Kvalme

Sommerblomst1

Betatt av forumet
Marsboerne 2023
Ok- DER kon kvalmen. Jeg er da førstegangsfødende..

Jeg er skikkelig kvalm og uggen, men har foreløpig ikke kastet opp. Men jeg kan lett gjøre det (brekker meg veldig lett)

så spørsmålet mitt er: spy eller ikke spy?

jeg syntes sjeldent det hjalp noe særlig på kvalmen å kaste opp sist gang, men det er sikkert veldig individuelt. For meg var det småspising og turer ute som hjalp mest. Kaan anbefale å ha noen cherrytomater ved senga som man kan hive innpå før man står opp om morran

Førstegangs her og, og merker kvalmen har kommet mer nå de siste par ukene. Har kastet opp noen ganger. Iblant syns jeg det hjelper, andre ganger er jeg like kvalm..

Hvor langt er dere på vei? Førstegangs jeg også, 7+4, men ingen kvalme å spore enda...

Hvor langt er dere på vei? Førstegangs jeg også, 7+4, men ingen kvalme å spore enda...
Eg blei kvalm på dagen veke 8 sist gang, begynte å bli kvalm i går så då kan da faktisk henda eg e 8 veker allikavel... :-p nå e eg mest kvalm midt på dagen!

Fryktelig kvalm her også! Begynte når jeg var 5+5[emoji30] 6+2 idag, og har bare blitt mer og mer kvalm. Reagerer veldig på forskjellige lukter og det er lite mat som frister

Dette er baby nr 3, så har vært gjennom dette før.
Var mer og lenger kvalm med storesøster enn med lillebror, så tanken på at dette blir jente, har slått meg allerede [emoji28]

Kvalm og 2 åringen vil bruke meg som klatrestativ og hoppeslott, rømt inn på rommet :-p

6+4 og er nå sykemeldt pga kvalme:-( jeg må spy, klarer ikke la vær. Vært skikkelig dårlig de andre to graviditetene også. Både den som ble baby og den som endte i sa. Så har bare ventet på dette :-\

Ok- DER kon kvalmen. Jeg er da førstegangsfødende..

Jeg er skikkelig kvalm og uggen, men har foreløpig ikke kastet opp. Men jeg kan lett gjøre det (brekker meg veldig lett)

så spørsmålet mitt er: spy eller ikke spy?
For å svare på spm ditt; hvis du har et valg om å spy eller ikke, ville jeg absolutt si at du bør velge å ikke gjøre det. Når man spyr forsvinner det ut mye næringsstoffer både du og babyen kan ha nytte av! Og hvem vet om du om en uke spyr masse feks? Samle på de næringsstoffene du kan du :-) Hvis du er kvalm og uggen er det sikkert varierende hvor mye du får i deg også, så kjekt å beholde det du spiser.

Back
Topp