Kvalme

Anili

Forelsket i forumet
Har i de siste dagene kjent kvalmen komme snikende...fortsatt ikke ille, har klart å spise som normalt men kjenner skrekken for å bli ordentlig dårlig.

Er det en sammenheng mellom hvor tidlig man blir kvalm og hvor dårlig man blir? Med første barnet ble jeg kvalm rundt 6+0, kastet opp en del men det var levelig. Med nestemann ble jeg kvalm allerede rundt 5+0, og ble sykt dårlig med hyperemesis. Redd for at det skal gå slik denne gangen også siden jeg har kjent kvalme like tidlig:eek:
 
Har i de siste dagene kjent kvalmen komme snikende...fortsatt ikke ille, har klart å spise som normalt men kjenner skrekken for å bli ordentlig dårlig.

Er det en sammenheng mellom hvor tidlig man blir kvalm og hvor dårlig man blir? Med første barnet ble jeg kvalm rundt 6+0, kastet opp en del men det var levelig. Med nestemann ble jeg kvalm allerede rundt 5+0, og ble sykt dårlig med hyperemesis. Redd for at det skal gå slik denne gangen også siden jeg har kjent kvalme like tidlig:eek:
Etter som jeg har skjønt det, så er det stor sannsynlighet for at du blir like kvalm dette svangerskapet som de foregående. Jeg kastet opp i fra uke 6 med førstemann og helt frem til dagen jeg fødte, når jeg ble gravid sist (mistet i MA i uke 14), ble jeg kvalm i uke 6 og kastet opp helt frem til vi mistet. Nå er jeg enda bare 4 uker på vei, men allerede nå så må jeg spise med en gang jeg står opp og må spise jevnlig, hvis ikke kommer kvelden med en gang. Så forbereder meg på det samme dette svangerskapet :(

Håper for din skyld at du ikke blir like dårlig som sist. Det er noe forbanna dritt!! Føler veldig med deg!!:(
 
Har i de siste dagene kjent kvalmen komme snikende...fortsatt ikke ille, har klart å spise som normalt men kjenner skrekken for å bli ordentlig dårlig.

Er det en sammenheng mellom hvor tidlig man blir kvalm og hvor dårlig man blir? Med første barnet ble jeg kvalm rundt 6+0, kastet opp en del men det var levelig. Med nestemann ble jeg kvalm allerede rundt 5+0, og ble sykt dårlig med hyperemesis. Redd for at det skal gå slik denne gangen også siden jeg har kjent kvalme like tidlig:eek:

Jeg hadde det akkurat som deg med nr.1 og nr.2. Så er jeg veldig spent denne gangen. Jeg er 6+3 og kvalmen startet da jeg var 6. Den begynner gradvis men jeg er livredd for å oppleve hyperemesis igjen. Mange sier at det har med kjønn å si , min nr.1 var gutt og nr.2 ei jente, men ikke helt sikkert.

Jeg krysser alt for deg og meg for å slippe hyperemesis denne gangen:D
 
Back
Topp