Kvalme

marmi

Glad i forumet
Marsboerne2017
Jeg har endel kvalme. Liker ikke å klage, siden det er et så fint og sterkt graviditetssymptom :)
Men hva har dere av tips mot kvalme?

Jeg er kvalm når jeg er sulten, blir kvalm av å spise, er kvalm etter mat.. Føler meg ofte fremdeles sulten etter mat, fordi jeg ikke klarte å spise mer pga kvalmen.
Ikke er det mye mat som frister særlig heller..
I går ble jeg ekstremt kvalm etter en liten ettermiddagslur også.

Begynner på jobb igjen neste mandag, og har ikke lyst å bli "avslørt" der enda. Vil vente med å si noe til rundt uke 12, i midten av september. Så, tips og råd mot kvalme? Hvordan jeg skjuler kvalmen? Og hvordan jeg kan gå å småspise innimellom/hele tiden? :)

Hei!

Jeg har heller ikke serlig matlyst og sliter med kvalme. Men det jeg har funnet ut er att hver gang jeg får lyst på en spesiell type mat/middagsmat, så må jeg bare spise det jeg har lyst på. Selv om det kanskje ikke var planen å ha akkurat det til middag f.eks i dag :-)

Ellers så starter jeg dagen med et par ritz-kjekks, bare for å komme igang.

Hei!

Jeg har heller ikke serlig matlyst og sliter med kvalme. Men det jeg har funnet ut er att hver gang jeg får lyst på en spesiell type mat/middagsmat, så må jeg bare spise det jeg har lyst på. Selv om det kanskje ikke var planen å ha akkurat det til middag f.eks i dag :)

Ellers så starter jeg dagen med et par ritz-kjekks, bare for å komme igang.

Det er vel egentlig det som skjer her og.. Middagen blir bestemt etter hva nesen/magen/hjernen min har lyst på der og da :p

Grønne sure druer hjelper litt har jeg funnet ut :)

Håper virkelig jeg kan jobbe..! :p Vi skal åpne ny barnehage, og jeg er så giret at det vil jeg ikke gå glipp av :p
Viss kvalmen fortsetter sier jeg nok i fra til sjefen.. :)

Kvalmen hos meg er verre annen hver dag :s er det normalt?

Er kvalm hver dag, men annen hver dag ligger jeg strekk ut og spyr flere ganger om dagen og vil helst bare sove. Den andre dagen klarer jeg og få i meg litt mer mat og kommer unna med brekninger.

Veldig rart

Jeg håper kvalmen min går over snart, går rundt og brekker meg i tide og utide.. Eneste som hjelper for meg, er å putte noe spiselig i munnen.. Men det tar ti minutter, så er jeg kvalm igjen. Uke 12 i dag, så da må det nærme seg at den går over :)
Har brukt hele sommerferien på å ligge på sofaen/sengen eller på badegulvet..:depressed:

Jeg håper kvalmen min går over snart, går rundt og brekker meg i tide og utide.. Eneste som hjelper for meg, er å putte noe spiselig i munnen.. Men det tar ti minutter, så er jeg kvalm igjen. Uke 12 i dag, så da må det nærme seg at den går over :)
Har brukt hele sommerferien på å ligge på sofaen/sengen eller på badegulvet..:depressed:
Gratulerer med uke 12! :) Håper du føler deg bedre snart :)

Tusen takk for mange tips :) Har tenkt på ritzkjeks, men bare tanken fikk meg til å bli kvalm igjen.. :p Klarer å få i meg mat, men er blitt småspist, spiser ikke så mye som før.. Men helt sikkert oftere enn før! :p Grønne druer har hjulpet meg, og fant noen sure karameller som hjalp og :) Sure ting er tingen! ;)

Jeg fikk tips av legen i dag om vitamin B6 og ingefærkapsler. Har ikke følt meg så bra på mange dager! Kan være tilfeldig at jeg har en god dag, men ihvertfall verdt og prøve :) skal være helt ufarlig og bruke under svangeskap

Jeg har endel kvalme. Liker ikke å klage, siden det er et så fint og sterkt graviditetssymptom :)
Men hva har dere av tips mot kvalme?

Jeg er kvalm når jeg er sulten, blir kvalm av å spise, er kvalm etter mat.. Føler meg ofte fremdeles sulten etter mat, fordi jeg ikke klarte å spise mer pga kvalmen.
Ikke er det mye mat som frister særlig heller..
I går ble jeg ekstremt kvalm etter en liten ettermiddagslur også.

Begynner på jobb igjen neste mandag, og har ikke lyst å bli "avslørt" der enda. Vil vente med å si noe til rundt uke 12, i midten av september. Så, tips og råd mot kvalme? Hvordan jeg skjuler kvalmen? Og hvordan jeg kan gå å småspise innimellom/hele tiden? :)

Samme utfordring som deg, snart jobb og kvalmen er altoppslukende og konstant. Oppkast hver dag, noen ganger hele dagen! :depressed: Spørs om ikke min løsning blir svangerskapspenger til kvalmen har gitt seg, vanskelig å tilrettelegge på jobb for kvalme og oppkast... Litt fortvila, for hadde gleda meg til jobb! Og ikke minst, hadde en illusjon om at jeg skulle jobbe og trene relativt som normalt:confused:

Jeg drakk et halvt glass ingefærøl flere ganger i løpet av gårsdagen, og kvalmen var mye bedre.
Kan være tilfeldig...men gjør det samme i dag!

Tusen takk for mange tips :) Har tenkt på ritzkjeks, men bare tanken fikk meg til å bli kvalm igjen.. :p Klarer å få i meg mat, men er blitt småspist, spiser ikke så mye som før.. Men helt sikkert oftere enn før! :p Grønne druer har hjulpet meg, og fant noen sure karameller som hjalp og :) Sure ting er tingen! ;)
Det var det i mitt forrige svangerskap også! Så surt som mulig! Det blei ei jente ;)

Vi tror det blir ei jente vi og.. :p Men det er vill gjetting enda, er 7+5 :p
Da blir det nok det ;) Jeg fikk en sterk følelse på jente allerede i uke 5-6 :) Denne gangen er kvalmen annerledes og det varierer veldig hva som fungerer å spise, så denne gangen har jeg ikke peiling :p

Back
Topp