Kvalme

Atchibah

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
I dag tidlig vart jeg så kvalm da jeg begynte med frokosten at det var nære nippet før noe kom opp igjen. Heldigvis gikk det over! Har ikke vært kvalm tidligere.

Hva gjør dere for å holde kvalmen nede eller i sjakk?

Vet det kan være forskjellig men lurer på hvordan det kan bli videre, blir jeg kvalmende? Går det over? Går det fint å reise på jobb eller er det best å være hjemme?
 
Jeg spiser "hele tiden", står til og med opp om natten og spiser, og set første jeg gjør før jeg står opp om morgenen er å spise. Og så er det viktig å få nok søvn, jeg merker kvalmen er verre når jeg er trøtt/har sovet lite enn ellers.
 
Jeg spiser "hele tiden", står til og med opp om natten og spiser, og set første jeg gjør før jeg står opp om morgenen er å spise. Og så er det viktig å få nok søvn, jeg merker kvalmen er verre når jeg er trøtt/har sovet lite enn ellers.
Takk for svar. Hjelper å få noen tips om hva man kan gjøre.
 
Jeg er ekstremt plaget med kvalme i svangerskapene mine. Jeg spyr til jeg blir innlagt, men sist fikk jeg prøve akupunktur av en jordmor, og det hjalp meg veldig. Så i dag var jeg på første jm time og fikk satt en nål i magen, ikke vert kvalm i det hele tatt i dag :happy:
De kan sette nålene mange plasser på kroppen, men den I magen skal vist være veldig effektiv mot kvalme. Så råder deg til å høre med jordmor der du skal gå på kontroll ;)
 
Jeg har hatt min reddende engel i kaldt vann med ren sitronsaft! Det har holdt kvalmen i sjakk for meg! :)
 
Jeg er ekstremt plaget med kvalme i svangerskapene mine. Jeg spyr til jeg blir innlagt, men sist fikk jeg prøve akupunktur av en jordmor, og det hjalp meg veldig. Så i dag var jeg på første jm time og fikk satt en nål i magen, ikke vert kvalm i det hele tatt i dag :happy:
De kan sette nålene mange plasser på kroppen, men den I magen skal vist være veldig effektiv mot kvalme. Så råder deg til å høre med jordmor der du skal gå på kontroll ;)
Akupunktur har jeg tenkt veldig mye på nå som jeg har fått virkelig kjenne på svangerskapskvalmen. Tror definitivt jeg må prøve det!
 
Akupunktur har jeg tenkt veldig mye på nå som jeg har fått virkelig kjenne på svangerskapskvalmen. Tror definitivt jeg må prøve det!

Ja anbefaler deg å prøve det, håper det vil funke på deg også :)
 
Her er kvalmen bosatt seg...men små måltider og noe salt I bakhånd hjelper. Tabu for meg er butikker hvor de steker kylling. Har tenkt på akupunktur men ikke følt at jeg har råd.
 
Hvor langt er dere på vei?
 
Her har kvalmen hvert noen uker allerde. T.o.m oppkast :( hjelper å spise regelmessig, men må være boe jeg har lyst på! Ellers blir det iskald cola og kalde pink lady epler fra kjøleskapet! Og Friskis isen er utrolig når man ikke er i form, sånn var jeg sist og! Måtte bare ha :D
Er egentlig 7+0 i dag, men ul i går så satt hun meg frem 2dager til!
 
Spis smakløs lett mat, ihvertfall hvis du begynner å kaste opp.
Melk forebygger sure oppstøt og gulping, som igjen kan resultere i oppkast og ekstra kvalme.

Vanskelig å gi råd også, for dette er ekstremt individuelt.

Jeg ble først kvalm i uke 8, og er såpass syk at jeg ikke kommer meg i butikken engang.
Jeg kaster opp når som helst, hvor som helst og er såpass dårlig at jeg ikke kommer meg opp av senga.

Heldigvis er litt bedre dag idag :)

Ikke slit deg ut, det er ihvertfall med på å gjøre kvalmen verre.

Er 9+5 idag :)
 
Merker morgene har blitt ille, klarer ikke spise noesærlig før jeg blir kvalm og føler for å kaste opp. Kjøpte meg Honnypuffs i dag, håper det kan gjøre så jeg får i meg mat om morgenen. For trenger virkelig å ha i meg noe før jeg skal på jobb.
 
Spis smakløs lett mat, ihvertfall hvis du begynner å kaste opp.
Melk forebygger sure oppstøt og gulping, som igjen kan resultere i oppkast og ekstra kvalme.

Vanskelig å gi råd også, for dette er ekstremt individuelt.

Jeg ble først kvalm i uke 8, og er såpass syk at jeg ikke kommer meg i butikken engang.
Jeg kaster opp når som helst, hvor som helst og er såpass dårlig at jeg ikke kommer meg opp av senga.

Heldigvis er litt bedre dag idag :)

Ikke slit deg ut, det er ihvertfall med på å gjøre kvalmen verre.

Er 9+5 idag :)
Takk for råd
 
Har kjeks og små juicekartonger med eplejuice på nattbordet. Smører også frokost klar som gubben kommer opp med før han går på jobb, hjelper å spise tidlig og før jeg står opp.
Spiser ellers det jeg føler for, i går fristet det lite med ting med mye smak, så loff med hvitost og agurk var perfekt. Hjelper også med melk,med en liten ts oboypulver i for god smak.
Er 9 uker idag og ble sykemeldt en uke fom i går pga kvalmen.
Prøvde sea band sist men følte ikke de hjalp, skal se om jeg finner de idag og prøve igjen. Skal også se om jeg får laget meg ingefærte, men det frister lite....
 
Back
Topp