Kvalme

KaosMamma

Forelsket i forumet
Hvordan ligger dere an med kvalmen?
Jeg er i uke 12/13 og sliter så ekstremt mye med kvalme. Ikke bare om morgenen, men gjennom hele dagen...

Noen som har gode tips som funker på deg?!

Har ingen gode tips utenom å spis litt og ofte. Klarte stort sett å få i meg noe mer om jeg bare startet med en kjeks eller frukt. Drakk også en god del vann før jeg spiste noe og følte det hjalp.

Jeg trodde det ga seg for meg før uke 12, men fikk en realt tilbakefall i kvalmen igjen. Kastet plutselig opp, noe jeg ikke hadde gjort tidligere. Men nå, i uke 15, tror jeg at jeg kan konkludere med at det har gitt seg mer eller mindre helt.

Her har gudskjelov kvalmen gitt seg. Men var veldig kvalm fram til ca uke 12. Hadde ikke klart meg ute sea band som kjøpes på apoteket. Anbefales virkelig.

Jeg er 13+2 og er fortsatt kvalm og kaster opp hver dag, begynner å bli temmelig lei :/ Tar postafen innimellom som hjelper litt, men blir så trøtt av de..
ellers føler jeg det hjelper å spise ofte og hvile/sove nok. Prøvd sea band men det hjelper ikke på meg.

Jeg er 13+2 og er fortsatt kvalm og kaster opp hver dag, begynner å bli temmelig lei :/ Tar postafen innimellom som hjelper litt, men blir så trøtt av de..
ellers føler jeg det hjelper å spise ofte og hvile/sove nok. Prøvd sea band men det hjelper ikke på meg.

Tar prostafen om kvelden, da er kvalmen borte nesten hele natta.
Tar afipran hver dag nesten, hadde vært greit å klart seg uten de.

Her ble det betraktelig bedre fra uke 14. Kan bli litt kvalm når jeg er trøtt eller trenger mat, men ellers mye mye bedre :-)
Håper det gir seg snart for deg og!

Har vært plaget med kvalme helt siden starten egentlig, men det begynte å bedre seg betraketlig i uke 12. Nå kan kvalmen komme av og til, så dagsformen varierer veldig fra dag til dag. Plages også ofte med mye slim i halsen som gjør at jeg får brekningsanfall, som ender med oppkast. Blir kvalm like etterpå. :yuck:

Har slete mye med kvalme jeg også. Er i uke 15 og det har roet seg veldig. Var mellom uke 13 og 14 kvalmen roet seg hos meg. Føler det hjelper godt og spise lite men ofte [emoji4]

Jeg er 13+5 og sliter også fortsatt veldig med kvalmen, kaster opp hver dag. Får ikke i meg mat, og nesten ikke væske....
Skikkelig slitsom og frustrerende, orker ingen ting :(

Ingen råd å dele dessverre.

Jeg er 15 uker i morgen og er fortsatt kvalm. Er litt bedre enn sist uke, har perioder i løpet av dagen da jeg ikke føler meg kvalm. Men kaster fortsatt opp hver dag. Er verst på morgenen og på kvelden. Håper det gir seg snart, er temmelig lei!!

Er 14+4, kvalmen er bedre men fortsatt i høyeste grad tilstede. Før var den konstant, nå kommer den og går. For meg blir det verre av å være i aktivitet, trenger hvile og ro for at den skal dempe seg. Håper du blir bedre snart!

Her skjedde magien i uke 14, og kroppen var plutselig normal igjen.:) dvs jeg kan bli kvalm av bilkjøring,fly og båt og hvis jeg anstrenger meg mye. Tok Postafen av og til som hjalp da jeg var kvalm og dårlig. Var i tillegg sykemeldt.

Jeg er så heldig at jeg slipper unna kvalmen, så lenge jeg spiser like etter jeg står opp :)

Merket en veldig forskjell på kvalmen etter uke 14 (16+6 i dag). Kan fortsatt bli kvalm om jeg er veldig trøtt eller har spist lite, men ikke den samme intense kvalmen som i begynnelsen. Håper du snart merker en forskjell. :-)

Back
Topp