Kvalme

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Hva spiser dere som er kvalme? Jeg er så utrolig kvalm om dagene, ingen mat frister og jeg er kvalm uansett om jeg er sulten eller ikke. I dag har jeg klart å få i meg litt popcorn og pommes frites...

Sist når kvalmen kom var det Ritz kjeks jeg spiste, men nå vil jeg spy av tanken på det...

Når jeg var skikkelig kvalm forrige svangerskap levde jeg på limonade og surt smågodt:-D haha. Ironisk nok.

Men for meg var i allefall friske og lette ting best. Og aller helst i flytende form. Iskald smothie med sugerør kan være greit å suuupe til kanskje?

Hva som helst:D
Siden jeg må passe kolesterolet mitt, så må jeg holde meg unna de fete varene da men det blir jeg ofte mer kvalm av uansett.

Så frukt eller grønnsaker er fint å knaske syns jeg :)

Epler, mangosmoothe og riskaker med ost funka sist da jeg var kvalm. Nå kommer kvalmen plutselig, og da klarer jeg ikke å spise noe på et par timer, men så forsvinner den igjen, og da får jeg til å spise ganske mye forskjellig. Rart!

Jeg spiser også hva enn jeg klarer å få ned. Men jeg føler at banan hjelper litt:) og saftis:)
Middag har vært en utfordring, men har klart å få ned wienerpølse i brød og litt lapskaus på boks:)

Får ikke i meg noe særlig med mat :-/ Er ikke noe mat som frister :-/

Her og kommer det i bølger. Må hele tiden passe så jeg småspiser. Da er det frukt som det går i. Spiste honningmelon nettop. Så saftig og godt :P

Lever stortsett på knekkebrød og appelsinjuice. Samt litt frisk smoothie med ingefær! Er stortsett kvalm hele dagen selv.. Verst om natten, og da må jeg stå opp for å spise. Funker med salte ting, og frisk frukt.

Merker dere at kvalmen er lettere når man ikke stresser?

Jeg merker kvalmen veldig godt på jobb og når jeg skal kjøre, men når jeg sitter på i bil eller slapper av hjemme er den omtrent borte.

Jeg merker kvalmen veldig godt på jobb og når jeg skal kjøre, men når jeg sitter på i bil eller slapper av hjemme er den omtrent borte.
Ja, definitivt! Hadde ikke et øyeblikk å sette meg ned å slappe av i går siden mannen var borte og jenta mi ikke ville sove eller ligge alene med babygymmen, og jeg var Så kvalm. Med engang hun var lagt og jeg kunne legge meg på sofaen, så ble det mye bedre!

Merker den mest når jeg er sulten. Stress holder jeg meg unna, så det vet jeg ikke:p jobber ikke da. Mye mulig jeg hadde merket det bedre da

Salt lakris tar kvalmen min. Merkelig nok.

Jeg spiser salt lakris og drikker pepsi max mot kvalmen pluss at jeg småspiser endel.
Men skal ikke klage, når jeg var gravid sist så var jeg så kvalm at jeg spydde 24/7 i over 4 mnd. Har heldigvis ikke spydd så langt i svangerskapet å nå er jeg 7+2 på vei så håper jeg slipper unna det. :)

Back
Topp