Skikkelig slapp og sliten! Er 6+3 i dag ❤️ Tenk at noe så lite kan gjøre enn SÅÅÅ kvalm! Eg våkner på natten av at eg er kvalm og holder på å spy. Så for første gang våknet eg og må løpe RETT på do for å spy! Vært kvalm hele dagen, men ENDA verre nå på kvelden! Blææ
Jupp. Kvalm jeg også. Føles best når jeg ligger helt i ro. Er verre på ettermiddag/kveld for meg.
Er sånn småkvalm hele dagen, men det er verst på kvelden ja:hungover: håper og det går over fort...klarer faktisk ikke huske hvordan det var med førstemann - det er 15år siden:nailbiting: så alt føles som første gang denne gangen
Er heldigvis ikke så kvalm at jeg føler jeg må kaste opp, så bør kanskje ikke klage. Ser det er mange her inne som har det mye værre enn meg
Jeg var hos legen i går, og hun sa at man ofte hadde en «kvalme-topp» i uke 8-9, før det roet seg litt igjen. Håper det stemmer, og at vi alle blir bedre om noen få uker!!
Jeg er verst på dagen og kvelden, så roer det seg om natten før det bygger seg opp igjen :yuck:

Off. Det er helt grusomt :sick006 Eg er kvalm konstant hele dagen! I dag har eg spydd to ganger, og brekket meg oppmot sikkert 30 ganger (hver gang er drikker og spiser). Tørr nesten ikkje drikke fordi eg brekker med med en gang, og det passer dårlig med 34 grader i skyggen. Skikkelig slapp og sliten! Er 6+3 i dag ❤️ Tenk at noe så lite kan gjøre enn SÅÅÅ kvalm! Eg våkner på natten av at eg er kvalm og holder på å spy. Så for første gang våknet eg og må løpe RETT på do for å spy! Vært kvalm hele dagen, men ENDA verre nå på kvelden! Blææ

Stakkar deg :(
Skikkelig Pyton og ha det sånn, prøv og drikke litt og litt og utenom måltider, og prøv og få i deg noe salt.
Jeg har vært innlagt allerede pga spying og unner ingen og ha det slik :(
Her funker det veldig bra og tygge tyggis også faktisk :happy:

Stakkar deg :(
Skikkelig Pyton og ha det sånn, prøv og drikke litt og litt og utenom måltider, og prøv og få i deg noe salt.
Jeg har vært innlagt allerede pga spying og unner ingen og ha det slik :(
Her funker det veldig bra og tygge tyggis også faktisk :happy:
Skal prøve med tyggis ☺️ Var innlagt på sykehuset flere ganger med gutten min, og hadde håpet på å unngå det denne gangen. Første 4 ukene gikk eg ned 8 kg med gutten min, og måtte inn for å få hjelp!

I starten var jeg stort sett "bare" kvalm på kvelden og morgenen. Begynte rundt kl 20, og selv om det kunne være ganske ille enkelte kvelder, var det for det meste litt sånt plagsomt uvel. Lett kvalm når jeg kom på jobb, men det gikk som regel over til rundt 8- 9- tiden på morgenen, så gikk resten av dagen greit. Så de to første ukene på jobb etter ferien gikk egentlig rimelig fint, selv om enkelte morgener var litt tøffere enn andre. Men nå på lørdag kræsjet det liksom helt, og nå er jeg kjempe kvalm stort sett hele dagen. Håper jo selvsagt at det endrer seg like fort igjen, men ifølge jordmor må jeg nok forberede meg på at jeg kan komme til å gå slik til uke 12- 14. Blæh!

Back
Topp