Kvalme

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Flere som ennå er kvalme?
Her slo den inn for fullt i uke 8/9 og nå er jeg 13+4 uten tegn på at det gir seg.

Tips til hvordan dempe den uten å ta medisiner?

Jeg har vært kvalm siden uke 7 (er nå 12). Har du prøvd seaband? Farris og eplejuice ble en hit her (til jeg kastet det opp det også) ellers er det de «vanlige» rådene, spis før du står opp, spis lite om gangen og spis ofte. Kjeks, chips, knekkebrød har gått Ok ned hos meg i perioder.
Men jeg begynte nå å ta postafen siden jeg har kastet opp så mye...de hjalp meg!!!! :smiley-bounce016
Håper du finner ut av det og slipper mer kvalme :meh:

Jeg har vært kvalm siden uke 7 (er nå 12). Har du prøvd seaband? Farris og eplejuice ble en hit her (til jeg kastet det opp det også) ellers er det de «vanlige» rådene, spis før du står opp, spis lite om gangen og spis ofte. Kjeks, chips, knekkebrød har gått Ok ned hos meg i perioder.
Men jeg begynte nå å ta postafen siden jeg har kastet opp så mye...de hjalp meg!!!! :smiley-bounce016
Håper du finner ut av det og slipper mer kvalme :meh:

Seaband har jeg ikke prøvd, jeg finner bare det ene nemlig [emoji23]
Men skal teste ut litt farris og eplejuice iallfall.
Hadde store planer om å vaske bad i dag men foreløpig er det sofaen som gjelder [emoji85]

Uff, jeg burde støvsugd og vasket alle gulv....men har roet meg med at det er viktigere å ha gode dager enn rent gulv ;)
Men må se om jeg klarer ett gulv i dag...får ta det i flere omganger tror jeg. Er liksom utslitt etter en tur på butikken på gode dager. Men håper at energien spruter snart, formen er mye bedre nå enn for en uke siden :excited001
Ønsker deg en kvalmefri dag :signs003

Her kom kvalmen i uke 5, og har vært konstant kvalm siden.. er 11+0 i dag, og syns kvalmen har blitt værre siste uka!:eek::(
Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.. følger også de vanlige tipsene, lite og ofte, tørre kjeks ol, spise før jeg står opp..
Klarer i tillegg ingenting med kullsyre, eller ting med mye syre i, så frukt, juice ol er utelukket..:dead:

Vært kvalm siden uke 5. 11+4 nå og fortsatt veldig kvalm. Spyr heldigvis ikke, men det varer til gjengjeld hele dagen (litt på og av)

Vært kvalm og kastet opp siden uke 5. Nå er jeg 13+2 og vært spyfri de tre siste dagene[emoji86] kvalmen er der fortsatt da, men så utrolig mye lettere når man klarer å få i seg mat og den blir i magen[emoji847]

Jeg er 13+5 og kaster opp stort sett hver morgen ennå. Varierer litt hvor mye kvalm jeg er utover dagen. Vært kvalm siden uke 6. Tidligere var jeg kvalm hele dagen, men nå er det kun noen dager det er så ille. Enkelte dager innimellom spyr jeg hele dagen, det var slik senest forrige helg.. Ikke så mye tips annen enn det vanlige, og at du må finne ut hva som funker for deg. Må ærlig innrømme at flere av de vanlige tipsene ikke funka for meg, men når jeg fant ut det så har jeg bare måtte spise det jeg tåler, selv om det ikke er særlig sunt. Har for eksempel kastet opp både frukt og yoghurt (heldigvis gjør jeg ikke det nå lenger), så jeg har spist potetgull og kjeks som mellommåltid. Har tatt vitamintilskudd med tanke på å få i meg det jeg trenger for barnet sin del.

Vi får krysse fingrene for at nå gir det seg snart ❤️ Og tenke på at det er verdt det til slutt

Jeg er 13+5 og kaster opp stort sett hver morgen ennå. Varierer litt hvor mye kvalm jeg er utover dagen. Vært kvalm siden uke 6. Tidligere var jeg kvalm hele dagen, men nå er det kun noen dager det er så ille. Enkelte dager innimellom spyr jeg hele dagen, det var slik senest forrige helg.. Ikke så mye tips annen enn det vanlige, og at du må finne ut hva som funker for deg. Må ærlig innrømme at flere av de vanlige tipsene ikke funka for meg, men når jeg fant ut det så har jeg bare måtte spise det jeg tåler, selv om det ikke er særlig sunt. Har for eksempel kastet opp både frukt og yoghurt (heldigvis gjør jeg ikke det nå lenger), så jeg har spist potetgull og kjeks som mellommåltid. Har tatt vitamintilskudd med tanke på å få i meg det jeg trenger for barnet sin del.

Vi får krysse fingrene for at nå gir det seg snart ❤️ Og tenke på at det er verdt det til slutt

Jeg er så enig! Spis det du får i deg!!! Her har det gått mye i chips, pizza og blandingen farris/ eplejuice... men ingen dag er lik og maten smaker og frister ikke likt!
Yoghurt og eple har jeg kastet opp så mange ganger at jeg ikke klarer å spise det lenger..

Back
Topp