Kvalme..

Cathrine:)

Andre møte med forumet
Flere som sliter med kvalme og brekninger? Har vært kvalm fra jeg åpner øynene om morgenen til jeg lukker de på kvelden fra uke 5. Er i dag 12+5. Håper det glir over snart :smiley-angelic002

Jeeeg[emoji137] hehe, er idag 13+0 og kvalmen er like ille som tidligere, fortsatt sykemeldt. Den kommer og går gjennom hele dagen[emoji30] håper det gir seg snart

Jeg sliter også veldig med kvalmen[emoji107] spør legen din om kvalmestillende, det kan hjelpe litt[emoji4]

Ligget hjemme med hyperemesis. Sykemeldt i 5 uker. Hadde knalldager med god form mandag og tirsdag, men i går og i dag var jeg like ille igjen :/ 11+0 og håper virkelig det går over.

Så slitsomt å være kvalm hele tiden, da! Håper dere kommer dere raskt alle sammen!!

13+0 i dag og sliter fortsatt med hyperemesis, var innlagt fra fredag til tirsdag med væskebehandling, div vitaminer inteavinøst og fikk endelig prøve zofran som så langt er det eneste som har hatt effekt. Vekta går fortsatt nedover og er ned 10% av kroppsvekten før jeg ble gravid.

Prøv å snakke med legen om å få teste ulike medisiner, veilederen anbefalt og å teste ulike medisiner sammen.

Jeg kaster opp 2-7 ganger om dagen og er kvalm hele tiden, får nesten ikke i meg mat men væske går heldigvis bra. Hyperemesis slår ikke ut i urinen min så jeg «kvalifiserer» meg vel ikke men fy søren så dritt det er :/

Ja, jeg er kvalm hele dagen, brekker meg mange ganger om dagen, og kaster opp til magen er helt tom minst annenhver dag.

Gått ned noen kg så legen mener det er mild hyperemesis, selv om jeg heldigvis ikke kaster opp så mye.

Uansett hva man kaller det er det dritt!

Har migrenehodepine i tillegg. Fryktelig.

Vært sykemeldt hele november

Jeg er også kvalm døgnet rundt, har gått ned fem kg til nå. Jeg brekker meg, men kaster ikke opp, annet enn ved migreneanfall. Får ikke i meg nok mat. Forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra uke sju eller åtte, og resten av svangerskapet, på grunn av ekstrem svangerskapskvalme, det virker så langt likt denne gangen. Jeg er 9+4.

11+3 og sliter med hyperemesis. Vert innlagt allerede 1 gang, håper jeg slipper flere. Dette er svangerskap nr 3, og 3. gang med hyperemesis. Holdt på i 7 mnd med første, 4 mnd med nr andremann. Satser på at alle gode ting er tre og at jeg snart blir bedre[emoji28][emoji1305]
Tar kvalmestillende, går med sea-band og skal mest sannsynlig teste ut akupunktur. 100% sykemeldt.

Ja, jeg er kvalm hele dagen, brekker meg mange ganger om dagen, og kaster opp til magen er helt tom minst annenhver dag.

Gått ned noen kg så legen mener det er mild hyperemesis, selv om jeg heldigvis ikke kaster opp så mye.

Uansett hva man kaller det er det dritt!

Har migrenehodepine i tillegg. Fryktelig.

Vært sykemeldt hele november

Å fy! Det høres helt for jævlig ut å ha vondt i hodet i tilegg til å spy, kan tenke meg det trykket ikke gjør det noe bedre..! God bedring!

11+3 og sliter med hyperemesis. Vert innlagt allerede 1 gang, håper jeg slipper flere. Dette er svangerskap nr 3, og 3. gang med hyperemesis. Holdt på i 7 mnd med første, 4 mnd med nr andremann. Satser på at alle gode ting er tre og at jeg snart blir bedre[emoji28][emoji1305]
Tar kvalmestillende, går med sea-band og skal mest sannsynlig teste ut akupunktur. 100% sykemeldt.

Høres ut som meg bare at jeg er førstegangs! Har vært innlagt 1 gang og håper kvalmen holder seg i sjakk så jeg slipper mer. Du er tøff som gjør dette flere ganger, jeg ser ikke syn på å bli gravid igjen noen gang! [emoji28] Hvilke kvalmestillende tar du? Jeg tok Afipran men de reagerte jeg veldig på..

Flere som sliter med kvalme og brekninger? Har vært kvalm fra jeg åpner øynene om morgenen til jeg lukker de på kvelden fra uke 5. Er i dag 12+5. Håper det glir over snart :smiley-angelic002

Hvordan går det, er du fortsatt kvalm? Jeg er i uke 11 og håper det snart går over:meh:

Er 14+0 i dag og er fortsatt kvalm! Begynner å bli rimelig lei nå, og håper det gir seg snart, er så slitsomt :(

13+5 og fortsatt grusomt kvalm. Hadde noen fine dager forrige uke, men det er evighetet siden nå. Har i tillegg migrene-anfall og tidenes værste utbrudd av munnsår :sad015:sad015:sad015 svangerskapet har så langt vært bare crap! Skal tilbke på jobb i morgen og angrer på den avgjørelsen.

12+3 og fortsatt kjempekvalm! Kaster opp flere ganger daglig, og sliter med å holde vekten. Trøsten er at baby har det greit, og at det verste forhåpentligvis er over snart![emoji4]

Back
Topp